Page 183 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 183

Öğretim Programı Okuryazarlığı
               Öğretim Programı Okuryazarlığı  EK 3          Tarih 9 (9.6.4. -  Değerlendirme) Ders Planı Örneği
                    EK 3: Tarih 9 (9.6.4.- Değerlendirme) Ders Planı Örneği
               1. BÖLÜM: Genel Bilgiler

               Ders           Tarih        Sınıf Düzeyi   9. Sınıf       Süre           4 ders saati
                                           Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri/Oğuzların İslamiyet’i
               Öğrenme Alanı/Ünite/Konu
                                           Kabulü
               Kazanım(lar)                9.6.4 Büyük Selçuklu Devleti dönemindeki başlıca siyasi gelişmeleri Türk
                                           tarihi içerisindeki önemi bağlamında değerlendirir.
                                           a)  Öğrencilerin Dandanakan, Pasinler ve Malazgirt Muharebelerinin Türk tarihi
                                             açısından sebep ve sonuçlarını açıklamaları sağlanır.
                                           b)  Büyük Selçuklu Devleti’nin Tuğrul Bey Dönemi’nde İslam dünyasında koruyucu
                                             rol üstlendiği vurgulanır.
                                           c)  Büyük Selçuklu Devleti’nin yıkılış sürecine değinilir.

               Anahtar kavramlar           Oğuz, Türkmen, Bâtınîler, Atabeylik
               Öğretim Yöntem/Teknikleri   Düz Anlatım, Bireysel Çalışmalar, Grup Çalışması, Soru-Cevap, Problem Çözme,
                                           Tartışma, Tekrarlama
               Gerekli Materyaller         Ders kitabı,
                                           Akıllı tahta (İnternet bağlantılı sınıf)
                                           eba.gov.tr
                 Öğretimde kullanılabilecekleri   ogmmaterya.gov.
                 ek kaynaklara nasıl ulaşabi-  OGM Materyal
                 leceklerinin öğretilmesi ve   https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoHaritaOnizle.aspx?alistir-
                 öğrenmeyi öğrenme yetkinlik-  maId=35990
                 lerinin geliştirilmesi amaçlan-  https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoTestOnizle.aspx?alistir-
                 mıştır.
                                           maId=30568
                                           https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/panel/VideoTestOnizle.aspx?alistir-
                                           maId=30572
                                           Eba
                                           https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.955/index.html#/
                                           main/curriculumResource?resourceID=44507dcbce7e5b6511994af57ee-
                                           cad3c&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true
                                           Kitap/Beceri Temelli
                                           https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kazanim_kavra-
                                           ma/9/tar/index.html#p=44
                                           İnternet Sitesi
                                           https://islamansiklopedisi.org.tr/selcuklular
                                           Akademik Yayınlar
                                           Agacanov, Sergey G., Oğuzlar, Selenge Yay., 4. Baskı, İstanbul 2004
                                           Kafesoğulu, İbrahim, Türk Milli Kültürü, 36. Basım, Ötüken yay., İstanbul 2014
                                           Sümer, Faruk, Oğuzlar (Türkmenler), Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 5. Baskı,
                                           İstanbul 1999
                                           Ek 1. Grup Değerlendirme Formu
                                           Ek 2. Sanal Müze Sanal Tur Memnuniyet Ölçeği

                    Tarih dersi öğretim programında beş kazanımdan oluşan Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri ünite-
                    si için öngörülen süre 14 ders saati olduğundan, 9.6.4 kazanımına yönelik hazırlanan ders planı dört ders saati olarak
                    tasarlanmıştır.

                    9.6.4 kazanımına yönelik belirlenen içerikte vurgulanan anahtar kavramlar, Ortaöğretim Tarih Dersi "Öğretim Progra-
                    mı’nda" kazanımlarla ilişkili olan kavramlar ve ders planını hazırlayanlar tarafından belirlenmiştir.

                                                                                                         181 181
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188