Page 104 - ESTETİK 11
P. 104

Ders İçi Etkinlik


             Etkinlik Adı        : Güzel ve doğruluk arasındaki ilişki
             Etkinlik Amacı      : Güzel ve doğruluk arasındaki ilişkiyi sanat eserlerinde incelemek
             Etkinlik Süresi     : 10 dakika
             Gerekli Materyaller   : Ders kitabındaki 4.12-4.14 arasındaki görseller
             Aşağıda verilen sanat eseri örneklerini inceledikten sonra soruları cevaplayınız.

             1. Platon’a göre; varlığın özü-
               nü ifade ettiğinden dolayı
               güzellik ile doğruluk aynı
               şeylerdir. Çünkü güzellikte
               varlığın özü, görüntüye
               bürünür ve bu sayede kav-
               ranır.  Baktığınız sanat eser-
               lerinde Platon’un bu görü-
               şünü destekleyen özellikler
               nelerdir?
             2. Kant’a göre; güzellik aklı-
               mızdan çok duygularımıza
               ve hayal gücümüze dayanır.      Görsel 4.12: Okuyan Genç Kız,   Görsel 4.13: Ginevra de’ Benci’nin port-
               Güzellik bir değer yargısıdır.   1776, Jean Honoré Fragonard,   resi, 1474–1478 Leonardo da Vinci, 38x
               Kant’ın bu görüşü doğrul-       81,1x64,8 cm, Tuval üzerine   37 cm, Tuval üzerine yağlı boya, Ulusal
               tusunda sizce incelediğiniz   yağlı boya, Ulusal Sanat Galerisi,   Sanat Galerisi, Washington, ABD
               sanat eserlerinden hangisi             Washington, ABD
               güzeldir?






















               Görsel 4.14: Guernika, 1937, Pablo Picasso, 349x776 cm, Tuval üzerine yağlı boya, Reina Sofía Müzesi, Madrid, İspanya




                       Sınıf Dışı Etkinlik


             Doğru olarak değerlendirilen kavramlar insanları güzele ulaştırır. Bu savı destekleyecek bir kom-
             pozisyon yazarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


          102
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109