Page 29 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 29
Öğretim Programı Okuryazarlığı
DERS KAZANIM BİLGİ BOYUTU BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU
ÇÖZÜMLEME
KAVRAMSAL BİLGİ
Popülasyon dinamiğine etki
11.1.4. MÖ 6. yüzyıl-MS “MÖ 6. yüzyıl-MS 2. yüzyıl eden faktörler analiz edilirken,
2. yüzyıl felsefesindeki felsefesindeki örnek düşünme bu faktörlerin özelliklerinin
FELSEFE örnek düşünce ve argü- ve argümanları” ifadesinde ayrıştırılması ve ayrıştırılan bu
manları felsefi açıdan örnek düşünme ve argümanların bilgilerin popülasyon dinamiği-
değerlendirir. ne olduğunun bilinmesi nin işleyişini etkileme biçiminin
gerektiğinden kavramsal bilgi belirlenmesi gerekmektedir.
boyutundadır. Bu sebepten 11.2.2.1. kazanımı
çözümleme düzeyindedir.
KAVRAMSAL BİLGİ ANLAMA
“20. yüzyılın felsefesinin karak- Bir şeyi açıklamak, öğrenilen
teristik özelliklerini açıklamak” bilginin öğrencilerin kendi
11.5.2. 20. yüzyıl felse- ifadelerini kullanarak
FELSEFE fesinin karakteristik ifadesi ile 20. yüzyılın felsefesinin yeni bir formda sunmasını
karakteristik özelliklerine yönelik
özelliklerini açıklar. gerektirmektedir. Bilginin
bilgi gerektirdiğinden kavramsal
bilgi boyutundadır. anlamlandırılmasını içeren
11.5.2 kazanımı, bu sebepten
anlama düzeyindedir.
Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı’ndan na ve hangi bilgi boyutuna ait olduğuna yönelik örnek-
alınan bazı kazanımların hangi bilişsel alan basamağı- ler aşağıdaki tabloda sunulmuştur.
Tablo 2: Türk Dili ve Edebiyatı dersi kazanımlarının incelenmesi
DERS KAZANIM BİLGİ BOYUTU BİLİŞSEL SÜREÇ BOYUTU
KAVRAMSAL BİLGİ DEĞERLENDİRME
A.1. 10. Şair ile şiir ara- “Şair ile şiir arasında ilişki” anla- Şair ile şiir arasındaki ilişkiden
TÜRK DİLİ VE sındaki ilişkiyi değer-
EDEBİYATI ma ve anlamlandırmaya yönelik yola çıkarak bir yargıya varma
lendirir. bilgi gerektirdiğinden kavramsal süreci gerektirdiğinden
bilgi boyutundadır. değerlendirme düzeyindedir.
İŞLEMSEL BİLGİ
UYGULAMA
“Metinden hareketle dil bilgisi
A.1.12. Metinden hare- çalışmaları yapmak” konuya özel “Dil bilgisi çalışmaları yapar” ifa-
TÜRK DİLİ VE ketle dil bilgisi çalışma- desi öğrenilen bilgilerin pratiğe
EDEBİYATI eylemin nasıl yapılacağına dair dökülmesi uygulama gerektirdi-
ları yapar. beceri, metot ve kriter bilgisi
gerektirdiğinden işlemsel bilgi ğinden düzey olarak uygulama
basamağındadır.
boyutundadır.
27