Page 34 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 34

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

               Ancak bu özel öğrenme yaklaşımının etkili olabilmesi için öğrenilen içerikler, kullanılan öğrenme ortamları
               ve  öğrencilerin  nihai  ürünleriyle  ilgili  süreçler  gibi  çeşitli  unsurlarda  özel  düzenlemeler  ve  adaptasyonlar
               yapılması önemlidir. Bu düzenlemeler, her öğrencinin kendi hızında ilerlemesine ve bireysel ihtiyaçlarına göre
               öğrenmesine olanak tanıyacak şekilde planlanmalıdır.



                                                                                    Temel Kabuller



                                                    BECERİLERİN DESTEKLEYİCİSİ EĞİLİMLER  Ön Değerlendirme Süreci
                              ÖĞRENCİ PROFİLİ        ÇIKTILARI  (ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME)  YAŞANTILARI  F A R K L I L A Ş T I R M A
                      KAVRAMSAL BECERİLER - ALAN BECERİLERİ - İÇERİK ÇERÇEVESİ (ALAN BİLGİSİ)
                               ÖĞRETİM
                             PROGRAMLARININ          ÖĞRENME   ÖĞRENME KANITLARI  ÖĞRENME-ÖĞRETME   Ö Ğ R E T M E N   YA N S I T M A L A R I
                             TEMEL YAKLAŞIMI                                            Köprü Kurma


                                                      Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri  Öğrenme-Öğretme Uygulamaları
                                                          Erdem-Değer-Eylem
                        PROGRAMLAR ARASI BİLEŞENLER        Sistem Düşüncesi

                                           Bilgi Görseli: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli

               Yukarıdaki görselde yer aldığı gibi alan becerilerini süreç içinde veya içerisinde sürekli değerlendirme ve izleme
               faaliyetleri yaparak öğrencinin öğrenme çıktısını edinememesine neden olan temel becerileri bileşenlerine
               kadar  ayrıştırmak  ve  bu  becerileri  desteklemek  için  öğretimsel  düzenlemeler  yapmak  gerekmektedir.  Bu
               düzenlemelerde öğretim içeriğine ve öğrenme ortamına yönelik çocuğun sosyal-duygusal öğrenme becerilerini
               de kapsayacak düzenlemeler yapılması gerekmektedir. Örnek olarak desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenci için
               öz düzenleme ve kendini izleme becerileri, çalışma becerilerini yordayan önemli bir değişkendir. Bu bağlamda
               öğrencinin kendi düzeyini fark edeceği ve kendi öğrenmesini de yapılandırabileceği becerilerle destekleyecek
               düzenlemeler yapılması gerekmektedir. Ayrıca öğrenme sürecinde süreç temelli değerlendirme faaliyetlerine
               yer vererek öğrencinin öğrenme çıktısına ulaşması kesinleştirilmelidir.


               6.4.2.2. Desteklenmeye İhtiyacı Olan Öğrencilere Yönelik Stratejiler

                1.  Bireysel Farklılıkları Tanıma
                    a.  Öğrencilerin  bireysel  öğrenme  stillerini  anlayın.  Görsel,  işitsel,  okuma/yazma  veya  kinestetik
                       materyaller kullanarak dersleri zenginleştirin.

                    b.  Öğrencinin önceki bilgilerini değerlendirin. Eksik olduğu temel kavramları belirleyin ve bu konularda
                       ek dersler veya materyaller sağlayın.

                    c.  Öğrencinin fiziksel veya bilişsel özelliklerini dikkate alın. Uygun öğrenme stratejileri ve kaynaklar
                       sağlayarak zorlukların üstesinden gelmelerine yardımcı olun.

                2.  Materyalleri Uyarlama

                    a.  Metinleri  basitleştirin  ve  anahtar  kelimeleri  vurgulayın.  Öğrencinin  okuduğunu  anlamasını
                       kolaylaştıracak araçlar kullanın.

                    b.  Öğrencilere, içeriği kendi hızlarında tüketebilmeleri için esneklik sağlayın. Örneğin sesli kitaplar
                       veya videoların hızını ayarlayabilecekleri materyaller sunun.

                3.  Motivasyonu Artırma
                    a.  Öğrencinin ilgisini çekecek aktiviteler ve uygulamalar sunun. Dersleri, öğrencinin ilgi alanlarına
                       göre uyarlayarak motivasyonunu artırın.




      34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39