Page 440 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 440

216       TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          Kelime Dağarcığı:
          amil: Etken, etmen, sebep, faktör. beyhude: Yararsız, anlamsız. haşin: Sert, kırıcı, gönül kırıcı. inhisar: Tek başına sahip olma. müşfik: Sevecen.
          nev: Çeşit, cins, tür. zaaf: Eksiklik, yetersizlik.

          1.  Metnin görsel yoluyla anlatılmasının metne katkısı neler olabilir?








          2.  Metinde çalışmak zorunda kalan veya zorla çalıştırılan bir çocuk ele alınmıştır. Sizden “20 Ka-
              sım Dünya Çocuk Hakları Günü” dolayısıyla okul panosu hazırlanması istenseydi, pano için ne tür
              görseller kullanırdınız? Niçin?








          3.  Okuduğunuz metnin içeriği ile metinde kullanılan görsel arasındaki ilişki hakkında çıkarımlarınızı
              yazınız.







          4.  Öğretici metin türlerinde görsel unsurlara yer verilmeli midir? Niçin?









          5.  Aşağıda verilen görselden hareketle eleştiri türüne uygun kısa bir paragraf yazınız.

































          438
                                                                           Hazırlayan: Kadir YILDIZ-Muharrem DEMİR
   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445