Page 36 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 36

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


              DERSİN ADI       SOSYAL BİLGİLER                                                  4. sınıf
              ÖĞRENME          EVİMİZ DÜNYA
              ALANI
              Değer            D19. Vatanseverlik
                               SB.4.2.1.Konum ve yön bulurken haritaları kullanabilme
                               Harita tanımaya yönelik etkinliklerden sonra öğrencilerden Türkiye haritasında yaşadığı yeri, ülkemizin
                               başkentini ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni göstermeleri istenir. Öğrencilerden harita üzerinde yer
              Değer - Öğrenme
              Çıktısı İlişkisi  alan farklı şehirleri ana ve ara yönler aracılığıyla tarif etmesi, dünya haritası veya yerküre modeli üzerinde
                               Türkiye’nin konumunu bulması istenerek ülkemizin sınırlarını tanıması beklenir. Öğrencilerden dijital
                               ortamda harita ve pusula kullanarak yakın çevresinde belirlediği noktaları göstermeleri istenir (OB2).
                               Etkinlik süresince vatanseverlik ve millî bilinç odaklı açıklamalarda bulunulur (D19.1).

              Etkinliğin Amacı  Sınırlarımızı, sınırlarımızın önemini ve sınır komşularını bilme
              Araç Gereç       Etkileşimli tahta

               UYGULAMA
               1.  Öğrencilere Türkiye siyasi haritasi dağıtılır. Öğrencilerden sınırlarımızı kırmızı kalemle belirginleştirmeleri
                  ve komşu ülkelerimizi incelemeleri istenir.

               2.  Öğrencilere bazı şehirlerin konumu sorulur. Sınır şehirler sorulduğunda, bu şehirlerin hangi ülke ile sınır
                  olduğunu söylemeleri istenir.

               3.  Kahramanmaraş, Gaziantep, Şanlıurfa şehirleri sorulur. Bu şehirlerin ünvanlarının neden verildiği anlatılır.

               4.  Ülke  sınırlarını  korumanın  öneminden  bahsedilir. Askerlerimizin  ülke  sınırlarını  korurken  yaptıkları  fe-
                  dakârlıklar anlatılır.

                   a.  Sınır güvenliğimiz neden önemlidir?
                   b.  Vatan savunmasında yerli ve millî teçhizatın kullanılmasının önemi nedir?

                   c.  Ülkemizin daha da güçlü olması için bizler neler yapmalıyız?











































      36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41