Page 188 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 188

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 3: Tarih 9 (9.6.4.-  Değerlendirme) Ders Planı Örneği


                 2. Etkinlik
                 Öğretmen öğrencilere Pasinler Savaşı hakkında neler bildiklerini, bu savaşın hangi devletler arasında
                 olduğunu ve nasıl bir öneme sahip olduğunu sorar. Öğrenciler yanıtlarını verdikten sonra uzantıdaki ilgili
                 videoyu akıllı tahtadan açarak öğrencilerin yanlış ve eksik öğrenmelerini giderir.
                   https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoHaritaOnizle.aspx?alistirmaId=35990
                 3. Etkinlik
                 Öğretmen öğrencilere Büyük Selçuklu Devleti’nin hangi coğrafyalara yayıldıklarını sorar. Öğrencilerden
                 alınan yanıtlardan sonra uzantıdaki haritayı akıllı tahtadan açarak Büyük Selçuklu Devletinin sınırları ve
                 yayılış alanları hakkında bilgi verir.











              3-AÇIKLAMA











                 4. Etkinlik
                 Öğretmen öğrencilere Malazgirt Savaşı hakkında neler bildiklerini ve Malazgirt Savaşı’nın Türkiye tarihi açısın-
                 dan nasıl bir öneme sahip olduğunu sorar. Öğrencilerden gelen yanıtlardan sonra uzantıdaki video akıllı tah-
                 tadan açılarak öğrencilerin Malazgirt Savaşı'nın Türkiye tarihini başlatan olay olduğunu kavramaları sağlanır.
                   https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoTestOnizle.aspx?alistirmaId=30568

                 5. Etkinlik
                 Öğretmen öğrencilere Büyük Selçuklu Devleti’ne en parlak dönemini yaşatan hükümdarın hangi hüküm-
                 dar olduğunu ve bu hükümdarın dönemi hakkında neler bildiklerini sorar. Öğrencilerin yanıtlarından son-
                 ra uzantıdaki video akıllı tahtada açılarak öğrencilerin varsa eksik bilgileri giderilir.
                   https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoTestOnizle.aspx?alistirmaId=30572





                 Bu etkinlikle öğrencilere ek kaynaklara nasıl ulaşabileceklerinin öğretilmesi ve öğrencilerin öğrenmeyi öğrenme yet-
                 kinliklerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca etkinlik dijital yetkinlik becerilerinin geliştirilmesine de olanak tanır.

                 Coğrafya dersi harita bilgisi ile ilişkilendirilerek öğrencilerin tarih dersine uygun bir şekilde harita yorumlayabilmelerini
                 sağlamak amaçlanmıştır.


                 Öğrencilerin bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi beklenmektedir.


                  Bu etkinlik varsa eksik ve yanlış öğrenmeleri anında dönüt vererek gidermek ve tarihsel kavrama becerilerinin
                  geliştirilmesi amacıyla oluşturulmuştur.





       186
      186
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193