Page 28 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 28

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


               Öğrenciler, ürün tamamlandığında öğrenme süreçlerini yansıtmaya ve ürün katılımı sonucunda elde edilen
               gelişme, ilgi alanlarının keşfi, zorluklar, hayal kırıklıkları ve süreçten elde edilen tek bir başarı gibi alanları
               keşfetmeye  teşvik  edilir.  Ürün  bir  sunumla  sonuçlanıyorsa  dinleyiciler,  öğrenciye  yapıcı  geri  bildirimde
               bulunacak ve öğrencinin etkinliğini takdir edecek kişilerden oluşmalıdır.
               Ürün  birden  fazla  kriter  kullanılarak  değerlendirilir  (örneğin  yaratıcılık,  izleyicilerin  ilgisini  çekme
               yeteneği, organizasyon, kaynak kullanımı, doğruluk, genel kompozisyon, etkinlik, ana kavram ve ilkelerin
               birleştirilmesi). Öğretmenler, program çıktılarını öğretmek için özgün stratejiler kullanmaktadır. Aynı zamanda
               çıktıları değerlendirmek için otantik araçlar kullanmakta ve öğrenmeyi, değerlendirmeyle eşleştirmektedirler.
               Örneğin öğrenciler bir proje üzerinde çalıştıklarında projenin geliştirilmesi boyunca yaptıkları çalışmalar ve
               projeyle ilgili nihai raporları üzerinden değerlendirilmektedirler. Genellikle bir dereceli puanlama anahtarı
               geliştirilir ve tüm süreç boyunca kullanılır. Böylece öğrenci, ebeveynler ve öğretmen kriterleri ve beklentileri
               anlar ve yol boyunca ilerlemeyi değerlendirebilir. Ürün farklılaştırma ve değerlendirmede kullanılabilecek bazı
               yöntem ve teknikler şunlardır:

                 •  Deney,
                 •  Videolar,
                 •  Duvar resmi,
                 •  Film şeridi,
                 •  Resim yapmak,
                 •  Haritalar,
                 •  Parodi,
                 •  Rol oynamak,

                 •  Drama,
                 •  Şiir okumak/yazmak
                 •  Diyagram,
                 •  Bilgisayar programları,
                 •  Fotoğraf,
                 •  Tartışmaya katılmak,
                 •  Broşür hazırlamak,
                 •  Görüşme soruları yazmak,
                 •  Gazete köşe yazısı yazmak,

                 •  Proje hazırlamak,
                 •  Senaryo yazmak,
                 •  Makale yazmak,
                 •  Kitap raporu yazmak
                 •  Gezi raporu hazırlamak
                 •  Video geliştirme
                 •  Slayt gösterisi düzenlemek
                 •  Üç boyutlu tasarım yapmak
                 •  Sözlü rapor vermek
                 •  Oyun oluşturmak
                 •  Öykü tahtası yapmak

                 •  Kitap oluşturmak
                 •  Bir gösteri sunmak



      28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33