Page 45 - Matematik 11. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 45
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 11 33
Fonksiyonlarla İlgili Uygulamalar Kazanım: 11.3.1.1. Fonksiyonun grafik ve tablo temsilini kullanarak problem çözer.
Alan Becerileri: İlişkilendirme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi TANGRAM 20 dk.
Amacı Grafik ve tablo okuyabilme. Bireysel
Tangram, geometrik biçimli yedi parçanın bir araya getirilmesiyle yak-
laşık 3600 farklı desen oluşturulabilen bulmaca ve zekâ oyunudur (De-
senlerin her biri 7 parçanın tamamı kullanılarak yapılır. Bir deseni yap-
tıktan sonra bozup başka bir desen oluşturulabilir.).
Tangram ile 3 desen (ev, köpek ve balık) yapmayı öğrenen Arda, Aras'a oyunun kurallarını anlatır.
Arda ile oyunun kurallarını yeni öğrenen ve henüz hiç desen yapmayı bilmeyen Aras yarışmaya karar
verirler.
Arda'nın yapmayı öğrendiği desen sayısının zamana bağlı değişimi grafikte, Aras'ın yapmayı öğren-
diği desen sayısının zamana bağlı değişimi tabloda verilmiştir.
Desen Sayısı
6
5
4
Saat 1 2 ...........
3 Desen Sayısı 2 4 ...........
2
1
0 Saat
1 2 3 4
Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Arda ve Aras'ın yapabildikleri desen sayılarının kaçıncı saatte eşit olduğunu bulunuz.
2. Aşağıda boş bırakılan yerlere uygun cevapları yazınız.
a) Aras 4. saatin sonunda ............ tane desen yapmıştır.
b) Arda'nın yaptığı desen sayısının 6 katı, Aras'ın yaptığı desen sayısının 12 katına ............ saatte
eşit olmuştur.
3. Yarışma 5 saat sürmüştür. Her desen bir puan olarak hesaplandığına göre Aras'ın yarışmayı kaç
puan farkla kazandığını bulunuz.
43
Hazırlayan: Betül HELVACIKARA AVCI