Page 193 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 193
EK 3: Tarih 9 (9.6.4.- Değerlendirme) Ders Planı Örneği Öğretim Programı Okuryazarlığı
Kaynak
Teker, N. & Özer, A. (2016). SANAL MÜZE SANAL TUR MEMNUNİYET ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE’YE UYARLANMASI: GEÇERLİK
VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI . Milli Eğitim Dergisi , 45 (209) , 314-335 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/
milliegitim/issue/36141/406079
Ek 1: Grup değerlendirme formu
GRUP ÇALIŞMASI BECERİLERİ ÖLÇEĞİ
Değerli Katılımcı, aşağıda grup çalışması becerileriniz ile ilgili ifadeler bulunmaktadır. Lütfen her bir
maddeyi dikkatlice okuyunuz ve sizi en iyi tanımlayan seçeneği işaretleyiniz.
L 1 Asla 2 Nadiren 4 Sık sık 3 Bazen 5 Her zaman anlamına gelmektedir.
Grup çalışmalarında;
Grup üyelerine duygusal destek sağlamaya 1 2 3 4 5
çalışırım.
Gruba bağlı kalmanın ne kadar önemli olduğunu 1 2 3 4 5
hatırlatmaya çalışırım.
Grup üyelerinin duygularına karşı duyarlı 1 2 3 4 5
olmaya çalışırım.
Ortaya atılan fikirlerden strateji oluşturmaya
çalışırım. 1 2 3 4 5
Grup üyelerine karşı ilgili davranmaya çalışırım. 1 2 3 4 5
Her bir grup üyesinin rollerini açıkça belirlemeye 1 2 3 4 5
çalışırım.
Grup üyeleriyle iletişim kurarken açık ve yapıcı
olmaya çalışırım. 1 2 3 4 5
Bir strateji doğrultusunda grup üyelerinin 1 2 3 4 5
fikirlerini geliştirmeye çalışırım.
İhtiyaç duyduklarında grup üyelerine yardımcı 1 2 3 4 5
olmaya çalışırım.
Kararlaştırılan amaçlar doğrultusunda grubun 1 2 3 4 5
gelişimini değerlendirmeye çalışırım.
Türkçe Kaynak
Ozan, C. (2018). Grup Çalışması Becerileri Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fa-
kültesi Dergisi 51 (3), http://dx.doi.org/10.30964/auebfd.475020
Orijinal Kaynak
Cumming, J., Woodcock, C., Cooley, S. J., Holland, M. J. G., & Burns, V. E. (2014). Development and validation
of the groupwork skills questionnaire (GSQ) for higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education,
40(7), 988-1001. http://dx.doi.org/10.1080/02602938.2014.957642
Öğrencilerin birbirini değerlendirmesiyle birlikte öğretmen dışında başka bir kişiden de dönüt alabileceklerini görüşme-
leri sağlanmıştır. Böylelikle öğrenciler etkinlik değerlendirme sürecine aktif bir şekilde katılmış olur. Uygulanan etkinlik
yardımıyla iş birlikli öğrenme ortamı yaratılmaya çalışılmaktadır. Form aracılığıyla da bu süreçte ortak hareket edebilme,
sorumluluk ve yardımseverlik değerlerinin gelişimine katkıda bulunması hedeflenmiştir.
191 191