Page 35 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 35

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

                      b.  Öğrencilerin kendi hedeflerini belirlemelerine olanak tanıyın. Böylece öğrenme sürecine daha fazla
                          dâhil olurlar ve motivasyonları artar.

                   4.  Talimatları Netleştirme
                      a.  Talimatları basit ve anlaşılır tutun. Gerektiğinde adım adım rehberlik edin.
                      b.  Öğrencilere  beklenenleri  açıkça  belirtin  ve  gerektiğinde  görsel  yardımcılar  veya  kontrol  listeleri
                          kullanın.

                   5.  Geri Bildirim ve Destek
                      a.  Öğrencilere düzenli ve yapıcı geri bildirimler sağlayın. Hatalarından öğrenmelerine ve gelişmelerine
                          yardımcı olacak stratejiler sunun.
                      b.  Öğrencilerin kendi ilerlemelerini takip etmelerine ve değerlendirmelerine yardımcı olacak araçlar
                          sağlayın.

                   6.  Sosyal ve Duygusal Öğrenme
                      a.  Öğrencilerin duygusal ihtiyaçlarını dikkate alın. Başa çıkma stratejileri öğretin ve onları destekleyici
                          bir ortam sağlayın.
                      b.  Grup çalışmaları ve etkileşimli öğrenme fırsatları yaratın.

                      c.  Öğrencilerin birbirlerinden öğrenmelerini ve birlikte problem çözmelerini teşvik edin.
                  Eğitimde desteklenmeye ihtiyacı olan öğrencilere yönelik yaklaşımlar, onların bireysel ihtiyaçlarını karşılamak
                  ve onları potansiyellerine ulaştırmak için özenle tasarlanmalıdır. Bu bağlamda öğretim stratejileri, öğrencilerin
                  öğrenme süreçlerini desteklemek ve onların akademik ve sosyal becerilerini geliştirmek için kritik öneme
                  sahiptir. Aşağıda ihtiyacı olan öğrencilere sunulacak destek türlerine ilişkin örneklere yer verilmiştir.



                                                  DESTEK TÜRLERİ




                            Destekleyici Öğretim:                         Telafi Edici Öğretim:



                      •  Bu  yöntem  öğrencinin  anlamakta           •  Bu  yöntem  öğrencinin  zayıf  olduğu
                        güçlük çektiği konuları aşmak için ders        alanlarda  yardımcı  olmak  için  ekstra
                        içeriğinin nasıl sunulduğunu gösterir.         dersler ve etkinlikler sunar.

                      •  Öğrencilere  bilgiyi  farklı  yollarla      •  Öğrencinin  zorlandığı  temel  konular
                        (örneğin yazılı metin yerine resimlerle)       üzerinde  durularak  bu  eksiklerin
                        sunar  ve  çeşitli  etkinliklerle  (oyunlar,   giderilmesi hedeflenir.
                        grup çalışmaları) destekler.
                                                                     •  Matematik  gibi  derslerde,  kaçırılan
                      •  Dersi daha ilgi çekici hâle getirmek için     veya  anlaşılmayan  konular  tekrar  ele
                        video,  resim  gibi  görsel  materyaller       alınır.
                        kullanır.
                                                                     •  Ders ortamı genellikle aynı kalır, yani
                                                                       öğrenci yine sınıfta öğretmenle birlikte
                                                                       çalışır.










                                                                                                                 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40