Page 25 - Fen Lisesi Biyoloji 11 | 1.Ünite
P. 25
Bölüm 4 Dolaşım Sistemi
Yapalım, Öğrenelim 2
Çalışmayı Yapan Grup/ Çalışmanın Yapıldığı Tarih
Öğrenciler
Çalışmanın Adı Hastanelerde yapılan biyokimya, hematoloji, hormon ve mikrobiyoloji tetkiklerin
günlük hayatımızla ilişkisi
Çalışmanın Amacı Hastanelerde yapılan biyokimya, hemotoloji, hormon ve mikrobiyoloji tetkikleri-
nin öğrenilen konular ve günlük hayatımızla ilişkisinin anlaşılması
Malzeme ve Materyaller • Biyokimya analiz kâğıdı • Hormon analiz kâğıdı
• Hematoloji analiz kâğıdı • Mikrobiyoloji analiz kâğıdı
Etkinliğin • Öğretmen “biyokimya, hematoloji, hormon ve mikrobiyoloji testlerinin nerede,
Yapılışı niçin yapıldığını, sonuçlarının doktorlar tarafından nasıl yorumlandığını kısaca
öğrencilere açıklar.
• Öğretmen, sınıftaki öğrencilere bu dört ana başlığı eşit sayılarda ve kız-erkek da-
ğılımı eşit olacak şekilde ayarlanan gruplara dağıtır. Dağıtımı yaparken grupların
konuları seçmesine imkân verilir.
• Yapılacak çalışma için önceden analiz kâğıtları öğrencilere verilir ve aşağıdaki
kaynaklar kullanılarak araştırma yapmaları, bu araştırma sonucunda grupça soru-
lacak üçer soru belirlemeleri istenir.
• Hastaneden ya da laboratuvardan görüşme için randevu alınarak grupların soru-
ları yetkililere sorması sağlanır.
• Her grubun elde ettiği sonuçları, 5 dakikalık bir sunum hazırlayarak sınıfta pay-
laşması istenir.
Bulunan Sonuçlar ve 1. Biyokimya testinde insanların yaptırdığı analiz kâğıdında yazılı üç tane sonucu
Sonuçların Yorumlanması seçiniz ve bu tetkikleri doktorun nasıl yorumladığını yazınız.
2. Hematoloji testinde insanların yaptırdığı analiz kâğıdında yazılı üç tane sonucu
seçiniz ve bu tetkikleri doktorun nasıl yorumladığını yazınız.
3. Hormon testlerinde insanların yaptırdığı analiz kâğıdında yazılı üç tane sonucu
seçiniz ve bu tetkikleri doktorun nasıl yorumladığını yazınız.
4. Mikrobiyoloji testinde insanların yaptırdığı analiz kâğıdında yazılı üç tane
sonucu seçiniz ve bu tetkikleri doktorun nasıl yorumladığını yazınız.
5. Yaptığınız etkinlikle kazandığınız beceriyi günlük hayatınızda hangi durum-
larda kullanmanız sizin ve çevredeki kişiler için bir fark yaratabilir? Sınıfça
tartışınız.
Kaynak http://dosyasb.saglik.gov.tr/Eklenti/2635,laboratuvartestleripdf.pdf
Hastane veya laboratuvar yetkilisi, hastane ya da laboratuvar sitesi (http://dosyasb.
saglik.gov.tr/Eklenti/3059,ek-2-yeni-halipdf.pdf)
http://www.laboratuvar.saglik.gov.tr/TR,24882/testim-nerede.html, Erişim Tarihi:
19.10.2017
Ders Öğretmeni Tarih/İmza
Biyokimya Analiz Kâğıdı Hematoloji Analiz Kâğıdı Hormon Analiz Kâğıdı Mikrobiyoloji Analiz
• Glikoz (Açlık) • Hemogram • Serbest T3 Kâğıdı
• Glikoz (Tokluk) • Sedimantasyon • Serbest T4 • H. pylori antikoru
• Total kolesterol • Kan grubu • TSH Sensitive (IgA-IgG)
• Trigliserit • Pıhtılaşma zamanı • VİT D3 • Mycoplazma pneumonia
• HDL-Kolesterol • Fibrinojen • İnsülin (Ig G-IgM)
• LDL-Kolesterol • HBV DNA
• HBV RNA
• Hbe Ag
147