Page 48 - 3 Adım AYT Matamatik
P. 48
MATEMATİK 3. ADIM
6. 2 < |2x – 2| < 5 eşitsizliği veriliyor. 10. Pozitif bir m gerçek sayısı için aşağıdaki eşitlikler verilmiştir.
m m 1
Bu eşitsizliğin çözüm kümesi aşağıdakilerden hangisi-
2
dir? m m 1
m m 3
7 3
A) − , 0 ∪ , 2
2 2 Buna göre m 21 eşitliğini sağlayan m sayısı aşa-
3 7
B) − , 0 ∪ 2,
2 2 ğıdakilerden hangisidir?
3
C) − , 0
2 A) 12 B) 8 C) 7 D) 6 E) 4
3
D) 0,
2
4
E) , 2
7
11. a, b ve c gerçek sayılar olmak üzere
2
I. x – ax + 5 = 0
II. x –3x + b = 0
2
7. x < x ve n bir doğal sayı olmak üzere
2
III. x + 2x + c = 0
2
x 2n – 1 ≥ x 3n – 5 eşitsizliği verilmiştir.
denklemleri verilmektedir.
Buna göre n nin alabileceği en küçük iki farklı değerin
Birinci denklemin kökler çarpımı, ikinci denklemin bir kökü,
toplamı kaçtır?
ikinci denklemin kökler toplamı üçüncü denklemin bir kökü ve
A) 5 B) 7 C) 9 D) 10 E) 11 üçüncü denklemin negatif kökü birinci denklemin bir köküdür.
Buna göre a · b değeri kaçtır?
c
A) –6 B) 5 C) –5 D) –4 E) 4
8. (x –3) < |x – 3| + 12 eşitsizliğini sağlayan x tam sayılarının
2
toplamı kaçtır?
A) 15 B) 18 C) 21 D) 24 E) 25
12. a, b, c ve d gerçek sayılar olmak üzere
2
ax + 18x + b < 0
cx + 6x + d < 0
2
eşitsizlik sistemlerinin çözüm kümesini bulmak için aşağıdaki
tablo yapılarak çözüm kümesi (–5, –1) şeklinde bulunuyor.
x – ∞ – 5 – 1 2 7 ∞
2
9. a bir sınıftaki öğrenci sayısı olmak üzere 3a – 1 < 26 < a + 1
eşitsizliği çözülerek
I. Bu sınıftaki öğrenci sayısı,
II. Sınıftaki öğrenci sayısının alabileceği en az değer, Ortak Çözüm
Kümesi
III. Sınıftaki öğrenci sayısının alabileceği en fazla değer
ifadelerinden hangileri kesinlikle bulunabilir?
Buna göre b ∙ c – a ∙ d değeri kaçtır?
A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III
A) –25 B) –22 C) –18 D) 17 E) 12
D) II ve III E) I, II ve III
46