Page 137 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 137
EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10 (İlahi) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU
Arkadaşınızın
Adı Soyadı : …………...………………………………
Sınıfı / Numarası: …………………. / …………………..
Tarih : …./…./…….
Bu form, sınıfta monolog sunan arkadaşlarınızı değerlendirmeniz amacıyla hazırlanmıştır. Değerlendirme-
nizi en doğru yansıtan puana “X” işareti koyunuz.
ÖLÇÜTLER 5 4 3 2 1
Konuşması bir plan dâhilindedir.
4-DERİNLEŞTİRME dikkat ederek konuşur.
Boğumlama, vurgulama, tonlama ve duraklamaya
Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili biçimde
kullanır.
Konuşmasının içeriğini zenginleştirir.
Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve ko-
nuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır.
Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
PUAN
TOPLAM PUAN
Akran değerlendirme formunun en önemli amaçlarından birisi de öğrencide öğretmen dışında akranları tarafından de-
ğerlendirileceğine dair farkındalık oluşturmaktır. Akran değerlendirme formunun süreç içerisinde öğrenciler tarafından
doldurulmasının istenmesi ile hem süreci öğretmenin kontrol etmesinin sağlanması hem de öğrencilerin iş birliği bece-
rilerinin aktif tutulması hedeflenmiştir.
135 135