Page 410 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 410
201 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
(Lubov Andreyevna ve Gayev; ikisi kalmışlardır. Bunu bekliyorlarmuşcasına birbirlerinin boynuna atı-
larak sessizce, işitilmekten sakınarak ağlarlar.)
GAYEV (Mutsuzluk içinde.) — Kardeşim, kardeşim benim...
L. ANDREYEVNA — Oh, sevgili, tatlı, güzel bahçem... Yaşamım, gençliğim, mutluluğum, elveda!..
Elveda!..
(Anya’nın neşeyle çağıran sesi: “Anne!’’ Trofimov’un neşeli canlı sesi: “Haydi!’’)
L. ANDREYEVNA — Son kez bakayım duvarlara, pencerelere... Rahmetli annem bu odada dolaş-
mayı severdi...
GAYEV — Kardeşim, kardeşim benim!.. (Anya’nın sesi: “Anne!’’ Trofimov’un sesi: “Haydi!’’)
L. ANDREYEVNA — Gidelim!.. (Çıkarlar.)
(Sahne boştur. Tüm kapıların kitlendiği, ardından arabaların hareket ettiği işitilir. Sessizlik. Bu sessizli-
ğin ortasında ağaçlara inen baltanın boğuk sesi duyulur.)
Anton Pavloviç Çehov, Vişne Bahçesi
1. Metinde yazarın yaşadığı dönemden izler olduğunu söyleyebilmemiz için yazarın hayatı hakkında
bilgi sahibi olmamız gerekir mi? Açıklayınız.
2. Vişne bahçesinin satılması karşısında L. Andreyevna ve Varya’nın tepkilerini haklı buluyor musu-
nuz? Siz olsaydınız nasıl bir tepki verirdiniz?
3. Bu metni okuduktan sonra sizde Anton Çehov’un hayatını ve eserlerini okuma isteği uyandı mı?
Neden?
4. Günümüzde yaşanan pandemi ve pandeminin toplumda bıraktığı etkiler, gelecekte tiyatroların ko-
nusu olabilir mi? Açıklayınız.
408
Hazırlayan: Zekeriya KILIÇ