Page 26 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 26

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                 •  Öğretmenin  öğrencilere  bilgiyi  anlamlandırma  sürecinde  farklı  seçenek  ve  yollar  sunması  sürecin
                    farklılaştırılmasını sağlamaya yöneliktir.

                 •  Öğrenenlere  verilen  görevin  zorluk  düzeyinin  farklılaştırılmasıyla  öğrencilerin  hazır  bulunuşluk
                    düzeyine göre süreç farklılaştırılmış olur. Öğrenenlere bilgiyi anlamlandırma sürecinde kendi ilgi alanları
                    doğrultusunda  çalışma  fırsatı  sunulması  sürecin  ilgiye  göre  farklılaştırılmasını  gerçekleştirir.  Süreç,
                    aynı zamanda öğrenenlerin kendi tercih ettikleri öğrenme yollarıyla bilgiyi anlamlandırmasına imkân
                    verilmesiyle öğrenme profiline göre farklılaşır.



               Sürecin farklılaştırılmasına ilişkin iki örnek şöyledir:


               Öğrenme Merkezi Örneği: Birleşik Kelimeler Örneği
               Bir sınıfta öğrenme merkezleri oluşturulur. Herkes için yeni olan bir konu ya da beceri tanıtıldığında bütün
               öğrenciler aynı öğrenme merkezinde çalışır.
               Örneğin öğrenme merkezinde Türkçe dersinde birleşik kelimeler konusu işlenecek. Öğretmen her öğrenciye
               farklı renkte birer dosya ve görev veriyor.
                 •  Kırmızı dosyayı yapan öğrenci karışık verilen kelimelerden birleşik kelimeler oluşturacak ve yeni bir
                    poster hazırlayarak yeni oluşturduğu birleşik kelimeleri içeren cümleler yazacak.

                 •  Mavi dosyayı yapan öğrenci sınıfta ve kitapta birleşik kelimeleri arayacak, bunları yazıp yanlarına birer
                    resim çizecek ve dosyasını arkadaşlarına sunacak.
                 •  Mor  dosyayı  alan  öğrenci  birleşik  kelimelerle  ilginç  bir  öykü  ya  da  şiir  yazacak.  İsterse  bu  öyküyü
                    resimleyebilir.
                 •  Yeşil dosyayı yapan öğrenci hem doğru hem de yanlış birleşik kelimelerin olduğu ve öğretmen tarafından
                    verilen bir öyküyü inceleyecek, öğrenci kelime dedektifi olacak ve iyi ve kötü sözcükleri arayacak. Bir
                    çizelge üstünde yanlış kelimeleri ve bunların doğrularını yazacak.
               Tüm öğrenciler paylaşım saatinde neler yaptıklarını anlatacaklar ve arkadaşlarının yaptıklarından hangilerini
               sevdiklerini söyleyecekler.




               Ünlü İnsanlar :

               Sosyal bilgiler ve Türkçe dersi için bağlantı kuracak bir örnek
                 •  Öğrencilerden edebiyat ya da tarih dersinde adı geçen ünlü bir kişiyi seçmeleri ve onun biyografisini
                    okumaları istenir.
                 •  Öğretmen; araştırma kaynaklarının kullanımı, rapor yazımı ve kullanılacak dille ilgili basit bir kılavuzu
                    öğrencilere dağıtır.

                 •  Daha sonra öğrencilerden bu kişi ile ilgili ansiklopedi ve genel ağdan araştırma yapmaları beklenir.
                 •  Öğrenciler, hayatını incelediği kişinin çocukluğunu, eğitimini, yaşadığı zorlukları ve dünyaya katkılarını
                    açıklayan bir rapor yazar.
                 •  Öğrencilerin bu raporda başta kendi çizimlerini kullanmaları bunun yanında genel ağdan ya da kitaplardan
                    bulduğu resimleri koymaları istenir.
                 •  Bir başka yaklaşımda ise öğrencilere sanat, spor, tıp, yardımlaşma vb. özel yetenekler ya da ilgi alanlarını
                    içeren listeler verilir.






      26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31