Page 35 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 35
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
DERSİN ADI FEN BİLİMLERİ 4. sınıf
ÖĞRENME SAĞLIKLI BESLENİYORUM
ALANI
Değer D13. Sağlıklı Yaşam
FB.4.2.3. Besinlerin işlevleri ile ilgili hipotez oluşturabilme
Değer - Öğrenme Tartışma, soru-cevap vb. yaklaşımlarla beslenme ve fiziksel, duygusal iyi oluş hâli arasındaki ilişkiye
Çıktısı İlişkisi ve bu konudaki alışkanlıkların önemine dikkat çekilir. Öğrencilerden soruları cevaplandırmaları istenir.
(D13.1, D13.2).
Etkinliğin Amacı Sağlıklı beslenme ve sporun bireyin yaşam kalitesini artırabileceğini kavrayabilme
Araç Gereç Etkileşimli tahta
UYGULAMA
1. Aşağıdaki sorularla tartışma yapılarak öğrencilerin dikkati çekilir.
a. İnsanın hareket edebilmesi için ihtiyaç duyduğu enerjiyi nasıl elde eder?
b. Yeterli ve dengeli beslenme nedir? Örneklerle açıklayınız.
c. İnsan sağlığına zarar veren alışkanlıklar nelerdir? Bu alışkanlıkların vücudumuza verdiği zararlar ne-
lerdir?
2.
sahip olduğunuz 3 alışkanlığınızı söyleyiniz.
Sağlıklı beslenme, temizlik yaptığınız fakat geliştirmek istediğiniz 2 alışkanlığınızı söyleyiniz.
ve spor ile ilgili
yapmadığınız fakat yapmak istediğiniz 1 alışkanlık söyleyiniz.
3. Öğrencilerden aşağıdaki tablodan yapmak istedikleri sporları işaretlemeleri ve nedeniyle birlikte açıklama-
ları istenir.
Sporlar Bu Sporu Yapmak İstiyorum Sporlar Bu Sporu Yapmak İstiyorum
Atletizm Masa Tenisi
Badminton Okçuluk
Basketbol Sörf
Binicilik Sutopu
Bisiklet Taekwondo
Cimnastik
Tenis
Dağcılık
Voleybol
(Sportif Tırmanış)
Yelken
Futbol
Yüzme
Güreş
Buz Pateni
Halter
Kayak
Hentbol
Buz Hokeyi
Judo
Sürat Pateni
Karate
4. Öğrencilerden aşağıdaki tabloya sağlıklı yaşam ile ilgili emoji, karikatür, resim, slogan veya afiş hazırlama-
ları istenir.
5. Öğrencilerden performans görevi olarak çevrelerindeki park, bahçe, spor merkezi gibi yerlerin fotoğraf veya
videolarını çekmeleri ve bu alanlardaki spor aletlerinin kullanım şeklini ve işlevini tanıtmaları istenir. 35