Page 39 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 39
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
DERSİN ADI SOSYAL BİLGİLER 5. sınıf
ÖĞRENME HAYATIMIZDAKİ EKONOMİ
ALANI
Değer D17. Tasarruf
SB.5.5.1. Kaynakları verimli kullanmanın doğa ve insanlar üzerindeki etkisini yorumlayabilme
Öğrencilerden evde, okulda, çevrede yapmış oldukları gözlemler ve deneyimlerinden yola çıkarak toprak,
su, orman ve maden kaynaklarının insanlar tarafından nasıl kullanıldığına ilişkin görüşlerini belirtmeleri
Değer - Öğrenme istenir. Kaynakların verimli ve verimsiz kullanıldığı durumların doğa ve insan üzerindeki etkilerine dair
Çıktısı İlişkisi büyük grup tartışması yapmaları sağlanır. Bu süreçte öğrencilerin birbirlerini etkin şekilde dinlemeleri,
duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri sağlanır (SDB2.1). Öğrencilere kaynakların doğa ve insanlar için
önemine yönelik sorular sorularak sahip olduklarımızın değerini tasarruf değeri bağlamında anlamaları
sağlanır (D17.3).
Etkinliğin Amacı Sahip olduğu doğal kaynakların değerini fark edebilme
Araç Gereç Etkileşimli tahta
UYGULAMA
1. Öğrencilerden doğal kaynakların kullanımı hakkında görüşlerini belirtmeleri ve soruları cevaplamaları iste-
nir.
a. Kaynakları bilinçsizce kullanılması insanların ve canlıların yaşamlarını nasıl etkiliyor?
b. Doğanın ve canlıların korunması, kaynakların tasarruflu kullanılmasına yönelik bildiğiniz atasözü ve
özdeyişler nelerdir?
c. Doğadaki kaynakların gelecek nesillerin bize emaneti olduğu düşüncesini açıklayınız.
2. Doğal kaynakların korunması için alınabilecek tasarruf tedbirleri aşağıdaki forma yazmaları istenir. Verilen
örneklerin uygunluğu sınıfta tartışılır.
Tasarrufun Adı Ne Yapabilirsin?
Su tasarrufu Muslukları kapatmak, ………
Elektrik tasarrufu …………………
Kağıt tasarrufu …………………
Geri dönüşüm …………………
Yiyecek tasarrufu …………………
………………….. …………………
………………….. …………………..
………………….. …………………..
………………….. …………………..
………………….. …………………..
………………….. …………………..
………………….. …………………..
………………….. …………………
………………….. …………………
39