Page 108 - BOKS
P. 108

Kendini İzlemeye Yönelik Rubrik (Gard ve Vuruş Teknikleri)





                Aşağıda verilen görevleri ne derece yaptığınızı yan tarafına işaretleyiniz (1-5 puan aralığında). Her bir
                etkinlik basamağında alınan puan toplamını, öğrenci ulaşılan bölümüne yazınız. Öğretmeninizden de sizi
                değerlendirip öğretmen değerlendirme bölümüne puanını yazmasını isteyiniz ve puanları karşılaştırınız.







 Görsel 4.132. Gard alındıktan sonra   Etkinlik   basamağı  değeri  Öğretmen  değerlendirmesi  Ulaşılan  (Öğrenci)  İdare Eder  Çok İyi  Mükemmel
 dizler bükülür. (  Kırmızı  Görsel 4.133. Sağ kol yumruğu hafif   Puan  Etkinlikler/Görevler  Zayıf  İyi
 formalı sporcu )  döndürülür. (  Kırmızı   25  (……)  (……)  Gard ve vuruş tekniklerini öğrenmek için
 formalı sporcu )                                                                      1   2   3   4   5
                                                    planlama yaptım
                                                    Uygun araç ve gereçleri temin ettim  1  2  3   4   5
                  Hazırlık                          Ring’i (çalışma ortamını) hazırladım
                 Basamağı                                                              1   2   3   4   5
 Görsel 4.134. Sağ kol rakibin gövde-               Kendimi öğrenmeye hazır hissediyorum  1  2  3  4   5
 sindeki hedef bölgeye
 vurulur. (  Kırmızı formalı                        Zamanında uygulama alanında yerimi   1  2  3   4   5
 sporcu )                                           aldım
                            25    (……)     (……)     Plan adımlarına göre öğrendim      1   2   3   4   5

                                                    Katıldım                           1   2   3   4   5
                 Uygulama                           Diğer katılımcıları izledim        1   2   3   4   5
 Görsel 4.136. Kol hemen aynı yoldan   Süreci
 geri yerine çekilir. (  Kır-  Görsel 4.135. Kollar dirseklerden bü-  Malzemeleri doğru zamanda kullandım  1  2  3  4  5
 mızı formalı sporcu )  külü tutulur. (  Kırmızı    Malzemeleri amacına uygun kullandım  1  2  3   4   5
 formalı sporcu )
                            25    (……)     (……)     Çalışmamı tekrar gözden geçirdim   1   2   3   4   5

 Aşağıdaki açıklamalara göre gövdeye sağ aparkat vuruşu uygulamaya çalışınız.  Uygulamayı tekrar ettim  1  2  3  4  5
                 Uygulama                           Teknikleri kullanmanın amacı ve öne-
                 Basamağı                                                              1   2   3   4   5
 Aşağıdaki basamaklardan yapabildiklerinizin karşısına ( X ) işareti koyunuz  Yaptım  mini kavradım
                                                    Öğrendiklerimi uygulayabilirim     1   2   3   4   5
 Gard alındıktan sonra dizler bükülür               Amaçladığım öğrenme gerçekleşti    1   2   3   4   5

 Vücut sağ tarafa doğru döndürülür  25  (……)  (……)  Bu öğrendiklerimin müsabakalarda ne
 Ağırlık merkezi sağ bacağa verilir                 işe yarayacağını biliyorum         1   2   3   4   5
 Sol kol kafayı ve gövdeyi korumak için sıkıca yukarda tutulur  Öğrendiklerimi farklı kombinasyonlarda   1  2  3  4  5
 Sağ kol yumruğu hafif döndürülerek yukarı kaldırılır  Öğrendik-  da kullanabilirim
 Sağ kol rakibin gövdesindeki hedef bölgeye vuracak şekilde hafifçe   lerini Farklı   Ben de gerçek müsabakalara katılabi-  1  2  3  4  5
 döndürülerek açılır  Şekilde                       lirim
 a) Kollar dirseklerden kırılmış durumda tutulur.  Uygulama  Bu teknikleri farklı şekil ve kombinas-
 b)Ağırlık merkezi sol bacağa verilir               yonlarla kullanabilirim            1   2   3   4   5
 Hedef bölgeye vurduktan sonra kol hemen aynı yoldan geri çekilir.  Boks tekniklerini kendime göre uygu-  1  2  3  4  5
 Tekrar gard alınır                                 layabilirim
 Yapamadıklarımı neden yapamadım? .....................................................................................................  Öğrenci puanı:  Öğretmen puanı:
 ........................………………………………………………………………………………………...........………………………
 ……………………………………………………………………...................................................................................
 Nasıl yapabilirim?....................................................................................................................................
 ……………………………………………………………………………………………...………………………………………………
 …………………………………………….............................................................................................................





 95        96
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113