Page 31 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 31

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                               Alt Bölüm                              Açıklama

                                Üst Düzey   Problem çözme, karar verme ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme
                                Düşünme     becerileri ön plana çıkarılmalı.

                               Açık Uçluluk  Birden fazla çözüm yolu sunan problemlere odaklanılmalı.

                                 Keşifçi    Gözlem, deney ve veri toplama gibi keşifçi öğrenme etkinliklerine yer
                                Öğrenme     verilmeli.

                         SÜREÇ  Akıl Yürütme  Öğrenme hedefi, akıl yürütme becerilerini geliştirmeyi hedeflemeli.
                                  Seçme
                                            Öğrencilere öğrenme yollarını seçme özgürlüğü tanınmalı.
                                Özgürlüğü
                                  Süreç
                                            Farklı öğrenme ve öğretme yöntemleri kullanılmalı.
                              Çeşitlendirmesi
                                Araştırma   Araştırma becerileri öğretilmeli ve bu beceriler uygulamalı olarak
                                Yöntemleri  sunulmalı.
                               Öğretim Hızı  Anlatım kısa tutulmalı ve tekrarlardan kaçınılmalı.

                                  Grup
                                            Akran öğretimi ve grup çalışmalarını destekleyen etkinliklere yer verilmeli.
                                Etkileşimi


                               Alt Bölüm                              Açıklama

                               Gerçek Hayat
                                            Gerçek ve ilgi çekici problemlere odaklanılmalı.
                               Problemleri
                               Gerçek Alıcı
                                            Projeler gerçek hedef kitlelere sunulmalı.
                                  Kitle
                        ÜRÜN  Değerlendirmesi  Değerlendirmeler, profesyonel ürün kriterlerine göre yapılmalı.
                                  Ürün


                               Sentez Ürün  Yaratıcı ve orijinal ürünlere odaklanılmalı.
                                 Üründe
                                            Ürün çeşitliliği teşvik edilmeli.
                                Çeşitlilik

                               Dönüşümler   Mevcut ürünler, yeni bağlamlarda kullanılmalı ve değiştirilmeli.



                        ÖĞRENME ORTAMI  Ortamın Tanımı  Öğrenme ortamı, öğrencilere etkileşim ve öğrenme fırsatları sunan alanlar
                                                                      Açıklama
                               Alt Bölüm

                                            olarak tanınmalı ve tasarlanmalı.
                                ve Önemi
                                            Öğrencilerin öğrenme profilleri ve ortam tercihleri çeşitlidir ve bu tercihler
                                Tercihler
                                            değişken olabilir.
                                            Öğrencilerin kendi fikir ve ilgilerini keşfetmelerine olanak tanındığı,
                                 Öğrenen
                                Merkezli
                                            öğretmenin yönlendirci rolü üstlendiği öğrenci odaklı ortamlar
                                Ortamlar
                                            oluşturulmalı.









                                                                                                                 31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36