Page 39 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 39

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                 DERSİN ADI       SOSYAL BİLGİLER                                                  5. sınıf
                 ÖĞRENME          HAYATIMIZDAKİ EKONOMİ
                 ALANI
                 Değer            D17. Tasarruf
                                  SB.5.5.1. Kaynakları verimli kullanmanın doğa ve insanlar üzerindeki etkisini yorumlayabilme
                                  Öğrencilerden evde,  okulda, çevrede yapmış oldukları gözlemler ve deneyimlerinden yola çıkarak toprak,
                                  su, orman ve maden kaynaklarının insanlar tarafından nasıl kullanıldığına ilişkin görüşlerini belirtmeleri
                 Değer - Öğrenme   istenir. Kaynakların verimli ve verimsiz kullanıldığı durumların doğa ve insan üzerindeki etkilerine dair
                 Çıktısı İlişkisi  büyük grup tartışması yapmaları sağlanır. Bu süreçte öğrencilerin birbirlerini etkin şekilde dinlemeleri,
                                  duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri sağlanır (SDB2.1). Öğrencilere kaynakların doğa ve insanlar için
                                  önemine yönelik sorular sorularak sahip olduklarımızın değerini tasarruf değeri bağlamında anlamaları
                                  sağlanır (D17.3).

                 Etkinliğin Amacı  Sahip olduğu doğal kaynakların değerini fark edebilme
                 Araç Gereç       Etkileşimli tahta

                 UYGULAMA



                  1.  Öğrencilerden doğal kaynakların kullanımı hakkında görüşlerini belirtmeleri ve soruları cevaplamaları iste-
                      nir.

                      a.  Kaynakları bilinçsizce kullanılması insanların ve canlıların yaşamlarını nasıl etkiliyor?
                      b.  Doğanın ve canlıların korunması, kaynakların tasarruflu kullanılmasına yönelik bildiğiniz atasözü ve
                         özdeyişler nelerdir?

                      c.  Doğadaki kaynakların gelecek nesillerin bize emaneti olduğu düşüncesini açıklayınız.

                  2.  Doğal kaynakların korunması için alınabilecek tasarruf tedbirleri aşağıdaki forma yazmaları istenir. Verilen
                      örneklerin uygunluğu sınıfta tartışılır.


                                     Tasarrufun Adı                             Ne Yapabilirsin?
                                       Su tasarrufu                         Muslukları kapatmak, ………
                                     Elektrik tasarrufu                          …………………
                                      Kağıt tasarrufu                            …………………
                                      Geri dönüşüm                               …………………
                                     Yiyecek tasarrufu                           …………………
                                     …………………..                                   …………………
                                     …………………..                                  …………………..
                                     …………………..                                  …………………..
                                     …………………..                                  …………………..
                                     …………………..                                  …………………..
                                     …………………..                                  …………………..
                                     …………………..                                  …………………..
                                     …………………..                                   …………………
                                     …………………..                                   …………………












                                                                                                                 39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44