Page 192 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 192
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3: Tarih 9 (9.6.4.- Değerlendirme) Ders Planı Örneği
C) Hazırlanan boşluk doldurma sorularının öğrenciler tarafından yanıtlanması sağlanır.
Aşağıda boş bırakılan alanlara tabloda verilen sözcüklerden uygun olanları yazınız.
Babailer Lala Samanoğulları Romanos Diogenes Sultan-ı İslam
Atabey Liparit Bâtınîler Sultan-ı Azam Büveyhoğulları
1. Eyaletlere Melik olarak gönderilen şehzadeleri yetiştirmek ve işlerini idare etmek için onlara bir
……………………. tayin ediliyordu.
2. Sultan Sencer, Selçuklu Devleti’ni yeniden düzenleyerek ……………………. unvanını aldı.
3. Abbasi halifesinin yardım talebi üzerine Tuğrul Bey 1055 yılında ……………………. üzerine Bağdat seferini dü-
zenlemiştir.
4. Sultan Alp Arslan Malazgirt Savaşı’nda Bizans imparatoru ……………………. Büyük bir yenilgiye uğratarak esir
almıştır.
5. Sultan Melikşah döneminde Hasan Sabbah önderliğindeki ……………………. 1090’da Kazvin yakınlarındaki El-
burz dağlarında Alamut Kalesi’ni ele geçirmiştir.
Ç) Öğretmen uzantıdaki videoyu evde izlemeleri üzere öğrencileri ödevlendirir.
https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.955/index.html#/main/curriculumResource?resourceI
D=44507dcbce7e5b6511994af57eecad3c&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
5-DEĞERLENDİRME D) Çalışma kağıdındaki soruları yanıtlayınız.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/beceri-temelli-kazanim?kod=tarih&s=6&d=55&u=285&k=1012 genel ağ
adresindeki kazanım bazlı beceri temelli etkinlikler 258., 260. ve 262. sayfalardaki soruların çözülmesi istenir.
Bu sorulara verilen yanıtlarla;
öğrenmeyi öğrenme yetkin-
liklerini, neden-sonuç ilişkisi
kurma becerilerinin, değişim
ve sürekliliği algılama bece-
rilerinin ve tarihsel kavrama
becerilerinin geliştirilmesi
beklenmektedir.
Boşluk doldurma tekniği kavram yanılgılarını ölçmek için oldukça uygun bir araç olduğundan ölçme ve değerlendirme
bölümünde yer verilmiştir.
Ödevlendirme ile öğrencilerin bireysel çalışma yöntemini kullanarak bağımsız öğrenme becerilerinin geliştirilmesi ve tek-
rar yapma alışkanlığı kazandırmak, sorumluluk duygusunu geliştirmek amaçlanmıştır.
190
190