Page 184 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 184
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 3: Tarih 9 (9.6.4.- Değerlendirme) Ders Planı Örneği
Güvenlik önlemleri (varsa): Sınıfta uyulması gereken kurallara dikkat edilmelidir.
Sınıftaki araç ve gereçler korunmalıdır.
Disiplinler Arası İlişkiler Coğrafya dersinin 9. Sınıf “Doğal Sistemler” ünitesi ile ilişkilendirilir.
Kök Değerler Vatanseverlik
Yardımseverlik
Sorumluluk
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim, öğrenmeyi öğrenme
Beceriler Genel Beceriler
• Araştırma becerisi, bilgi okuryazarlığı becerisi, eleştirel düşünme beceris, ka-
rar verme becerisi, iletişim becerisi, iş birliği/takım çalışması ve liderlik bece-
risi, yaratıcı düşünme ve inovasyon becerisi
Alan Becerileri
• Değişim ve sürekliliği algılama becerisi, neden-sonuç ilişkilisi kurma becerisi,
tarihsel analiz ve yorum becerisi, tarihsel empati becerisi, tarihsel kavrama
becerisi, tarihsel sorgulamaya dayalı araştırma becerisi, tarihsel sorun analizi
ve karar becerisi
2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci
Süre: 25 dk.
1. Etkinlik
Öğretmen sınıfa “Oğuz” ve “Uz” sözcüklerinin yazılı olduğu iki kartonla girer. Bu kartonları sınıfın farklı iki köşesine
asar ve öğrencilerden anlamını bildikleri sözcüğün olduğu köşeye geçmelerini ister. Yerlerini alan öğrencilerin
bir grup lideri seçmelerini ve sözcükler hakkında bildiklerini grup lideriyle paylaşmalarını, liderin ise bilgileri not
almasını ister. Çalışma sonucunda grup liderleri toplanan bilgileri sınıfla paylaşır. Öğrenci gruplarının verdiği bil-
giler arasında yanlış bilgiler varsa öğretmen anında dönüt vererek yanlış öğrenmelerin önüne geçer.
Etkinlik uygulanırken öğrencilerin bilgilerini,
fikirlerini grup lideriyle paylaşması ve ortak
1-GİRİŞ hareket etmeleri için ortam oluşturularak
iletişim becerilerinin ve iş birliği becerilerinin
geliştirilmesi beklenmektedir.
Bu etkinlikte öğrencilerin kendi aralarında bir
grup oluşturması ve içlerinden bir arkadaş-
larını grup lideri seçmeleri beklenmektedir.
Böylelikle iş birliği/takım çalışması ve liderlik
becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
1. etkinlik; dikkat çekme, hedeften haberdar etme ve 4. Ünitede öğrendikleri Oğuz ve Uz kavramlarıyla ilgili ön bilgile-
rin hatırlanması aşamalarını içermektedir. Böylelikle öğrencilerin Oğuz kavramını zihinlerinde daha iyi yapılandırmaları
beklenmektedir. Aynı zamanda süreç değerlendirmeye de imkân vermektedir.
182
182