Page 37 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 37

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

                  Aşağıda desteklenmeye ihtiyacı olan öğrencilere yönelik öğretim stratejilerine UDL ilkelerini bütünleştirme
                  yöntemleri sıralanmıştır:


                   1.  Çoklu Temsil Yolları Sunma
                      •   Öğrencilere bilgiyi işleme ve anlama fırsatı sunmak için görsel, işitsel ve kinestetik materyaller gibi
                          çeşitli biçimlerde içerik sağlayın. Örneğin ders anlatımlarını video veya ses kayıtları ile destekleyin.
                   2.  Çoklu İfade Yolları Sağlama

                      •   Öğrencilere bilgilerini ifade etme konusunda esneklik tanıyın. Örneğin bir konuyu yazılı bir ödev
                          yerine bir sunum, sanat projesi veya video olarak sunmalarına izin verin.
                   3.  Çoklu Katılım Yolları Teşvik Etme
                      •   Öğrenme motivasyonu ve katılımını artırmak için öğrencilerin ilgi alanlarına ve motivasyonlarına
                          uygun  öğrenme  etkinlikleri  düzenleyin.  Öğrencileri,  öğrenme  sürecine  aktif  olarak  dâhil  eden
                          tartışmalar ve grup çalışmaları gibi interaktif etkinlikler kullanın.
                  Bu yaklaşımlar, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak her birine uygun öğrenme
                  yolları sunar. Evrensel Tasarım ilkeleri, her öğrencinin potansiyeline ulaşabilmesi için gerekli esneklik ve
                  desteği  sağlamak  amacıyla  öğretim  sürecine  entegre  edilmelidir.  Bu  sayede,  desteklenmeye  ihtiyacı  olan
                  öğrenciler de dâhil olmak üzere tüm öğrenciler için daha erişilebilir ve etkili bir öğrenme ortamı oluşturulur.
























































                                                                                                                 37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42