Page 35 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 35
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
b. Öğrencilerin kendi hedeflerini belirlemelerine olanak tanıyın. Böylece öğrenme sürecine daha fazla
dâhil olurlar ve motivasyonları artar.
4. Talimatları Netleştirme
a. Talimatları basit ve anlaşılır tutun. Gerektiğinde adım adım rehberlik edin.
b. Öğrencilere beklenenleri açıkça belirtin ve gerektiğinde görsel yardımcılar veya kontrol listeleri
kullanın.
5. Geri Bildirim ve Destek
a. Öğrencilere düzenli ve yapıcı geri bildirimler sağlayın. Hatalarından öğrenmelerine ve gelişmelerine
yardımcı olacak stratejiler sunun.
b. Öğrencilerin kendi ilerlemelerini takip etmelerine ve değerlendirmelerine yardımcı olacak araçlar
sağlayın.
6. Sosyal ve Duygusal Öğrenme
a. Öğrencilerin duygusal ihtiyaçlarını dikkate alın. Başa çıkma stratejileri öğretin ve onları destekleyici
bir ortam sağlayın.
b. Grup çalışmaları ve etkileşimli öğrenme fırsatları yaratın.
c. Öğrencilerin birbirlerinden öğrenmelerini ve birlikte problem çözmelerini teşvik edin.
Eğitimde desteklenmeye ihtiyacı olan öğrencilere yönelik yaklaşımlar, onların bireysel ihtiyaçlarını karşılamak
ve onları potansiyellerine ulaştırmak için özenle tasarlanmalıdır. Bu bağlamda öğretim stratejileri, öğrencilerin
öğrenme süreçlerini desteklemek ve onların akademik ve sosyal becerilerini geliştirmek için kritik öneme
sahiptir. Aşağıda ihtiyacı olan öğrencilere sunulacak destek türlerine ilişkin örneklere yer verilmiştir.
DESTEK TÜRLERİ
Destekleyici Öğretim: Telafi Edici Öğretim:
• Bu yöntem öğrencinin anlamakta • Bu yöntem öğrencinin zayıf olduğu
güçlük çektiği konuları aşmak için ders alanlarda yardımcı olmak için ekstra
içeriğinin nasıl sunulduğunu gösterir. dersler ve etkinlikler sunar.
• Öğrencilere bilgiyi farklı yollarla • Öğrencinin zorlandığı temel konular
(örneğin yazılı metin yerine resimlerle) üzerinde durularak bu eksiklerin
sunar ve çeşitli etkinliklerle (oyunlar, giderilmesi hedeflenir.
grup çalışmaları) destekler.
• Matematik gibi derslerde, kaçırılan
• Dersi daha ilgi çekici hâle getirmek için veya anlaşılmayan konular tekrar ele
video, resim gibi görsel materyaller alınır.
kullanır.
• Ders ortamı genellikle aynı kalır, yani
öğrenci yine sınıfta öğretmenle birlikte
çalışır.
35