Page 108 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 108
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
53 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
9. ÜNİTE : MÜLAKAT/RÖPORTAJ > Bilgilendirici (Öğretici) Metinler > Gazete Çevresinde Gelişen Metinler
Kavram : Mülakat
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Yazma Becerisi
Çalışmanın Adı SORDUM, SÖYLEDİ 20 dk.
Çalışmanın Amacı Mülakat türünün genel özelliklerini açıklayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki görseli inceleyip metni okuyunuz. Bunlardan hareketle soruları cevaplayınız.
MÜLAKAT NEDİR?
Elif Hasan
Türk dili ve edebiyatı öğretmeni, “Mülakat nedir?” sorusunu sınıfa yöneltmiştir. Elif ve Hasan adlı öğren-
ciler bu soruya farklı cevaplar vermiştir.
1. a) Bu öğrenciler “mülakat” kavramını nasıl açıklamış olabilir? İsimlerin karşısına yazınız.
Elif:
Hasan:
Ders öğretmeni, mülakat kavramının daha iyi anlaşılması için aşağıdaki metni okutmuştur.
ORHAN OKAY İLE SÖYLEŞİ
Kıymetli çalışmalarınıza bakıldığında edebiyatın temel meseleleri ve yeni Türk edebiyatının
temel taşı niteliğindeki Beşir Fuat, Ahmet Mithat Efendi, Ahmet Hamdi Tanpınar, Mehmet Âkif
Ersoy, Necip Fazıl gibi isimler üzerine yazdığınız kitaplarla çok önemli bir düşünsel verim or-
taya koyduğunuz görülüyor. Onlarca kitap, on yıllara uzanan bir emek… Edebiyata bu denli
bir bağlılık nasıl oluştu?
Namık Kemal’in vecize olmuş ünlü mısralarıyla başlayalım: “Kimse takdir edemez âlemde/Kendi
mahiyyetini re’yi ile/Münferit vasıta-i rüyet iken/Göremez kendisini dide bile”. Başkaları hakkında
yanlış doğru bir şeyler söyleriz ama kendimiz hakkında verdiğimiz değer yargıları ne kadar doğrudur?
Edebiyata ilgimin başlangıcı tabii bilinçli ve kararlı değil, belki bir eğilim ve heves. Sonuçta edebiyatı
seçişimi de tesadüf veya kader diye adlandırıyoruz. Düşünüyorum da edebiyatçı
106