Page 16 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 16

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI







                                             Tam Zamanlı Kaynaştırma/Bütünleştirme
                        KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞTİTİM UYGULAMALARININ TÜRLERİ



                                       Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencinin, olağan/tipik gelişim
                                       gösteren akranları ile birlikte, aynı sınıfta aynı eğitimi al-
                                       ması,  eğitsel  ve  sosyal  açıdan  akranlarıyla  bütünleştiril-
                                       mesi için yürütülen uygulamadır. Özel eğitime ihtiyacı olan
                                       öğrencinin kaydı genel eğitim sınıfındadır. Bu öğrenci, ge-
                                       nel sınıfın tüm etkinliklerine olağan/tipik gelişim gösteren
                                       akranları ile birlikte katılabilir.








                                              Yarı Zamanlı Kaynaştırma/Bütünleştirme





                                       Özel  eğitim  ihtiyacı  olan  öğrencinin,  başarılı  olabileceği
                                       derslerde olağan/tipik gelişim gösteren akranları ile bir-
                                       likte eğitim alması ve eğitsel etkinliklere katılması için yü-
                                       rütülen uygulamadır. Bu uygulamada, özel eğitim ihtiyacı
                                       olan öğrencinin kaydı özel eğitim sınıfındadır. Bu öğrenci,
                                       kaynaştırma/bütünleştirme  yoluyla  eğitimin  yürütüldüğü
                                       genel sınıfların bazı etkinliklerine katılabilir.







                                                Tersine Kaynaştırma/Bütünleştirme





                                       Olağan/tipik  gelişim  gösteren  bir  öğrenci,  kendi  isteği
                                       doğrultusunda, özel eğitim okullarında açılacak sınıflara
                                       kayıt yaptırabilir, özel eğitim ortamında, özel eğitim ihti-
                                       yacı olan akranlarıyla birlikte, bir özel eğitim öğretmenin-
                                       den eğitim alabilir. Ülkemizde pek yaygın olmayan bu uy-
                                       gulamada, olağan/tipik gelişim gösteren bir öğrenci, özel
                                       eğitim ihtiyacı olan öğrencilere akran model olur.





    16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21