Page 31 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 31
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
3.4. EDE ÇERÇEVESİ ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
ALAN ADI TÜRKÇE ALANI Okul Öncesi Eğitim 36-48 Ay
ETKİNLİĞİN ADI DOSTLUK PİKNİĞİ
Değer D4. Dostluk
TADB.2.a.Dinledikleri/izledikleri iletilerde yer alan bilgiler ile günlük yaşamı arasında ilişki kurar.
Çocuklar dinledikleri/izlediklerinde ve görsel okuma materyallerinde yer alan bilgiler ile günlük ya-
Değer - Öğrenme şamı arasında ilişki kurar (TADB.2.a., D4.2.2., KB2.3.SB3.). Bu süreçte duygu ve düşüncelerini arka-
Çıktısı İlişkisi daşlarıyla paylaşmalarına rehberlik edilir. Öğretmenin kendilerine sunduğu resimli öykü kitabı, dijital
araçlar, afiş, broşür gibi okuma materyallerini inceleyerek (TAOB.1.a., E1.1., OB4.2., SB1.) istediği
materyali seçer.
Etkinliğin Amacı Arkadaşlık ilişkisi kurabilme ve etkin bir şekilde yönetebilme
Piknik için gerekli yiyecek ve içecekler, piknik örtüleri, “Eğitimde Birlikteyiz” projesine ait hikâye
Araç Gereç
kitaplarından “Elma ile Gelen Arkadaşlık” hikâye kitabı
Sözcükler Arkadaşlık, sopa, elma bahçesi
Kavramlar Yukarıda - aşağıda
Eğitim Öğrenme Okul dışı etkinlik
Ortamları
Aile ve Toplum
Katılımı ---
UYGULAMA
1. Pikniğe gidilmesi için gerekli izinler alınır. Öğretmen, öğrencilerin getirmesi gereken malzemelerin listesini
yapar ve velileri bilgilendirir.
2. Piknikte çocuklara dostluk temalı “Eğitimde Birlikteyiz” hikâye kitaplarından “Elma ile Gelen Arkadaşlık”
isimli resimli hikâye kitabı okunur. Kitabının görselleri incelenir. Kitap ile ilgili sohbet edilir ve öğrenciler-
den soruları cevaplamaları istenir.
a. Çağıl ve Yağız’ın arkadaşlıkları nasıl başladı?
b. Yağız, Çağıl’a niçin yardım etmiş olabilir?
c. Siz Yağız’ın yerinde olsaydınız ne yapardınız?
ç. Çağıl ve Yağız birlikte hangi oyunları oynuyorlar? Siz arkadaşlarınızla hangi oyunları oynamaktan
hoşlanırsınız?
d. Yeni bir arkadaş edinmek sizi mutlu eder mi? Neden?
3. Sohbetin ardından piknik malzemeleri servis edilerek pikniğe başlanır. Arkadaşlarıyla zaman geçirmenin,
birbirlerine destek olmanın ve duygusal paylaşımının önemi vurgulanır.
4. Piknik sonrası öğretmen gözetiminde serbestçe oyunlar oynanır.
31