Page 29 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 29

ÜÇ BOYUTLU SANATA GİRİŞ


                DERS İÇİ ÇALIŞMA


            Aşağıda iki ve üç boyutlu esere örnek olarak verilen Görsel 1.33 ve 1.34’ü kompozisyon öge ve ilkeleri bakı-
            mından inceleyiniz ve tespitlerinizi tablodaki boşluklara yazınız.






























                Görsel 1.33: Sütçü Kız, 1660, Johannes Vermeer  Görsel 1.34: Pompeili (Pampiyli) Görme Engelli Çiçekçi
                (Yuhanıs Vermır), Hollanda Devlet Müzesi, Amsterdam  Kız, 1859, Randolph Rogers (Rendılf Rocırs), Metropolitan
                                                           Müzesi, New York, ABD
               Tablo1.1

                Kompozisyon öge        (Görsel 1.33), Sütçü Kız       (Görsel 1.34), Nydia, Pompeili Görme
                ve ilkeleri                                           Engelli Çiçekçi Kız

                                       ...............................................................................  ...............................................................................
                Işık-gölge
                                       ...............................................................................  ...............................................................................


                Perspektif             ...............................................................................  ...............................................................................
                                       ...............................................................................  ...............................................................................

                                       ...............................................................................  ...............................................................................
                Hacim
                                       ...............................................................................  ...............................................................................
                                       ...............................................................................  ...............................................................................
                Oran-orantı
                                       ...............................................................................  ...............................................................................

                                       ...............................................................................  ...............................................................................
                Hareket
                                       ...............................................................................  ...............................................................................
                                       ...............................................................................  ...............................................................................
                Bütünlük
                                       ...............................................................................  ...............................................................................

                                       ...............................................................................  ...............................................................................
                Denge
                                       ...............................................................................  ...............................................................................



                                                                                                    27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34