Page 31 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 31

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

                  3.4. EDE ÇERÇEVESİ ETKİNLİK ÖRNEKLERİ

                 ALAN ADI         TÜRKÇE ALANI                                     Okul Öncesi Eğitim 36-48 Ay
                 ETKİNLİĞİN ADI DOSTLUK PİKNİĞİ
                 Değer            D4. Dostluk
                                  TADB.2.a.Dinledikleri/izledikleri iletilerde yer alan bilgiler ile günlük yaşamı arasında ilişki kurar.
                                  Çocuklar dinledikleri/izlediklerinde ve görsel okuma materyallerinde yer alan bilgiler ile günlük ya-
                 Değer - Öğrenme   şamı arasında ilişki kurar (TADB.2.a., D4.2.2., KB2.3.SB3.). Bu süreçte duygu ve düşüncelerini arka-
                 Çıktısı İlişkisi  daşlarıyla paylaşmalarına rehberlik edilir. Öğretmenin kendilerine sunduğu resimli öykü kitabı, dijital
                                  araçlar, afiş, broşür gibi okuma materyallerini inceleyerek (TAOB.1.a., E1.1., OB4.2., SB1.) istediği
                                  materyali seçer.

                 Etkinliğin Amacı  Arkadaşlık ilişkisi kurabilme ve etkin bir şekilde yönetebilme
                                  Piknik için gerekli yiyecek ve içecekler, piknik örtüleri, “Eğitimde Birlikteyiz” projesine ait hikâye
                 Araç Gereç
                                  kitaplarından  “Elma ile Gelen Arkadaşlık” hikâye kitabı
                 Sözcükler        Arkadaşlık, sopa, elma bahçesi
                 Kavramlar        Yukarıda - aşağıda
                 Eğitim Öğrenme   Okul dışı etkinlik
                 Ortamları
                 Aile ve Toplum
                 Katılımı         ---
                 UYGULAMA
                 1.  Pikniğe gidilmesi için gerekli izinler alınır. Öğretmen, öğrencilerin getirmesi gereken malzemelerin listesini
                     yapar ve velileri bilgilendirir.


                 2.  Piknikte çocuklara dostluk temalı “Eğitimde Birlikteyiz” hikâye kitaplarından “Elma ile Gelen Arkadaşlık”
                     isimli resimli hikâye kitabı okunur. Kitabının görselleri incelenir. Kitap ile ilgili sohbet edilir ve öğrenciler-
                     den soruları cevaplamaları istenir.
                     a.  Çağıl ve Yağız’ın arkadaşlıkları nasıl başladı?

                     b.  Yağız, Çağıl’a niçin yardım etmiş olabilir?
                     c.  Siz Yağız’ın yerinde olsaydınız ne yapardınız?

                     ç.  Çağıl ve Yağız birlikte hangi oyunları oynuyorlar? Siz arkadaşlarınızla hangi  oyunları oynamaktan
                         hoşlanırsınız?

                     d.  Yeni bir arkadaş edinmek sizi mutlu eder mi? Neden?


                 3.  Sohbetin ardından piknik malzemeleri servis edilerek pikniğe başlanır. Arkadaşlarıyla zaman geçirmenin,
                     birbirlerine destek olmanın ve duygusal paylaşımının önemi vurgulanır.


                 4.  Piknik sonrası öğretmen gözetiminde serbestçe oyunlar oynanır.




















                                                                                                                 31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36