Page 37 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 37
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Aşağıda desteklenmeye ihtiyacı olan öğrencilere yönelik öğretim stratejilerine UDL ilkelerini bütünleştirme
yöntemleri sıralanmıştır:
1. Çoklu Temsil Yolları Sunma
• Öğrencilere bilgiyi işleme ve anlama fırsatı sunmak için görsel, işitsel ve kinestetik materyaller gibi
çeşitli biçimlerde içerik sağlayın. Örneğin ders anlatımlarını video veya ses kayıtları ile destekleyin.
2. Çoklu İfade Yolları Sağlama
• Öğrencilere bilgilerini ifade etme konusunda esneklik tanıyın. Örneğin bir konuyu yazılı bir ödev
yerine bir sunum, sanat projesi veya video olarak sunmalarına izin verin.
3. Çoklu Katılım Yolları Teşvik Etme
• Öğrenme motivasyonu ve katılımını artırmak için öğrencilerin ilgi alanlarına ve motivasyonlarına
uygun öğrenme etkinlikleri düzenleyin. Öğrencileri, öğrenme sürecine aktif olarak dâhil eden
tartışmalar ve grup çalışmaları gibi interaktif etkinlikler kullanın.
Bu yaklaşımlar, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak her birine uygun öğrenme
yolları sunar. Evrensel Tasarım ilkeleri, her öğrencinin potansiyeline ulaşabilmesi için gerekli esneklik ve
desteği sağlamak amacıyla öğretim sürecine entegre edilmelidir. Bu sayede, desteklenmeye ihtiyacı olan
öğrenciler de dâhil olmak üzere tüm öğrenciler için daha erişilebilir ve etkili bir öğrenme ortamı oluşturulur.
37