Page 125 - TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ 12
P. 125

3. ÜNİTE



                Ayrıca müzik sanatıyla ilgili yükseköğretim kurumlarına hazırlık eğitimi işlevini gören Güzel Sanatlar Liseleri
             Müzik Bölümleri de mesleki müzik eğitimi veren diğer kurumlar arasında sayılabilir. Bu okullar lisans düzeyinde
             müzik eğitimi veren kurumlara öğrenci yetiştirme konusunda alt yapı oluşturmaları bakımından önemlidir.
                Konservatuvarlarda farklı sanat dallarında eğitim verilmektedir. Bu okullardan mezun olanlar, mezun oldukları
             ana sanat dalına göre sanatçı, besteci kompozitör, müzikolog, opera ve korolarda çalgı yapımcısı (luthier) ola-
             bilmektedir. Bununla birlikte lisansüstü ve doktora eğitimine devam ederek üniversitelerde okutman, araştırma
             görevlisi, öğretim görevlisi veya üyesi gibi akademik unvanlara sahip olunabilmektedir. Yine bu okullardan me-
             zun olanlar devlet okullarında ya da özel okullarda öğretmenlik, özel kurumlarda ve kamu kuruluşlarında müzik
             danışmanlığı veya eleştirmenliği yapabilmektedirler.
                Türkiye’de eğitim veren devlet konservatuvarlarının sayısı 35’tir. Türk müziği eğitimi veren konservatuvarlar
             kuruluş yıllarına göre aşağıda verilmiştir.
              1.  İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı, İstanbul, 1975, Türk Müziği
              2.  Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuvarı, İzmir, 1984, Türk Müziği
              3.  Gaziantep Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı, Gaziantep, 1987, Türk Müziği
              4.  Selçuk Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Konya, 1991, Türk ve Batı Müziği
              5.  Ondokuz Mayıs Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Samsun, 1993, Türk ve Batı Müziği
              6.  Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Sakarya, 1997, Türk ve Batı Müziği
              7.  Fırat Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Elazığ, 1997, Türk Müziği
              8.  Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Bursa, 1998, Türk ve Batı Müziği
              9.  Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Afyon, 1999, Türk ve Batı Müziği
              10. Dicle Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Diyarbakır, 2000, Türk Müziği
              11. Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Kars, 2003, Türk ve Batı Müziği
              12. Karadeniz Teknik Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Trabzon, 2003, Türk ve Batı Müziği
              13. Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Kocaeli, 2005, Türk ve Batı Müziği
              14. Adıyaman Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Adıyaman, 2006, Türk ve Batı Müziği
              15. İnönü Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Malatya, 2007, Türk ve Batı Müziği
              16. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Tokat, 2008, Türk Müziği
              17. Giresun Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Giresun, 2008, Türk ve Batı Müziği
              18. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Ankara, 2011, Türk Müziği
              19. Onsekiz Mart Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Çanakkale, 2012, Türk ve Batı Müziği
              20. Gazi Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Ankara, 2012, Türk Müziği
              21. Niğde Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı, Niğde, 2013, Türk Müziği
              22. İskenderun Teknik Üniversitesi Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuvarı, İskenderun, 2015, Türk ve Batı Müziği
              23. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Türk Müziği Devlet Konservatuvarı, Burdur, 2015, Türk Müziği
                Konservatuvarların ve Güzel Sanatlar Fakültelerinin müzikle ilgili bölümlerinden mezun olanlar müzik öğret-
             meni olarak atanabilmektedir. Bununla birlikte Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarından müzik öğret-
             meni olarak mezun olanlar da sanatçı olarak koro ve orkestralarda istihdam edilebilmektedir.
                Konservatuvardan başarıyla mezun olanlar, aldıkları ihtisas alanlarına göre çalgı veya ses icracısı, dansçı, çalgı
             yapımcısı, müzikolog, teorisyen, tonmayster, bestekâr, aranjör veya orkestra şefi de olabilirler.
                Türkiye Radyo Televizyon (TRT) Kurumu ya da Kültür Bakanlığı’na bağlı orkestralar ve korolar, devlet ve vakıf
             üniversiteleri, özel okullar, özel müzik dershaneleri, özel müzik mekânları, kayıt stüdyoları, diğer canlı performans
             platformları konservatuvar mezunları için potansiyel çalışma alanlarıdır.

                 2. ETKİNLİK
                 •  Sınıfınızda gruplara ayrılarak Batı müziği ile Türk müziği konsevatuvarının eğitimlerindeki benzerlik ve
                   farklılıkları belirleyiniz.
                 •  Belirlediğiniz benzerlik ve farklılıkları dijital ortamda bir tablo hazırlayarak grununuzla birlikte sunuma
                   dönüştürünüz.
                 •  Sunumunuzu grubunuzla birlite sınıfınızdaki diğer arkadaşlarınızla paylaşınız.



         124   TÜRK MÜZİĞİ EĞİTİM KURUMLARI
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130