Page 31 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 31
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Alt Bölüm Açıklama
Üst Düzey Problem çözme, karar verme ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme
Düşünme becerileri ön plana çıkarılmalı.
Açık Uçluluk Birden fazla çözüm yolu sunan problemlere odaklanılmalı.
Keşifçi Gözlem, deney ve veri toplama gibi keşifçi öğrenme etkinliklerine yer
Öğrenme verilmeli.
SÜREÇ Akıl Yürütme Öğrenme hedefi, akıl yürütme becerilerini geliştirmeyi hedeflemeli.
Seçme
Öğrencilere öğrenme yollarını seçme özgürlüğü tanınmalı.
Özgürlüğü
Süreç
Farklı öğrenme ve öğretme yöntemleri kullanılmalı.
Çeşitlendirmesi
Araştırma Araştırma becerileri öğretilmeli ve bu beceriler uygulamalı olarak
Yöntemleri sunulmalı.
Öğretim Hızı Anlatım kısa tutulmalı ve tekrarlardan kaçınılmalı.
Grup
Akran öğretimi ve grup çalışmalarını destekleyen etkinliklere yer verilmeli.
Etkileşimi
Alt Bölüm Açıklama
Gerçek Hayat
Gerçek ve ilgi çekici problemlere odaklanılmalı.
Problemleri
Gerçek Alıcı
Projeler gerçek hedef kitlelere sunulmalı.
Kitle
ÜRÜN Değerlendirmesi Değerlendirmeler, profesyonel ürün kriterlerine göre yapılmalı.
Ürün
Sentez Ürün Yaratıcı ve orijinal ürünlere odaklanılmalı.
Üründe
Ürün çeşitliliği teşvik edilmeli.
Çeşitlilik
Dönüşümler Mevcut ürünler, yeni bağlamlarda kullanılmalı ve değiştirilmeli.
ÖĞRENME ORTAMI Ortamın Tanımı Öğrenme ortamı, öğrencilere etkileşim ve öğrenme fırsatları sunan alanlar
Açıklama
Alt Bölüm
olarak tanınmalı ve tasarlanmalı.
ve Önemi
Öğrencilerin öğrenme profilleri ve ortam tercihleri çeşitlidir ve bu tercihler
Tercihler
değişken olabilir.
Öğrencilerin kendi fikir ve ilgilerini keşfetmelerine olanak tanındığı,
Öğrenen
Merkezli
öğretmenin yönlendirci rolü üstlendiği öğrenci odaklı ortamlar
Ortamlar
oluşturulmalı.
31