Page 188 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 188
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3: Tarih 9 (9.6.4.- Değerlendirme) Ders Planı Örneği
2. Etkinlik
Öğretmen öğrencilere Pasinler Savaşı hakkında neler bildiklerini, bu savaşın hangi devletler arasında
olduğunu ve nasıl bir öneme sahip olduğunu sorar. Öğrenciler yanıtlarını verdikten sonra uzantıdaki ilgili
videoyu akıllı tahtadan açarak öğrencilerin yanlış ve eksik öğrenmelerini giderir.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoHaritaOnizle.aspx?alistirmaId=35990
3. Etkinlik
Öğretmen öğrencilere Büyük Selçuklu Devleti’nin hangi coğrafyalara yayıldıklarını sorar. Öğrencilerden
alınan yanıtlardan sonra uzantıdaki haritayı akıllı tahtadan açarak Büyük Selçuklu Devletinin sınırları ve
yayılış alanları hakkında bilgi verir.
3-AÇIKLAMA
4. Etkinlik
Öğretmen öğrencilere Malazgirt Savaşı hakkında neler bildiklerini ve Malazgirt Savaşı’nın Türkiye tarihi açısın-
dan nasıl bir öneme sahip olduğunu sorar. Öğrencilerden gelen yanıtlardan sonra uzantıdaki video akıllı tah-
tadan açılarak öğrencilerin Malazgirt Savaşı'nın Türkiye tarihini başlatan olay olduğunu kavramaları sağlanır.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoTestOnizle.aspx?alistirmaId=30568
5. Etkinlik
Öğretmen öğrencilere Büyük Selçuklu Devleti’ne en parlak dönemini yaşatan hükümdarın hangi hüküm-
dar olduğunu ve bu hükümdarın dönemi hakkında neler bildiklerini sorar. Öğrencilerin yanıtlarından son-
ra uzantıdaki video akıllı tahtada açılarak öğrencilerin varsa eksik bilgileri giderilir.
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoTestOnizle.aspx?alistirmaId=30572
Bu etkinlikle öğrencilere ek kaynaklara nasıl ulaşabileceklerinin öğretilmesi ve öğrencilerin öğrenmeyi öğrenme yet-
kinliklerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca etkinlik dijital yetkinlik becerilerinin geliştirilmesine de olanak tanır.
Coğrafya dersi harita bilgisi ile ilişkilendirilerek öğrencilerin tarih dersine uygun bir şekilde harita yorumlayabilmelerini
sağlamak amaçlanmıştır.
Öğrencilerin bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi beklenmektedir.
Bu etkinlik varsa eksik ve yanlış öğrenmeleri anında dönüt vererek gidermek ve tarihsel kavrama becerilerinin
geliştirilmesi amacıyla oluşturulmuştur.
186
186