Page 35 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 35

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                 DERSİN ADI       FEN BİLİMLERİ                                                    4. sınıf
                 ÖĞRENME          SAĞLIKLI BESLENİYORUM
                 ALANI
                 Değer            D13. Sağlıklı Yaşam
                                  FB.4.2.3. Besinlerin işlevleri ile ilgili hipotez oluşturabilme
                 Değer - Öğrenme   Tartışma, soru-cevap vb. yaklaşımlarla beslenme ve fiziksel, duygusal iyi oluş hâli arasındaki ilişkiye
                 Çıktısı İlişkisi  ve bu konudaki alışkanlıkların önemine dikkat çekilir. Öğrencilerden soruları cevaplandırmaları istenir.
                                  (D13.1, D13.2).

                 Etkinliğin Amacı  Sağlıklı beslenme ve sporun bireyin yaşam kalitesini artırabileceğini kavrayabilme
                 Araç Gereç       Etkileşimli tahta
                  UYGULAMA
                  1.  Aşağıdaki sorularla tartışma yapılarak öğrencilerin dikkati çekilir.

                      a.  İnsanın hareket edebilmesi için ihtiyaç duyduğu enerjiyi nasıl elde eder?
                      b.  Yeterli ve dengeli beslenme nedir? Örneklerle açıklayınız.
                      c.  İnsan sağlığına zarar veren alışkanlıklar nelerdir? Bu alışkanlıkların vücudumuza verdiği zararlar ne-
                         lerdir?

                  2.
                                                            sahip olduğunuz 3 alışkanlığınızı söyleyiniz.
                      Sağlıklı beslenme, temizlik   yaptığınız fakat geliştirmek istediğiniz 2 alışkanlığınızı söyleyiniz.
                          ve spor ile ilgili
                                                      yapmadığınız fakat yapmak istediğiniz 1 alışkanlık söyleyiniz.

                  3.  Öğrencilerden aşağıdaki tablodan yapmak istedikleri sporları işaretlemeleri ve nedeniyle birlikte  açıklama-
                      ları istenir.
                          Sporlar     Bu Sporu Yapmak İstiyorum        Sporlar     Bu Sporu Yapmak İstiyorum
                          Atletizm                                    Masa Tenisi
                         Badminton                                     Okçuluk
                          Basketbol                                      Sörf
                          Binicilik                                     Sutopu
                          Bisiklet                                    Taekwondo
                          Cimnastik
                                                                        Tenis
                          Dağcılık
                                                                       Voleybol
                       (Sportif Tırmanış)
                                                                        Yelken
                           Futbol
                                                                        Yüzme
                           Güreş
                                                                      Buz Pateni
                           Halter
                                                                        Kayak
                          Hentbol
                                                                      Buz Hokeyi
                            Judo
                                                                      Sürat Pateni
                           Karate
                  4.  Öğrencilerden aşağıdaki tabloya sağlıklı yaşam ile ilgili emoji, karikatür, resim, slogan veya afiş hazırlama-
                      ları istenir.














                  5.  Öğrencilerden performans görevi olarak çevrelerindeki park, bahçe, spor merkezi gibi yerlerin fotoğraf veya
                      videolarını çekmeleri ve bu alanlardaki spor aletlerinin kullanım şeklini ve işlevini tanıtmaları istenir.  35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40