Page 104 - ESTETİK 11
P. 104
Ders İçi Etkinlik
Etkinlik Adı : Güzel ve doğruluk arasındaki ilişki
Etkinlik Amacı : Güzel ve doğruluk arasındaki ilişkiyi sanat eserlerinde incelemek
Etkinlik Süresi : 10 dakika
Gerekli Materyaller : Ders kitabındaki 4.12-4.14 arasındaki görseller
Aşağıda verilen sanat eseri örneklerini inceledikten sonra soruları cevaplayınız.
1. Platon’a göre; varlığın özü-
nü ifade ettiğinden dolayı
güzellik ile doğruluk aynı
şeylerdir. Çünkü güzellikte
varlığın özü, görüntüye
bürünür ve bu sayede kav-
ranır. Baktığınız sanat eser-
lerinde Platon’un bu görü-
şünü destekleyen özellikler
nelerdir?
2. Kant’a göre; güzellik aklı-
mızdan çok duygularımıza
ve hayal gücümüze dayanır. Görsel 4.12: Okuyan Genç Kız, Görsel 4.13: Ginevra de’ Benci’nin port-
Güzellik bir değer yargısıdır. 1776, Jean Honoré Fragonard, resi, 1474–1478 Leonardo da Vinci, 38x
Kant’ın bu görüşü doğrul- 81,1x64,8 cm, Tuval üzerine 37 cm, Tuval üzerine yağlı boya, Ulusal
tusunda sizce incelediğiniz yağlı boya, Ulusal Sanat Galerisi, Sanat Galerisi, Washington, ABD
sanat eserlerinden hangisi Washington, ABD
güzeldir?
Görsel 4.14: Guernika, 1937, Pablo Picasso, 349x776 cm, Tuval üzerine yağlı boya, Reina Sofía Müzesi, Madrid, İspanya
Sınıf Dışı Etkinlik
Doğru olarak değerlendirilen kavramlar insanları güzele ulaştırır. Bu savı destekleyecek bir kom-
pozisyon yazarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
102