Page 24 - ÜÇ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 24
ÜÇ BOYUTLU SANATA GİRİŞ
Etkinlik
İki boyutlu ve üç boyutlu çalışmalara ait sanat eseri görsellerini (Görsel 1.16, 1.17), kompozisyon eleman ve
ilkeleri doğrultusunda karşılaştırınız. Bulgularınızı şemadaki ilgili yerlerlere yazınız.
Görsel 1.16: Gece Devriyesi, Rembrandt (Remrant), 1642, Rijks (Rickis) Görsel 1.17: Azize Teresa'nın Vecdi, Lorenzo
Müzesi, Amsterdam, Hollanda Bernini (Lorenzo Bernini), 1651, Cornaro Şa-
peli, İtalya
Tablo 1.1
Kompozisyon eleman ve ilkeleri (Görsel 1.16), Gece Devriyesi (Görsel 1.17), Azize Teresa'nın Vecdi
Işık-gölge
Perspektif
Hacim
Oran-orantı
Hareket
Bütünlük
Denge
Kontrol listesi
Bu faaliyet kapsamında aşağıda listelenen davranışlardan, kazandığınız beceriler için EVET, kazanamadığınız
beceriler için HAYIR kutucuğuna (✓) işareti koyarak kendinizi değerlendiriniz.
Değerlendirme Ölçütleri EVET HAYIR
1. Görsellerde yer alan eserlerin yapıldığı dönem ve sanatçı hakkında araştırma yaptınız mı?
2. İki ve üç boyutlu görsel örneklerde kompozisyon eleman ve ilkelerinin
farklarını tespit ettiniz mi?
3. Eserleri form ve inşa yönünden (denge, hareket, ışık- gölge, mekân vb.) incelediniz
mi?
Değerlendirme
Değerlendirme sonunda ‘‘HAYIR’’ şeklindeki cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli gör-
müyorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız ‘‘EVET’’ ise bir sonraki uygulamaya geçebilir-
siniz.
21
21