Page 30 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 30
Öğretim Programı Okuryazarlığı
DERS KAZANIM BİLGİ BOYUTU BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU
KAVRAMSAL BİLGİ ANLAMA
A.1.3. Şiirde ahengi “Şiirde ahengi sağlayan özellikler/ Şiirde ahengi sağlayan özel-
TÜRK DİLİ VE sağlayan özellikleri/
EDEBİYATI unsurlar” genel olarak alana özgü likleri/unsurların belirlemesi
unsurları belirler. bilgi gerektirdiğinden kavramsal gerektirdiğinden anlama düze-
bilgi boyutundadır. yindedir.
DEĞERLENDİRME
İŞLEMSEL BİLGİ
A.1.5. Şiirdeki mazmun, “Değerlendirir” ifadesi şiirdeki
imge ve edebî sanatları “Şiirdeki mazmun, imge ve edebî mazmun, imge ve edebi
TÜRK DİLİ VE belirleyerek bunların sanatları belirleyerek bunların
EDEBİYATI anlama katkısı” konuya özel belirli sanatların anlama katkısına
anlama katkısını değer- göre ele alıp yargıya varma
lendirir. beceri ve yöntem gerektiğinden süreci gerektirdiğinden
işlemsel bilgi boyutundadır.
değerlendirme düzeyindedir.
KAVRAMSAL BİLGİ ÇÖZÜMLEME
A.4.3. Metin ile metnin “Metin ile metnin konusu, amacı Metnin konusu, amacı ve hedef
TÜRK DİLİ VE konusu, amacı ve hedef ve hedef kitlesi arasında ilişki” kitlesinin birbirleriyle ilişkileri-
EDEBİYATI kitlesi arasında ilişki temel öğeler arasında bilgi, far- nin belirlemesi gerektirdiğinden
kurar. kındalık ve ilişki gerektirdiğinden çözümleme düzeyindedir.
kavramsal bilgi boyutundadır.
KAVRAMSAL BİLGİ ANLAMA
A.4.14. Türün ve döne- “Türün ve dönemin/akımın diğer Türün ve dönemin/akımın diğer
TÜRK DİLİ VE min/akımın diğer önemli önemli yazarlarını ve eserleri” önemli yazarlarını ve eserlerinin
EDEBİYATI yazarlarını ve eserlerini hakkında zihinsel sınıflandırma ile zihinde yapılandırılarak sıra-
sıralar. bilgi gerektirdiğinden kavramsal lanması gerektiğinden A.4.14.
bilgi boyutundadır. kazanımı anlama düzeyindedir.
YARATMA
ÜST BİLİŞSEL BİLGİ
“Konuşma metnini planlar”
TÜRK DİLİ VE C.1.4. Konuşma metnini “Konuşma metnini planlama” hem ifadesi özgün bir fikir/
EDEBİYATI planlar. genel bilgi hem de kendine özgü ürün ortaya konulmasını
statejik bilgi gerektirdiğinden üst gerektirdiğinden yaratma
bilişsel bilgi boyutundadır.
düzeyindedir.
KAVRAMSAL BİLGİ ÇÖZÜMLEME
A.4.2. Metnin türünün “Metnin türünün ortaya çıkışı ve Metnin türünün ortaya çıkışı ve
TÜRK DİLİ VE ortaya çıkışı ve tarih- tarihsel dönemi” hakkında bilgi tarihsel dönemle bağlantısı çö-
EDEBİYATI sel dönemle ilişkisini gerektirdiğinden kavramsal bilgi zümlenerek aralarındaki ilişkile-
belirler. boyutundadır. rin belirlenmesi gerektiğinden
çözümleme düzeyindedir.
28