Page 32 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 32

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


              DERSİN ADI       HAYAT BİLGİSİ                                                    2. sınıf
              ÖĞRENME          YAŞADIĞIM YER VE ÜLKEM
              ALANI
              Değer            D15. Sevgi
                               HB.2.4.5.   Dinî gün ve bayramların önemini yorumlayabilme
                               Öğrencilerden dinî gün ve bayramların önemini yorumlayabilmeleri (KB2.14) beklenir. Dinî gün ve bay-
                               ramlara ilişkin deneyimlerini paylaşmaları (a) istenir. Dinî günlerimizin Mevlit Kandili, Regaip Kandili,
                               Miraç Kandili, Berat Kandili, Kadir Gecesi ve Aşure Günü olduğu; Ramazan ve Kurban Bayramı’nın ise
                               dinî bayramlarımız olduğu belirtilir. Konu ile ilgili deneyimlerini anlatmaları veya rol oynama, canlan-
                               dırma gibi tekniklerle sunmaları sağlanır. Dinî gün ve bayramların önemini ifade etmeleri (b) beklenir.
              Değer - Öğrenme
              Çıktısı İlişkisi  Dinî gün ve bayramların; millî değerlerimiz olduğu ve insanların birbirlerini ziyaret ettikleri, misafirlerine
                               ikramlarda bulundukları (D15.5) önemli ve özel günler olduğu üzerinde durulur. Bu günlerin coşkuyla
                               kutlandığını vurgulayan (D19.2) görsel, video, kısa film, animasyon, hikâye, şiir gibi içeriklere yer veri-
                               lir. Dinî gün ve bayramların millî ve manevi değerlerimiz olduğu vurgulanarak öğrencilerden bu günlere
                               saygı duymaları beklenir (D14.3). Öğrencilerden dinî gün ve bayramların önemine ilişkin şiir, resim, afiş
                               gibi özgün bir ürün oluşturmaları istenir (OB1.3). Öğrencilerin hazırladıkları ürünler portfolyolarına dâhil
                               edilir. Öğrencilerin hazırladıkları ürünler portfolyolarına dâhil edilir.

              Etkinliğin Amacı  Dini değerlerinin farkında olabilme, koruyabilme ve yaşatabilme
              Araç Gereç       Etkinlik formu
              UYGULAMA
              1.  Ramazan Bayramı veya Kurban Bayramı Etkinlik-Görev Formu öğretmen tarafından o bölgenin kültürel
                  farklılıkları dikkate alınarak hazırlanır, öğrencilere bayram öncesinde dağıtılır. Bayram boyunca bu görev-
                  leri yapmaları istenir. Bayram kültürüne dair deneyimler ve bu deneyimleri yerine getirirken yaşadıkları
                  duygu ve düşünceleri etkinlik formuna  yazmaları istenir.

              2.  İsteyen öğrencilerin “Bayramda 1 Günüm” adlı bayram anılarını anlatan video vb. dijital içerik hazırlaya-
                  bilecekleri belirtilir. Bu içeriklerin mümkünse okulun sosyal medya hesabında paylaşılacağı ifade edilir.
                  Bu sayede öğrencilerin sosyal medyada kültürümüze ait olan güzel içeriklerin artmasına katkı vermesinin
                  önemi üzerinde durulur.
              3.  İsteyen öğrencilerin formdan faydalanarak hazırladıkları dijital içerik yardımıyla bayrama yönelik duygu ve
                  düşüncelerini sınıfta paylaşmaları sağlanır.

                   Ek-1
                    Sıra        Bayramda yaptıklarım      Yapıldıysa artı   Deneyime yönelik duygu ve düşüncelerinizi
                    No                                    işareti koyunuz           yazabilirsiniz.
                     1      Bayram sabahı daha erken uyandım.

                     2        Temiz kıyafetlerimi giyindim.
                            Bayram namazından sonra beraber
                     3    yaşadığımız aile büyüklerimin elini öpüp
                                bayramlarını tebrik ettim.

                     4    Kardeşlerimin bayramlarını tebrik ettim.
                     5       Ailece güzel bir kahvaltı yaptık.
                          Kahvaltı hazırlık sürecinde ve sonrasın-
                     6
                                da aileme yardım ettim.
                          Kahvaltı sonrası ailece aile büyüklerimi-
                     7    zi(dede, nine vb.) ziyarete gittik. Onlarla
                              bayramlaştım. Ellerini öptüm.
                            Akraba ziyaretleri (hala, amca, dayı,
                     8
                                  teyze vb.) yaptım.
                          Mahalleden arkadaşlarımla bayram ziya-
                     9    retleri kapsamında komşularımızı ziyaret
                               edip, bayramlarını kutladık.
                           Mahallemizde bulunan yaşlıları ve has-
                     10
                                taları ailece ziyaret ettik.
      32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37