Page 9 - Matematik 9 | 3.Ünite
P. 9
ALIŞTIRMALAR
-
1. 6 sayısının NZ ZZ - , ,QQ ,Q QR RR sembolleri ile
+
+
+
-
l
,
,
,
,,
,,
5
gösterilen sayı kümelerinin hangilerinin elemanı olduğunu bulunuz.
2. x ve y birer tam sayı olmak üzere
2
a) x + y 3
b) x y
c) - 4 x $ 3 y $ 5
ç) xy$ - 6
y
d) x
ifadelerinden hangilerinin daima bir rasyonel sayı belirttiğini bulunuz.
3. m ve n birer pozitif tam sayı olmak üzere
2m + 3n = 25 eşitliğini sağlayan n sayısının alabileceği en büyük ve en
küçük değerlerin toplamını bulunuz.
4. a, b, c birer negatif tam sayı olmak üzere
a . b = 24
b . c = 30
ise a + b + c toplamının alabileceği en büyük ve en küçük değerleri bu-
lunuz.
5. a, b ve c birer doğal sayı olmak üzere a + b + c = 18 ise a . b . c ifadesinin
alabileceği en büyük ve en küçük değerleri bulunuz.
6. a, b ve c birer tam sayı olmak üzere a . b . c = 75 ise a + b + c ifadesinin
alabileceği en büyük ve en küçük değerleri bulunuz.
7. x ve y sayıları birer gerçek sayı olmak üzere x + y = 7 ise x ∙ y ifadesinin
alabileceği en büyük değeri bulunuz.
8. a, b, c birbirinden farklı pozitif tam sayılar olmak üzere a + 2b + 3c ifadesi-
nin alabileceği en küçük değeri bulunuz.
9. a ve b tam sayılar olmak üzere a . b = 6 denklemini sağlayan kaç tane
(a , b) sıralı ikilisi olduğunu bulunuz.
10. a ve b birer tam sayı olmak üzere
(a + ) 3 $ 2 + (b - ) 5 $ 7 ifadesinin bir rasyonel sayı belirtebilmesi için a ∙ b
değerini bulunuz.
87