Page 41 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 41

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                DERSİN ADI      DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ                                      5. sınıf
                TEMA            MİMARİMİZDE DİNÎ MOTİFLER
                Değer           D14. Saygı
                                DKAB 5.5.2. Camilerin bölümlerini tanıyabilme
                                Cami ve mescit kavramları çerçevesinde Müslümanlar açısından caminin önemine değinilir. Öğrencilerden
                Değer - Öğrenme
                Çıktısı İlişkisi  konuyla ilgili özgün görseller oluşturmaları ve bunları sınıfta paylaşmaları istenir (OB4).Teravih, cuma,
                                bayram ve cenaze namazlarının toplumsal hayattaki işlevi hatırlatılır. Cemaatle ibadet etmenin ve camide
                                ibadet edenlere saygı duymanın önemi, etkinlikler yoluyla öğrencilere fark ettirilir (SDB1.3, D14.3).
                Etkinliğin Amacı  Cami adabını uygun davranmaya istekli olabilme
                Araç Gereç

                UYGULAMA
                1.  Tarihî veya okula yakın bir camiye ziyaret planlanır. Caminin din görevlisinden cami ile ilgili bilgi alınır.
                    Caminin bölümleri tanıtılır. Camide bulunan geleneksel el sanatlar anlatılır. Camiye girildiğinde gönüllü
                    öğrencilerle tahiyyat’ul mescid namazı kılınır.


                2.  Ziyaret sonrasında öğrencilerden soruları cevaplamaları istenir.
                    a.  Daha önce camiye gitmiş miydiniz? Gittiyseniz deneyimlerinizi paylaşınız.

                    b.  Sınıfça ziyaret ettiğiniz camide en çok neler dikkatinizi çekti?
                    c.  Camide cemaatle namaz kılmak neden önemlidir? Cemaatle namaz kılınırken nelere dikkat edilmeli-
                        dir?
                    ç.  Sizce cami ziyaretlerinde nelere dikkat edilmelidir?

                    d.  Camileri toplumsal hayata daha fazla dahil etmek için neler yapılabilir















































                                                                                                                 41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46