Page 183 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 183
Öğretim Programı Okuryazarlığı
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3 Tarih 9 (9.6.4. - Değerlendirme) Ders Planı Örneği
EK 3: Tarih 9 (9.6.4.- Değerlendirme) Ders Planı Örneği
1. BÖLÜM: Genel Bilgiler
Ders Tarih Sınıf Düzeyi 9. Sınıf Süre 4 ders saati
Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri/Oğuzların İslamiyet’i
Öğrenme Alanı/Ünite/Konu
Kabulü
Kazanım(lar) 9.6.4 Büyük Selçuklu Devleti dönemindeki başlıca siyasi gelişmeleri Türk
tarihi içerisindeki önemi bağlamında değerlendirir.
a) Öğrencilerin Dandanakan, Pasinler ve Malazgirt Muharebelerinin Türk tarihi
açısından sebep ve sonuçlarını açıklamaları sağlanır.
b) Büyük Selçuklu Devleti’nin Tuğrul Bey Dönemi’nde İslam dünyasında koruyucu
rol üstlendiği vurgulanır.
c) Büyük Selçuklu Devleti’nin yıkılış sürecine değinilir.
Anahtar kavramlar Oğuz, Türkmen, Bâtınîler, Atabeylik
Öğretim Yöntem/Teknikleri Düz Anlatım, Bireysel Çalışmalar, Grup Çalışması, Soru-Cevap, Problem Çözme,
Tartışma, Tekrarlama
Gerekli Materyaller Ders kitabı,
Akıllı tahta (İnternet bağlantılı sınıf)
eba.gov.tr
Öğretimde kullanılabilecekleri ogmmaterya.gov.
ek kaynaklara nasıl ulaşabi- OGM Materyal
leceklerinin öğretilmesi ve https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoHaritaOnizle.aspx?alistir-
öğrenmeyi öğrenme yetkinlik- maId=35990
lerinin geliştirilmesi amaçlan- https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoTestOnizle.aspx?alistir-
mıştır.
maId=30568
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoTestOnizle.aspx?alistir-
maId=30572
Eba
https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.955/index.html#/
main/curriculumResource?resourceID=44507dcbce7e5b6511994af57ee-
cad3c&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
Kitap/Beceri Temelli
https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kazanim_kavra-
ma/9/tar/index.html#p=44
İnternet Sitesi
https://islamansiklopedisi.org.tr/selcuklular
Akademik Yayınlar
Agacanov, Sergey G., Oğuzlar, Selenge Yay., 4. Baskı, İstanbul 2004
Kafesoğulu, İbrahim, Türk Milli Kültürü, 36. Basım, Ötüken yay., İstanbul 2014
Sümer, Faruk, Oğuzlar (Türkmenler), Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 5. Baskı,
İstanbul 1999
Ek 1. Grup Değerlendirme Formu
Ek 2. Sanal Müze Sanal Tur Memnuniyet Ölçeği
Tarih dersi öğretim programında beş kazanımdan oluşan Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri ünite-
si için öngörülen süre 14 ders saati olduğundan, 9.6.4 kazanımına yönelik hazırlanan ders planı dört ders saati olarak
tasarlanmıştır.
9.6.4 kazanımına yönelik belirlenen içerikte vurgulanan anahtar kavramlar, Ortaöğretim Tarih Dersi "Öğretim Progra-
mı’nda" kazanımlarla ilişkili olan kavramlar ve ders planını hazırlayanlar tarafından belirlenmiştir.
181 181