Page 352 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 352

173       TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          2.  a)  Okuduğunuz metinde Türkçülük akımı ile ilgili düşüncelere yer verilmesi sizce metne ne gibi
                katkılar sağlamıştır?







             b)  Romanlarda fikir akımlarına yer verilmesinin amacı ne olabilir?








             c)  Siz bir roman yazacak olsanız romanınızda herhangi bir fikir akımına yer verir misiniz? Düşün-
                celerinizi gerekçelendirerek yazınız.








          2. Yönerge  Aşağıdaki örneği okuyunuz ve soruları cevaplayınız.


           Berke, Gökçen ve Alper  “üniversite hayatı” konulu birer roman yazdılar. Berke, romanını yazarken
           üniversite hayatı hakkında yalnızca hayal gücünü kullandı. Gökçen, bir üniversitenin yerleşkesinde
           günlerce gözlem yapıp üniversite öğrencileriyle görüşmeler yaptı ve notlar aldı. Alper ise sırf roma-
           nını yazabilmek için üniversiteye kaydoldu ve üniversite hayatını bizzat yaşadı.

          3. Berke, Gökçen ve Alper hangi edebî akımların etkisiyle romanlarını yazmış olabilir?











          4. Hangi yazarların yöntemleri arasında yakınlık vardır? Neden?












          5. Siz bir roman yazsanız hangi yazarın yöntemini benimsersiniz? Düşüncelerinizi gerekçelendirerek
             yazınız.











          350
                                                                                    Hazırlayan: Murat AKTÜRK
   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357