Page 27 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 27
FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM VE MÜDAHALE STRATEJILERI
den daha karmaşık bir düzeye ilerlemelerine yardımcı olan anlamlandırma süreçleridir. Sınıfta öğrenciler,
öğrenmelerine yardımcı olmak üzere tasarlanmış etkinliklerle meşgul olduklarında bilgiyi en kolay şekilde
işler ve anlamlandırırlar.
Ürün Farklılaştırma
Ödevler veya tüm değerlendirme etkinlikleri, öğrencilerin öğrendiklerini belirli bir süre boyunca uygula-
malarına ve genişletmelerine yardımcı olan projelerdir. Birkaç temel kavrama odaklanan anlamlandırma
etkinliklerinin aksine, ürün farklılaştırma etkinlikleri öğrencilerin bilgi ve becerilerini kullanarak anlayışla-
rını temsil eden bir şey yaratmalarını gerektirir. Bu etkinlikler önemlidir çünkü öğrencilerin kendi öğrenme-
lerini sahiplenmelerini sağlar ve son derece motive edici olabilir. Ayrıca öğrencilerin bilgi, anlayış ve bece-
rilerini değerlendirmek için mükemmel bir yol sağlarlar. Öğretmenler bazı testleri zengin ürün ödevleriyle
değiştirmeyi seçebilir veya öğrencilere öğrendiklerini farklı şekillerde gösterme fırsatı sağlamak için her
iki seçeneği de sunabilir. Farklılaştırılmış bir sınıfta, çeşitli değerlendirme yöntemlerinin kullanılması tüm
öğrencilerin başarılı olma şansına sahip olmasını sağlar.
Tablo 2: Farklılaştırılmış öğretim stratejilerinin kullanılabileceği farklaştırma alanları
Strateji İçerik Süreç Ürün
Esnek Gruplama 7
Küpleme 7 7
Raft 7 7
Jigsaw 7
Öğrenme Menüsü 7 7
Üç Kara 7 7
Sorumluluğun Kademeli Olarak Bırakılması 7
Ters Yüz Öğrenme 7
Öğrenme Sözleşmesi 7 7
Düşün Eşleş Paylaş 7
Etkileşimli Günlükler 7 7
Öğrenme Merkezleri 7
Okuma Çemberleri 7 7
Tartışmacı Yaklaşım 7 7
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme 7 7
Yaratıcı Problem Çözme 7
İstasyon 7
Kademeli Etkinlikler 7
27