Page 29 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 29
ÜÇ BOYUTLU SANATA GİRİŞ
DERS İÇİ ÇALIŞMA
Aşağıda iki ve üç boyutlu esere örnek olarak verilen Görsel 1.33 ve 1.34’ü kompozisyon öge ve ilkeleri bakı-
mından inceleyiniz ve tespitlerinizi tablodaki boşluklara yazınız.
Görsel 1.33: Sütçü Kız, 1660, Johannes Vermeer Görsel 1.34: Pompeili (Pampiyli) Görme Engelli Çiçekçi
(Yuhanıs Vermır), Hollanda Devlet Müzesi, Amsterdam Kız, 1859, Randolph Rogers (Rendılf Rocırs), Metropolitan
Müzesi, New York, ABD
Tablo1.1
Kompozisyon öge (Görsel 1.33), Sütçü Kız (Görsel 1.34), Nydia, Pompeili Görme
ve ilkeleri Engelli Çiçekçi Kız
............................................................................... ...............................................................................
Işık-gölge
............................................................................... ...............................................................................
Perspektif ............................................................................... ...............................................................................
............................................................................... ...............................................................................
............................................................................... ...............................................................................
Hacim
............................................................................... ...............................................................................
............................................................................... ...............................................................................
Oran-orantı
............................................................................... ...............................................................................
............................................................................... ...............................................................................
Hareket
............................................................................... ...............................................................................
............................................................................... ...............................................................................
Bütünlük
............................................................................... ...............................................................................
............................................................................... ...............................................................................
Denge
............................................................................... ...............................................................................
27