Page 16 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 16
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Tam Zamanlı Kaynaştırma/Bütünleştirme
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞTİTİM UYGULAMALARININ TÜRLERİ
Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencinin, olağan/tipik gelişim
gösteren akranları ile birlikte, aynı sınıfta aynı eğitimi al-
ması, eğitsel ve sosyal açıdan akranlarıyla bütünleştiril-
mesi için yürütülen uygulamadır. Özel eğitime ihtiyacı olan
öğrencinin kaydı genel eğitim sınıfındadır. Bu öğrenci, ge-
nel sınıfın tüm etkinliklerine olağan/tipik gelişim gösteren
akranları ile birlikte katılabilir.
Yarı Zamanlı Kaynaştırma/Bütünleştirme
Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencinin, başarılı olabileceği
derslerde olağan/tipik gelişim gösteren akranları ile bir-
likte eğitim alması ve eğitsel etkinliklere katılması için yü-
rütülen uygulamadır. Bu uygulamada, özel eğitim ihtiyacı
olan öğrencinin kaydı özel eğitim sınıfındadır. Bu öğrenci,
kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimin yürütüldüğü
genel sınıfların bazı etkinliklerine katılabilir.
Tersine Kaynaştırma/Bütünleştirme
Olağan/tipik gelişim gösteren bir öğrenci, kendi isteği
doğrultusunda, özel eğitim okullarında açılacak sınıflara
kayıt yaptırabilir, özel eğitim ortamında, özel eğitim ihti-
yacı olan akranlarıyla birlikte, bir özel eğitim öğretmenin-
den eğitim alabilir. Ülkemizde pek yaygın olmayan bu uy-
gulamada, olağan/tipik gelişim gösteren bir öğrenci, özel
eğitim ihtiyacı olan öğrencilere akran model olur.
16