Page 55 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 55

ÖZEL EĞITIM IHTIYACI OLAN ÖĞRENCILER

               OSB'li  bireylerin  eğitiminde  kullanılan  uygulamaların  yanı  sıra  bazı  önemli  noktalara  dikkat  etmek
        gerekmektedir. Bu noktalar, OSB'li bireylerin öğrenmelerini ve gelişimlerini destekleyerek daha etkili sonuçlar
        elde edilmesine yardımcı olacaktır. (Birkan, 2010; Diken, 2010; Odom ve Connie, 2015; Rakap, 2017; Thomp-
        son, 2011; Güleç-Aslan, 2016). Bu önemli noktalardan bazıları şunlardır:


            •  OSB'li çocuklar için eğitim ve destek hizmetlerine olabildiğince erken yaşta başlanmalıdır.
           •  OSB'li çocuklara verilecek eğitimler; çocuğun bireysel ihtiyaçları, ailenin durumu, uzmanların yetkinlik-
             leri ve kurumun imkânları göz önünde bulundurularak olabilecek en yoğun şekilde planlanmalıdır.
           •  OSB'li çocuklar için eğitim programları hazırlanırken çocuğun dil ve iletişim, sosyal beceriler, davranış-
             lar ve duyusal işleme gibi tüm yetersizlik alanları ve bireysel özellikleri göz önünde bulundurularak özel
             düzenlemeler yapılmalıdır.

           •  Öğretim sürecinde, öğrencilerin öğrenmesini ve becerileri bağımsız bir şekilde kullanabilmesini des-
             teklemek için uygun ipuçları ve pekiştireçler kullanılmalıdır.

           •  Öğretim planlarında, kalıcılık ve genellemeye dair çalışmalar bulunmalıdır.
           •  Öğrenme ortamları, öğrencilerin özelliklerine uygun ve dikkatlerini dağıtmayacak şekilde düzenlen-
             melidir.
           •  Çocukların eğitiminde, aileler aktif bir rol almalı ve sürece dahil olmalıdır.
           •  İstenmedik davranışlar için hazırlanacak programlar, uygulamalı davranış analizi alanının temel ilke-
             lerine uygun olarak geliştirilmelidir.
           •  Öğretimler, öğrencileri tipik gelişim gösteren akranlarıyla birlikte öğrenebilecekleri eğitim ortamları-
             na hazırlayacak şekilde düzenlenmeli ve mümkün olduğunca doğal ve sosyal etkileşimleri kapsayacak
             biçimde planlanmalıdır.









































                                                                                                         55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60