Page 32 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 32
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
DERSİN ADI HAYAT BİLGİSİ 2. sınıf
ÖĞRENME YAŞADIĞIM YER VE ÜLKEM
ALANI
Değer D15. Sevgi
HB.2.4.5. Dinî gün ve bayramların önemini yorumlayabilme
Öğrencilerden dinî gün ve bayramların önemini yorumlayabilmeleri (KB2.14) beklenir. Dinî gün ve bay-
ramlara ilişkin deneyimlerini paylaşmaları (a) istenir. Dinî günlerimizin Mevlit Kandili, Regaip Kandili,
Miraç Kandili, Berat Kandili, Kadir Gecesi ve Aşure Günü olduğu; Ramazan ve Kurban Bayramı’nın ise
dinî bayramlarımız olduğu belirtilir. Konu ile ilgili deneyimlerini anlatmaları veya rol oynama, canlan-
dırma gibi tekniklerle sunmaları sağlanır. Dinî gün ve bayramların önemini ifade etmeleri (b) beklenir.
Değer - Öğrenme
Çıktısı İlişkisi Dinî gün ve bayramların; millî değerlerimiz olduğu ve insanların birbirlerini ziyaret ettikleri, misafirlerine
ikramlarda bulundukları (D15.5) önemli ve özel günler olduğu üzerinde durulur. Bu günlerin coşkuyla
kutlandığını vurgulayan (D19.2) görsel, video, kısa film, animasyon, hikâye, şiir gibi içeriklere yer veri-
lir. Dinî gün ve bayramların millî ve manevi değerlerimiz olduğu vurgulanarak öğrencilerden bu günlere
saygı duymaları beklenir (D14.3). Öğrencilerden dinî gün ve bayramların önemine ilişkin şiir, resim, afiş
gibi özgün bir ürün oluşturmaları istenir (OB1.3). Öğrencilerin hazırladıkları ürünler portfolyolarına dâhil
edilir. Öğrencilerin hazırladıkları ürünler portfolyolarına dâhil edilir.
Etkinliğin Amacı Dini değerlerinin farkında olabilme, koruyabilme ve yaşatabilme
Araç Gereç Etkinlik formu
UYGULAMA
1. Ramazan Bayramı veya Kurban Bayramı Etkinlik-Görev Formu öğretmen tarafından o bölgenin kültürel
farklılıkları dikkate alınarak hazırlanır, öğrencilere bayram öncesinde dağıtılır. Bayram boyunca bu görev-
leri yapmaları istenir. Bayram kültürüne dair deneyimler ve bu deneyimleri yerine getirirken yaşadıkları
duygu ve düşünceleri etkinlik formuna yazmaları istenir.
2. İsteyen öğrencilerin “Bayramda 1 Günüm” adlı bayram anılarını anlatan video vb. dijital içerik hazırlaya-
bilecekleri belirtilir. Bu içeriklerin mümkünse okulun sosyal medya hesabında paylaşılacağı ifade edilir.
Bu sayede öğrencilerin sosyal medyada kültürümüze ait olan güzel içeriklerin artmasına katkı vermesinin
önemi üzerinde durulur.
3. İsteyen öğrencilerin formdan faydalanarak hazırladıkları dijital içerik yardımıyla bayrama yönelik duygu ve
düşüncelerini sınıfta paylaşmaları sağlanır.
Ek-1
Sıra Bayramda yaptıklarım Yapıldıysa artı Deneyime yönelik duygu ve düşüncelerinizi
No işareti koyunuz yazabilirsiniz.
1 Bayram sabahı daha erken uyandım.
2 Temiz kıyafetlerimi giyindim.
Bayram namazından sonra beraber
3 yaşadığımız aile büyüklerimin elini öpüp
bayramlarını tebrik ettim.
4 Kardeşlerimin bayramlarını tebrik ettim.
5 Ailece güzel bir kahvaltı yaptık.
Kahvaltı hazırlık sürecinde ve sonrasın-
6
da aileme yardım ettim.
Kahvaltı sonrası ailece aile büyüklerimi-
7 zi(dede, nine vb.) ziyarete gittik. Onlarla
bayramlaştım. Ellerini öptüm.
Akraba ziyaretleri (hala, amca, dayı,
8
teyze vb.) yaptım.
Mahalleden arkadaşlarımla bayram ziya-
9 retleri kapsamında komşularımızı ziyaret
edip, bayramlarını kutladık.
Mahallemizde bulunan yaşlıları ve has-
10
taları ailece ziyaret ettik.
32