Page 30 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 30

Öğretim Programı Okuryazarlığı


               DERS            KAZANIM                BİLGİ BOYUTU            BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU

                                              KAVRAMSAL BİLGİ              ANLAMA

                         A.1.3. Şiirde ahengi   “Şiirde ahengi sağlayan özellikler/  Şiirde ahengi sağlayan özel-
            TÜRK DİLİ VE   sağlayan özellikleri/
            EDEBİYATI                         unsurlar” genel olarak alana özgü   likleri/unsurların belirlemesi
                         unsurları belirler.  bilgi gerektirdiğinden kavramsal   gerektirdiğinden anlama düze-
                                              bilgi boyutundadır.          yindedir.

                                                                           DEĞERLENDİRME
                                              İŞLEMSEL BİLGİ
                         A.1.5. Şiirdeki mazmun,                           “Değerlendirir” ifadesi şiirdeki
                         imge ve edebî sanatları   “Şiirdeki mazmun, imge ve edebî   mazmun, imge ve edebi
            TÜRK DİLİ VE   belirleyerek bunların   sanatları belirleyerek bunların
            EDEBİYATI                         anlama katkısı” konuya özel belirli   sanatların anlama katkısına
                         anlama katkısını değer-                           göre ele alıp yargıya varma
                         lendirir.            beceri ve yöntem gerektiğinden   süreci gerektirdiğinden
                                              işlemsel bilgi boyutundadır.
                                                                           değerlendirme düzeyindedir.

                                              KAVRAMSAL BİLGİ              ÇÖZÜMLEME

                         A.4.3. Metin ile metnin   “Metin ile metnin konusu, amacı   Metnin konusu, amacı ve hedef
            TÜRK DİLİ VE  konusu, amacı ve hedef   ve hedef kitlesi arasında ilişki”   kitlesinin birbirleriyle ilişkileri-
            EDEBİYATI    kitlesi arasında ilişki   temel öğeler arasında bilgi, far-  nin belirlemesi gerektirdiğinden
                         kurar.               kındalık ve ilişki gerektirdiğinden   çözümleme düzeyindedir.
                                              kavramsal bilgi boyutundadır.


                                              KAVRAMSAL BİLGİ              ANLAMA
                         A.4.14. Türün ve döne-  “Türün ve dönemin/akımın diğer   Türün ve dönemin/akımın diğer
            TÜRK DİLİ VE  min/akımın diğer önemli   önemli yazarlarını ve eserleri”   önemli yazarlarını ve eserlerinin
            EDEBİYATI    yazarlarını ve eserlerini   hakkında zihinsel sınıflandırma ile  zihinde yapılandırılarak sıra-
                         sıralar.             bilgi gerektirdiğinden kavramsal   lanması gerektiğinden A.4.14.
                                              bilgi boyutundadır.          kazanımı anlama düzeyindedir.

                                                                           YARATMA
                                              ÜST BİLİŞSEL BİLGİ
                                                                           “Konuşma metnini planlar”
            TÜRK DİLİ VE  C.1.4. Konuşma metnini   “Konuşma metnini planlama” hem   ifadesi özgün bir fikir/
            EDEBİYATI    planlar.             genel bilgi hem de kendine özgü   ürün ortaya konulmasını
                                              statejik bilgi gerektirdiğinden üst   gerektirdiğinden yaratma
                                              bilişsel bilgi boyutundadır.
                                                                           düzeyindedir.

                                              KAVRAMSAL BİLGİ              ÇÖZÜMLEME
                         A.4.2. Metnin türünün   “Metnin türünün ortaya çıkışı ve   Metnin türünün ortaya çıkışı ve
            TÜRK DİLİ VE  ortaya çıkışı ve tarih-  tarihsel dönemi” hakkında bilgi   tarihsel dönemle bağlantısı çö-
            EDEBİYATI    sel dönemle ilişkisini   gerektirdiğinden kavramsal bilgi   zümlenerek aralarındaki ilişkile-
                         belirler.            boyutundadır.                rin belirlenmesi gerektiğinden
                                                                           çözümleme düzeyindedir.







        28
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35