Page 184 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 184

Öğretim Programı Okuryazarlığı             EK 3: Tarih 9 (9.6.4.-  Değerlendirme) Ders Planı Örneği


            Güvenlik önlemleri (varsa):  Sınıfta uyulması gereken kurallara dikkat edilmelidir.
                                        Sınıftaki araç ve gereçler korunmalıdır.
            Disiplinler Arası İlişkiler  Coğrafya dersinin 9. Sınıf “Doğal Sistemler” ünitesi ile ilişkilendirilir.

            Kök Değerler                Vatanseverlik
                                        Yardımseverlik
                                        Sorumluluk

            Anahtar Yetkinlikler        Ana dilde iletişim, öğrenmeyi öğrenme
            Beceriler                   Genel Beceriler
                                        •  Araştırma becerisi, bilgi okuryazarlığı becerisi, eleştirel düşünme beceris, ka-
                                          rar verme becerisi, iletişim becerisi, iş birliği/takım çalışması ve liderlik bece-
                                          risi, yaratıcı düşünme ve inovasyon becerisi
                                        Alan Becerileri
                                        •  Değişim ve sürekliliği algılama becerisi, neden-sonuç ilişkilisi kurma becerisi,
                                          tarihsel analiz ve yorum becerisi, tarihsel empati becerisi, tarihsel kavrama
                                          becerisi, tarihsel sorgulamaya dayalı araştırma becerisi, tarihsel sorun analizi
                                          ve karar becerisi


            2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci

                  Süre: 25 dk.
                  1. Etkinlik
                  Öğretmen sınıfa “Oğuz” ve “Uz” sözcüklerinin yazılı olduğu iki kartonla girer. Bu kartonları sınıfın farklı iki köşesine
                  asar ve öğrencilerden anlamını bildikleri sözcüğün olduğu köşeye geçmelerini ister. Yerlerini alan öğrencilerin
                  bir grup lideri seçmelerini  ve sözcükler hakkında bildiklerini grup lideriyle paylaşmalarını, liderin ise bilgileri not
                  almasını ister. Çalışma sonucunda grup liderleri toplanan bilgileri sınıfla paylaşır. Öğrenci gruplarının verdiği bil-
                  giler arasında yanlış bilgiler varsa öğretmen anında dönüt vererek yanlış öğrenmelerin önüne geçer.


                                                                   Etkinlik uygulanırken öğrencilerin bilgilerini,
                                                                   fikirlerini grup lideriyle paylaşması ve ortak
              1-GİRİŞ                                              hareket etmeleri için ortam oluşturularak
                                                                   iletişim becerilerinin ve iş birliği becerilerinin
                                                                   geliştirilmesi beklenmektedir.



                                                                   Bu etkinlikte öğrencilerin kendi aralarında bir
                                                                   grup oluşturması ve içlerinden bir arkadaş-
                                                                   larını grup lideri seçmeleri beklenmektedir.
                                                                   Böylelikle iş birliği/takım çalışması ve liderlik
                                                                   becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.







                1. etkinlik; dikkat çekme, hedeften haberdar etme ve 4. Ünitede öğrendikleri Oğuz ve Uz kavramlarıyla ilgili ön bilgile-
                rin hatırlanması aşamalarını içermektedir. Böylelikle öğrencilerin Oğuz kavramını zihinlerinde daha iyi yapılandırmaları
                beklenmektedir. Aynı zamanda süreç değerlendirmeye de imkân vermektedir.




       182
      182
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189