Page 192 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 192

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 3: Tarih 9 (9.6.4.-  Değerlendirme) Ders Planı Örneği


                  C)  Hazırlanan boşluk doldurma sorularının öğrenciler tarafından yanıtlanması sağlanır.
                  Aşağıda boş bırakılan alanlara tabloda verilen sözcüklerden uygun olanları yazınız.

                       Babailer          Lala         Samanoğulları  Romanos Diogenes   Sultan-ı İslam
                        Atabey          Liparit         Bâtınîler      Sultan-ı Azam    Büveyhoğulları
                  1.  Eyaletlere  Melik  olarak  gönderilen  şehzadeleri  yetiştirmek  ve  işlerini  idare  etmek  için  onlara  bir
                    ……………………. tayin ediliyordu.
                  2.  Sultan Sencer, Selçuklu Devleti’ni yeniden düzenleyerek ……………………. unvanını aldı.
                  3.  Abbasi halifesinin yardım talebi üzerine Tuğrul Bey 1055 yılında ……………………. üzerine Bağdat seferini dü-
                    zenlemiştir.
                  4.  Sultan Alp Arslan Malazgirt Savaşı’nda Bizans imparatoru ……………………. Büyük bir yenilgiye uğratarak esir
                    almıştır.
                  5.  Sultan Melikşah döneminde Hasan Sabbah önderliğindeki ……………………. 1090’da Kazvin yakınlarındaki El-
                    burz dağlarında Alamut Kalesi’ni ele geçirmiştir.

                  Ç)  Öğretmen uzantıdaki videoyu evde izlemeleri üzere öğrencileri ödevlendirir.
                   https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.955/index.html#/main/curriculumResource?resourceI
                   D=44507dcbce7e5b6511994af57eecad3c&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
              5-DEĞERLENDİRME  D) Çalışma kağıdındaki soruları yanıtlayınız.
                   https://ogmmateryal.eba.gov.tr/beceri-temelli-kazanim?kod=tarih&s=6&d=55&u=285&k=1012 genel ağ
                   adresindeki kazanım bazlı beceri temelli etkinlikler 258., 260. ve 262. sayfalardaki soruların çözülmesi istenir.




                                                                               Bu sorulara verilen yanıtlarla;
                                                                               öğrenmeyi  öğrenme  yetkin-
                                                                               liklerini,  neden-sonuç  ilişkisi
                                                                               kurma  becerilerinin,  değişim
                                                                               ve  sürekliliği  algılama  bece-
                                                                               rilerinin  ve  tarihsel  kavrama
                                                                               becerilerinin   geliştirilmesi
                                                                               beklenmektedir.





















                 Boşluk doldurma tekniği kavram yanılgılarını ölçmek için oldukça uygun bir araç olduğundan ölçme ve değerlendirme
                 bölümünde yer verilmiştir.

                 Ödevlendirme ile öğrencilerin bireysel çalışma yöntemini kullanarak bağımsız öğrenme becerilerinin geliştirilmesi ve tek-
                 rar yapma alışkanlığı kazandırmak, sorumluluk duygusunu geliştirmek amaçlanmıştır.





       190
      190
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197