Page 24 - Farklılaştırılmış Öğretim ve Müdahale Stratejileri
P. 24

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI




          Burada sunulan liste bir örnek teşkil etmektedir. Alanınıza yönelik kullanılan yenilikçi ve alternatif değer-
          lendirme tekniklerini eklemek mümkündür.
          Ürün farklılaştırmada dikkat edilecek hususlar:
            œ   Öğrenci ilgisi ve öğrenci seçimi için fırsatlar ürün tasarımının bir parçasıdır.
            œ   Öğrencilerin hedefi bilmeleri ve bu hedef doğrultusunda çalışmaları için beklentilerin ve kriterlerin
                önceden net bir şekilde bildirilmesi gerekir.
            œ   Öğrenciler, kendilerinin güçlü yönlerini en üst düzeye çıkaran ürün fikirleri geliştirmeye teşvik edilir
                ve bireysel olarak ve diğer sınıf arkadaşlarıyla birlikte çalışma fırsatları dengelenir.
            œ   Ürünler, öğrencileri ilgi duydukları ve değerli faaliyetlere dahil eder.
            œ   Öğrenciler, ürün beklentilerine ilişkin yönergelerin belirlenmesine dahil edilir ve öğrencilere ürünün
                tamamlanması için zaman çizelgeleri sağlanır.
            œ   Öğrencilere ürün beklentilerini başarılı bir şekilde gerçekleştirmek için gerekli beceriler öğretilir (ör-
                neğin, organizasyon becerileri, zaman yönetimi, işbirlikçi grup becerileri, yansıtma).
            œ   Ürün geliştirme, uygulama, revizyon ve sunum konularında yardımcı olmak üzere öğrencilere çeşitli
                tür ve düzeylerde personel ve akran desteği sağlanmaktadır.
            œ   Eğer ürün bir sunumla sonuçlanıyorsa, dinleyiciler öğrenciye yapıcı geri bildirimde bulunacak ve
                öğrencinin etkinliğini takdir edecek kişilerden oluşmalıdır.
            œ   Ürün birden fazla kriter kullanılarak değerlendirilir (örneğin, yaratıcılık, izleyicilerin ilgisini çekme
                yeteneği, organizasyon, kaynak kullanımı, doğruluk, genel kompozisyon, etkinlik, ana kavram ve
                ilkelerin birleştirilmesi)
            œ   Ürün  tamamlandığında,  öğrenciler  öğrenme  süreçlerini  yansıtmaya  ve  ürün  katılımı  sonucunda
                elde edilen gelişme, ilgi alanlarının keşfi, zorluklar, hayal kırıklıkları ve süreçten elde edilen tek bir
                başarı gibi alanları keşfetmeye teşvik edilir (Kronberg vd., 1997)

            œ   Ayrıca, öğretimin her aşamasında eğitim teknolojisinden yararlanılmalıdır. Öğrencilerin öğrenme-
                leri ve değerlendirmeleri için kullanılabilecek birçok web aracı ve uygulama bulunmaktadır.
            œ   Dersin başlangıcında tanılayıcı ön değerlendirme, ders sürecinde biçimlendirici değerlendirme ve
                ders sonunda düzey belirleyici sonuç değerlendirme yapılmalıdır.
            œ   Yapılacak sınavlarda veya düzey belirleme testlerinde menü uygulamasından yararlanılabilir. Öğ-
                renciler istedikleri etkinliği menüden seçebilirler. Öğrenciler seçtikleri etkinliklere göre puan alacak-
                larından öğretmen tarafından belli bir puan düzeyinin belirlenip tercih yaptırılması daha etkilidir.



























    24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29