Page 23 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 23

FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM VE MÜDAHALE STRATEJILERI




                 ları, fotoğraf, robotlar, tartışmaya katılma, broşür hazırlama, görüşme soruları yazma, gazete ma-
                 kalesi yazma, proje hazırlama, senaryo yazma, problem çözme gibi çok farklı şekillerde gösterme
                 imkanı sağlanabilir.
             œ   Öğrenciler ünitenin başlangıcında, ilgilerini çeken konularda okuma parçaları seçer ve ünite bu ko-
                 nular etrafında işlenebilir. Öğretmen konu ile ilgili yazı yazdırabilir; isteyen öğrenci şiir, bilim kurgu,
                 şarkı sözü, masal, fıkra veya isteyen öğrenciler karikatür vb. görsel objeler tasarlayabilir. Öğrenci-
                 lere, öğrenme stillerinin farklı olduğu vurgulanır. Öğrencilerin kendi öğrenme yollarını keşfetmeleri
                 desteklenmelidir. Öğrenciler nasıl öğrendiklerini öğrendikten sonra kendi tercihlerine göre öğre-
                 tim sürecini şekillendirebilir. Seçim hakkının verilmesi öğrencilerin ilgisini, motivasyonunu arttıran
                 önemli etmenlerden biridir. Öğretmenler yaptıkları sunumlarını işitsel, görsel, hareketli, tümdenge-
                 lim ve tümevarım öğeleri ile çeşitlendirebilirler. (Akdeniz & Koçer, 2019).
           Ürün tamamlandığında, öğrenciler öğrenme süreçlerini yansıtmaya ve ürün katılımı sonucunda elde edilen
           gelişme, ilgi alanlarının keşfi, zorluklar, hayal kırıklıkları ve süreçten elde edilen tek bir başarı gibi alanları
           keşfetmeye teşvik edilir.Eğer ürün bir sunumla sonuçlanıyorsa, dinleyiciler öğrenciye yapıcı geri bildirimde
           bulunacak ve öğrencinin etkinliğini takdir edecek kişilerden oluşmalıdır.
           Ürün birden fazla kriter kullanılarak değerlendirilir (örneğin, yaratıcılık, izleyicilerin ilgisini çekme yete-
           neği,  organizasyon,  kaynak  kullanımı,  doğruluk,  genel  kompozisyon,  etkinlik,  ana  kavram  ve  ilkelerin
           birleştirilmesi). Sınıflarda öğretmenler standartları öğretmek için özgün stratejiler kullanmaktadır. Aynı
           zamanda standartları değerlendirmek için otantik araçlar kullanmakta ve öğrenmeyi değerlendirmeyle
           eşleştirmektedirler. Örneğin, öğrenciler bir proje üzerinde çalıştıklarında, projenin geliştirilmesi boyunca
           yaptıkları çalışmalar ve projeyle ilgili nihai raporları üzerinden değerlendirilmektedirler. Genellikle bir de-
           receli puanlama anahtarı geliştirilir ve tüm süreç boyunca kullanılır, böylece öğrenci, ebeveynler ve öğret-
           men kriterleri ve beklentileri anlar ve yol boyunca ilerlemeyi değerlendirebilir (Gregory & Chapman, 2012).
           Ürün farklılaştırma ve değerlendirmede kullanılabilecek bazı yöntem ve teknikler ise şunlardır:

                œ     Deney,                               œ   Video geliştirme
                œ   Videolar,                              œ   Slayt gösterisi düzenleme
                œ   Duvar resmi,                           œ   Üç boyutlu tasarım yapar
                œ   Film şeridi,                           œ   Sözlü rapor verme
                œ   Resim yapma,                           œ   Oyun oluşturma
                œ   Haritalar,                             œ   Storyboard yapma
                œ   Parodi,                                œ   Kitap oluşturma
                œ   Rol oynama,                            œ   Bir gösteri sunmak
                œ   Drama                                  œ   Konu ile ilgili şarkı hazırlama
                œ   Şiir okuma/yazma                       œ   Kitapçık resimleme
                œ   Diyagram,                              œ   Sözlü tarih sağlama
                œ   Bilgisayar programları,                œ   Kolaj yapma
                œ   Fotoğraf,                              œ   Bir fotoğraf kompozisyonu geliştirme
                œ   Tartışmaya katılma,                    œ   Bir gösteri düzenleme
                œ   Broşür hazırlama,                      œ   Koro okuması yapma
                œ   Görüşme soruları yazma,                œ   Model tasarlama
                œ   Gazete köşe yazısı yazma,              œ   Bir simülasyon faaliyeti tasarlama
                œ   Proje hazırlama,                       œ   Bireysel sunum yapma
                œ   Senaryo yazma,                         œ   Bir grup sunumuna katılma
                œ   Makale yazma,                          œ   Bir dizi görüşmenin özetlenmesi
                œ   Kitap raporu yazmak                    œ   Grafik ve tablo hazırlama
                 œ  Gezi raporu hazırlamak




                                                                                                         23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28