Page 28 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 28

Öğretim Programı Okuryazarlığı


                DERS           KAZANIM                BİLGİ BOYUTU            BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU


                                                                            UYGULAMA
                                               İŞLEMSEL BİLGİ
                                                                            “Bir konuyla ilgili felsefi sorular
                                               “Bir konuyla ilgili felsefi sorular   oluşturma” aşamaları belli
                         10.2.3. Bir konuyla ilgili   oluşturma” ifadesindeki soru   işlem basamaklarının öğrenci
            FELSEFE      felsefi sorular oluştu-  oluşturma uygulama basama-  tarafından gerçekleştirilmesi
                         rur.                  ğındaki bilmeyi gerektirdiğinden   gerekmektedir. Öğrencilerin
                                               işlemsel bilgi boyutundadır.   kullandığı ve öğrenciler tarafın-
                                                                            dan deneyimlendiği bu kazanım
                                                                            uygulama düzeyindedir.




                                                                            ÇÖZÜMLEME
                                               KAVRAMSAL BİLGİ
                         10.2.4. Felsefi bir                                Burada felsefi bir görüş veya
            FELSEFE      görüşü veya argümanı   Felsefi bir görüşün veya argüma-  argüman ele alınıp derinlemesi-
                         sorgular.             nın sorgulanması istendiğinden   ne incelendiğinden çözümleme
                                               dolayı bilgi kavramsal bir bilgidir.
                                                                            düzeyindedir.


                                                                            ÇÖZÜMLEME

                                               İŞLEMSEL BİLGİ               10.4.1. kazanımı ile felsefi bir
                                                                            metnin analiz edilmesi ve buna
                         10.4.1. Felsefi bir metni   “Felsefi bir metnin analiz edilme-  yönelik bilginin çözümlenerek
            FELSEFE                            si” konuya özel yöntem ve teknik
                         analiz eder.                                       aralarındaki etkileşimin
                                               bilgisi gerektirdiğinden işlemsel   belirlenmesini içermektedir.
                                               bilgi boyutundadır.
                                                                            Bu yüzden kazanım çözümleme
                                                                            düzeyindedir.

                                                                            UYGULAMA
                                               İŞLEMSEL BİLGİ
                                                                            10.4.3. kazanımı, bir konu
                         10.4.3. Bir konu hakkın-  Bir konu hakkında adımları belirli   hakkında felsefi bir deneme
            FELSEFE      da felsefi bir deneme   olan felsefi bir deneme yazılması   yazılmasını öngörmektedir. Bu
                         yazar.                istendiğinden dolayı işlemsel bir   sebeple öğrencileri belli aşa-
                                               bilgidir.                    malar göre bilgiyi kullanması
                                                                            uygulama düzeyindedir.


                                                                            ANLAMA
                                               KAVRAMSAL BİLGİ
                                                                            11.1.1. kazanımında felsefe-
                         11.1.1. Felsefenin ortaya   Felsefenin ortaya çıkışını hazır-
            FELSEFE      çıkışını hazırlayan dü-  layan düşünce ortamı hakkında   nin ortaya çıkışını hazırlayan
                         şünce ortamını açıklar.  bilgi talep edildiği için bu kavram-  düşünce ortamının açıklanması
                                               sal bilgi boyutundadır.      istendiğinden dolayı anlama
                                                                            düzeyindedir.






        26
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33