Page 41 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 41
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
DERSİN ADI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 5. sınıf
TEMA MİMARİMİZDE DİNÎ MOTİFLER
Değer D14. Saygı
DKAB 5.5.2. Camilerin bölümlerini tanıyabilme
Cami ve mescit kavramları çerçevesinde Müslümanlar açısından caminin önemine değinilir. Öğrencilerden
Değer - Öğrenme
Çıktısı İlişkisi konuyla ilgili özgün görseller oluşturmaları ve bunları sınıfta paylaşmaları istenir (OB4).Teravih, cuma,
bayram ve cenaze namazlarının toplumsal hayattaki işlevi hatırlatılır. Cemaatle ibadet etmenin ve camide
ibadet edenlere saygı duymanın önemi, etkinlikler yoluyla öğrencilere fark ettirilir (SDB1.3, D14.3).
Etkinliğin Amacı Cami adabını uygun davranmaya istekli olabilme
Araç Gereç
UYGULAMA
1. Tarihî veya okula yakın bir camiye ziyaret planlanır. Caminin din görevlisinden cami ile ilgili bilgi alınır.
Caminin bölümleri tanıtılır. Camide bulunan geleneksel el sanatlar anlatılır. Camiye girildiğinde gönüllü
öğrencilerle tahiyyat’ul mescid namazı kılınır.
2. Ziyaret sonrasında öğrencilerden soruları cevaplamaları istenir.
a. Daha önce camiye gitmiş miydiniz? Gittiyseniz deneyimlerinizi paylaşınız.
b. Sınıfça ziyaret ettiğiniz camide en çok neler dikkatinizi çekti?
c. Camide cemaatle namaz kılmak neden önemlidir? Cemaatle namaz kılınırken nelere dikkat edilmeli-
dir?
ç. Sizce cami ziyaretlerinde nelere dikkat edilmelidir?
d. Camileri toplumsal hayata daha fazla dahil etmek için neler yapılabilir
41