Page 28 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 28
Öğretim Programı Okuryazarlığı
DERS KAZANIM BİLGİ BOYUTU BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU
UYGULAMA
İŞLEMSEL BİLGİ
“Bir konuyla ilgili felsefi sorular
“Bir konuyla ilgili felsefi sorular oluşturma” aşamaları belli
10.2.3. Bir konuyla ilgili oluşturma” ifadesindeki soru işlem basamaklarının öğrenci
FELSEFE felsefi sorular oluştu- oluşturma uygulama basama- tarafından gerçekleştirilmesi
rur. ğındaki bilmeyi gerektirdiğinden gerekmektedir. Öğrencilerin
işlemsel bilgi boyutundadır. kullandığı ve öğrenciler tarafın-
dan deneyimlendiği bu kazanım
uygulama düzeyindedir.
ÇÖZÜMLEME
KAVRAMSAL BİLGİ
10.2.4. Felsefi bir Burada felsefi bir görüş veya
FELSEFE görüşü veya argümanı Felsefi bir görüşün veya argüma- argüman ele alınıp derinlemesi-
sorgular. nın sorgulanması istendiğinden ne incelendiğinden çözümleme
dolayı bilgi kavramsal bir bilgidir.
düzeyindedir.
ÇÖZÜMLEME
İŞLEMSEL BİLGİ 10.4.1. kazanımı ile felsefi bir
metnin analiz edilmesi ve buna
10.4.1. Felsefi bir metni “Felsefi bir metnin analiz edilme- yönelik bilginin çözümlenerek
FELSEFE si” konuya özel yöntem ve teknik
analiz eder. aralarındaki etkileşimin
bilgisi gerektirdiğinden işlemsel belirlenmesini içermektedir.
bilgi boyutundadır.
Bu yüzden kazanım çözümleme
düzeyindedir.
UYGULAMA
İŞLEMSEL BİLGİ
10.4.3. kazanımı, bir konu
10.4.3. Bir konu hakkın- Bir konu hakkında adımları belirli hakkında felsefi bir deneme
FELSEFE da felsefi bir deneme olan felsefi bir deneme yazılması yazılmasını öngörmektedir. Bu
yazar. istendiğinden dolayı işlemsel bir sebeple öğrencileri belli aşa-
bilgidir. malar göre bilgiyi kullanması
uygulama düzeyindedir.
ANLAMA
KAVRAMSAL BİLGİ
11.1.1. kazanımında felsefe-
11.1.1. Felsefenin ortaya Felsefenin ortaya çıkışını hazır-
FELSEFE çıkışını hazırlayan dü- layan düşünce ortamı hakkında nin ortaya çıkışını hazırlayan
şünce ortamını açıklar. bilgi talep edildiği için bu kavram- düşünce ortamının açıklanması
sal bilgi boyutundadır. istendiğinden dolayı anlama
düzeyindedir.
26