Page 38 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 38

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


               Tablo 4: Destekleme ögelerine yönelik örnekler.


                         Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri         Bireyselleştirme Öğeleri

                          Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak   İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her
                     İÇERİK  Ortalamanın gerisinde olan öğrenciler için   Görsel ve işitsel materyallerle dersleri
                                                                      bir kavramı adım adım açıklayın.
                               içeriği çeşitli formatlarda sunun.

                           özelleştirilmiş okuma mateyalleri sağlayın.
                                                                              zenginleştirin.
                                                                  Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine
                          İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler
                                                                  olanak tanıyan etkileşimli öğrenme araçları
                                 ve görsel ipuçları kullanın.
                                                                                kullanın.
                         Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri         Bireyselleştirme Öğeleri


                         Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme  Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin
                                                                          motivasyonunu arttırın.
                                       fırsatı sunun.
                     SÜREÇ  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik   fırsatları sağlayarak öğrencilerin birbirlerinden
                                                                  Akran geri bildirimi ve iş birlikçi öğrenme
                              sağlayın (dijital kopyalar, interaktif
                                     uygulamalar vb.).                   öğrenmelerini teşvik edin.
                         Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun   Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol
                         ve her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına uygun  listeleri kullanarak öğrencilere yapılandırılmış
                                    hedefler belirleyin.                     rehberlik sunun.

                         Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri         Bireyselleştirme Öğeleri


                                                                  Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve
                         Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi
                                                                  kendi çalışmalarını değerlendirme fırsatları
                     ÜRÜN  Uygun değerlendirme yöntemleri kullanın   Öğrenme sürecinde kendi ilerlemeleri
                           farklı görev tamamlama seçenekleri sunun.
                                                                                 sunun.
                             (uzatılmış zaman, alternatif ölçme ve   görselleştirebilecekleri portfolyolar
                                 değelerdirme biçimleri vb.).          oluşturmalarına yardımcı olun.
                           Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu   Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın
                           ortamlar kullanın (sözlü, yazılı, görsel vb.).  (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler vb.).

                     ÖĞRENME ORTAMI  Sınıf içinde ve rahat edebilecekleri bir düzen  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar
                         Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
                                                                        Bireyselleştirme Öğeleri
                              Erişilebilir teknoloji araçları (ekran
                                                                Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık
                                                                        ve düzenli alanlar oluşturun.
                           koruyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
                                        oluşturun.
                                                                   oluşturarak sosyal etkileşimi teşvik edin.
                           Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma
                                                                  Yapılandırılmış günlük bir rutin oluşturun.
                                     seçenekleri sunun.


               “Destekleme” ve “zenginleştirme” yaklaşımları, eğitim alanında bireysel farklılıkları ve çeşitliliği merkeze
               alarak  her  öğrencinin  özgün  ihtiyaçları  ve  hedefleri  doğrultusunda  en  üst  düzeyde  gelişmesini  sağlamayı
               hedefler. Bu yaklaşımlar, her öğrencinin adil ve eşit şartlarda akademik ve kişisel gelişimini teşvik eder.








      38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43