Page 36 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 36
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
DERSİN ADI SOSYAL BİLGİLER 4. sınıf
ÖĞRENME EVİMİZ DÜNYA
ALANI
Değer D19. Vatanseverlik
SB.4.2.1.Konum ve yön bulurken haritaları kullanabilme
Harita tanımaya yönelik etkinliklerden sonra öğrencilerden Türkiye haritasında yaşadığı yeri, ülkemizin
başkentini ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni göstermeleri istenir. Öğrencilerden harita üzerinde yer
Değer - Öğrenme
Çıktısı İlişkisi alan farklı şehirleri ana ve ara yönler aracılığıyla tarif etmesi, dünya haritası veya yerküre modeli üzerinde
Türkiye’nin konumunu bulması istenerek ülkemizin sınırlarını tanıması beklenir. Öğrencilerden dijital
ortamda harita ve pusula kullanarak yakın çevresinde belirlediği noktaları göstermeleri istenir (OB2).
Etkinlik süresince vatanseverlik ve millî bilinç odaklı açıklamalarda bulunulur (D19.1).
Etkinliğin Amacı Sınırlarımızı, sınırlarımızın önemini ve sınır komşularını bilme
Araç Gereç Etkileşimli tahta
UYGULAMA
1. Öğrencilere Türkiye siyasi haritasi dağıtılır. Öğrencilerden sınırlarımızı kırmızı kalemle belirginleştirmeleri
ve komşu ülkelerimizi incelemeleri istenir.
2. Öğrencilere bazı şehirlerin konumu sorulur. Sınır şehirler sorulduğunda, bu şehirlerin hangi ülke ile sınır
olduğunu söylemeleri istenir.
3. Kahramanmaraş, Gaziantep, Şanlıurfa şehirleri sorulur. Bu şehirlerin ünvanlarının neden verildiği anlatılır.
4. Ülke sınırlarını korumanın öneminden bahsedilir. Askerlerimizin ülke sınırlarını korurken yaptıkları fe-
dakârlıklar anlatılır.
a. Sınır güvenliğimiz neden önemlidir?
b. Vatan savunmasında yerli ve millî teçhizatın kullanılmasının önemi nedir?
c. Ülkemizin daha da güçlü olması için bizler neler yapmalıyız?
36