Page 28 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 28
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Öğrenciler, ürün tamamlandığında öğrenme süreçlerini yansıtmaya ve ürün katılımı sonucunda elde edilen
gelişme, ilgi alanlarının keşfi, zorluklar, hayal kırıklıkları ve süreçten elde edilen tek bir başarı gibi alanları
keşfetmeye teşvik edilir. Ürün bir sunumla sonuçlanıyorsa dinleyiciler, öğrenciye yapıcı geri bildirimde
bulunacak ve öğrencinin etkinliğini takdir edecek kişilerden oluşmalıdır.
Ürün birden fazla kriter kullanılarak değerlendirilir (örneğin yaratıcılık, izleyicilerin ilgisini çekme
yeteneği, organizasyon, kaynak kullanımı, doğruluk, genel kompozisyon, etkinlik, ana kavram ve ilkelerin
birleştirilmesi). Öğretmenler, program çıktılarını öğretmek için özgün stratejiler kullanmaktadır. Aynı zamanda
çıktıları değerlendirmek için otantik araçlar kullanmakta ve öğrenmeyi, değerlendirmeyle eşleştirmektedirler.
Örneğin öğrenciler bir proje üzerinde çalıştıklarında projenin geliştirilmesi boyunca yaptıkları çalışmalar ve
projeyle ilgili nihai raporları üzerinden değerlendirilmektedirler. Genellikle bir dereceli puanlama anahtarı
geliştirilir ve tüm süreç boyunca kullanılır. Böylece öğrenci, ebeveynler ve öğretmen kriterleri ve beklentileri
anlar ve yol boyunca ilerlemeyi değerlendirebilir. Ürün farklılaştırma ve değerlendirmede kullanılabilecek bazı
yöntem ve teknikler şunlardır:
• Deney,
• Videolar,
• Duvar resmi,
• Film şeridi,
• Resim yapmak,
• Haritalar,
• Parodi,
• Rol oynamak,
• Drama,
• Şiir okumak/yazmak
• Diyagram,
• Bilgisayar programları,
• Fotoğraf,
• Tartışmaya katılmak,
• Broşür hazırlamak,
• Görüşme soruları yazmak,
• Gazete köşe yazısı yazmak,
• Proje hazırlamak,
• Senaryo yazmak,
• Makale yazmak,
• Kitap raporu yazmak
• Gezi raporu hazırlamak
• Video geliştirme
• Slayt gösterisi düzenlemek
• Üç boyutlu tasarım yapmak
• Sözlü rapor vermek
• Oyun oluşturmak
• Öykü tahtası yapmak
• Kitap oluşturmak
• Bir gösteri sunmak
28