Page 50 - Matematik 11. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 50
38 MATEMATİK 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
İkinci Dereceden Fonksiyonlar ve Grafikleri Kazanım: 11.3.2.2. İkinci dereceden fonksiyonlarla modellenebilen problemleri çözer.
Alan Becerileri: İlişkilendirme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi ÇOCUK OYUN ALANI 20 dk.
Amacı İkinci dereceden fonksiyon içeren modellemeleri anlayarak problem çözebilme. Bireysel
Mimar Beyza Hanım, çevresi 96 metre olan dikdörtgen şeklindeki alanı çocuklar için oyun oynama
alanı olarak tasarlamış ve bu alanın çizimini yapmıştır. Çizimini yaptığı çocuk oyun alanının boyut-
ları aşağıdaki şekilde verilmiştir. Top sahasının, yarış pistinin ve park alanının her biri dikdörtgen
biçiminde modellenmiştir.
Park 3x metre
Alanı
Top Sahası x metre
Yarış P st
6 metre
Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Top sahası için ayrılan bölümün alanını ifade eden fonksiyonun x değişkenine bağlı ifadesini bulunuz.
2
2. Top sahası için ayrılan bölümün alanının en büyük değerinin kaç m olacağını bulunuz.
3. Top sahası için ayrılan bölümün alanının en büyük değeri aldığı kabul edilirse üç oyun alanının da
çevre uzunluklarını hesaplayarak aşağıdaki tabloda boş bırakılan yerleri doldurunuz.
Oyun Alanının Adı Çevre Uzunluğu (metre)
Top Sahası
Yarış Pisti
Park Alanı
2
4. Top sahası için ayrılan bölümün alanı 192 m olduğunda yarış pistine ve park alanına ayrılan bölüm-
2
lerin her birinin alanının kaç m olacağını bulunuz.
48
Hazırlayan: Gözde Aslı ÖZCAN