Page 25 - Fen Lisesi Biyoloji 11 | 1.Ünite
P. 25

Bölüm 4 Dolaşım Sistemi








                 Yapalım, Öğrenelim 2


             Çalışmayı Yapan Grup/                                                         Çalışmanın Yapıldığı Tarih
             Öğrenciler

             Çalışmanın Adı          Hastanelerde yapılan biyokimya, hematoloji, hormon ve mikrobiyoloji tetkiklerin
                                     günlük hayatımızla ilişkisi
             Çalışmanın Amacı        Hastanelerde yapılan biyokimya, hemotoloji, hormon ve mikrobiyoloji tetkikleri-
                                     nin öğrenilen konular ve günlük hayatımızla ilişkisinin anlaşılması

             Malzeme ve Materyaller  • Biyokimya analiz kâğıdı  • Hormon analiz kâğıdı
                                     • Hematoloji analiz kâğıdı  • Mikrobiyoloji analiz kâğıdı
             Etkinliğin              • Öğretmen “biyokimya, hematoloji, hormon ve mikrobiyoloji testlerinin nerede,
             Yapılışı                  niçin yapıldığını, sonuçlarının doktorlar tarafından nasıl yorumlandığını kısaca
                                       öğrencilere açıklar.
                                     • Öğretmen, sınıftaki öğrencilere bu dört ana başlığı eşit sayılarda ve kız-erkek da-
                                       ğılımı eşit olacak şekilde ayarlanan gruplara dağıtır. Dağıtımı yaparken grupların
                                       konuları seçmesine imkân verilir.
                                     • Yapılacak çalışma için önceden analiz kâğıtları öğrencilere verilir ve aşağıdaki
                                       kaynaklar kullanılarak araştırma yapmaları, bu araştırma sonucunda grupça soru-
                                       lacak üçer soru belirlemeleri istenir.
                                     • Hastaneden ya da laboratuvardan görüşme için randevu alınarak grupların soru-
                                       ları yetkililere sorması sağlanır.
                                     • Her grubun elde ettiği sonuçları, 5 dakikalık bir sunum hazırlayarak sınıfta pay-
                                       laşması istenir.
             Bulunan Sonuçlar ve     1. Biyokimya testinde insanların yaptırdığı analiz kâğıdında yazılı üç tane sonucu
             Sonuçların Yorumlanması    seçiniz ve bu tetkikleri doktorun nasıl yorumladığını yazınız.
                                     2. Hematoloji testinde insanların yaptırdığı analiz kâğıdında yazılı üç tane sonucu
                                        seçiniz ve bu tetkikleri doktorun nasıl yorumladığını yazınız.
                                     3. Hormon testlerinde insanların yaptırdığı analiz kâğıdında yazılı üç tane sonucu
                                        seçiniz ve bu tetkikleri doktorun nasıl yorumladığını yazınız.
                                     4. Mikrobiyoloji testinde insanların yaptırdığı analiz kâğıdında yazılı üç tane
                                        sonucu seçiniz ve bu tetkikleri doktorun nasıl yorumladığını yazınız.
                                     5. Yaptığınız etkinlikle kazandığınız beceriyi günlük hayatınızda hangi durum-
                                        larda kullanmanız sizin ve çevredeki kişiler için bir fark yaratabilir? Sınıfça
                                        tartışınız.
             Kaynak                  http://dosyasb.saglik.gov.tr/Eklenti/2635,laboratuvartestleripdf.pdf
                                     Hastane veya laboratuvar yetkilisi, hastane ya da laboratuvar sitesi (http://dosyasb.
                                     saglik.gov.tr/Eklenti/3059,ek-2-yeni-halipdf.pdf)
                                     http://www.laboratuvar.saglik.gov.tr/TR,24882/testim-nerede.html, Erişim Tarihi:
                                     19.10.2017
             Ders Öğretmeni                                                                                   Tarih/İmza


               Biyokimya Analiz Kâğıdı   Hematoloji Analiz Kâğıdı   Hormon Analiz Kâğıdı  Mikrobiyoloji Analiz
             • Glikoz (Açlık)        • Hemogram              • Serbest T3           Kâğıdı
             • Glikoz (Tokluk)       • Sedimantasyon         • Serbest T4          • H. pylori antikoru
             • Total kolesterol      • Kan grubu             • TSH Sensitive          (IgA-IgG)
             • Trigliserit           • Pıhtılaşma zamanı     • VİT D3              • Mycoplazma pneumonia
             • HDL-Kolesterol        • Fibrinojen            • İnsülin               (Ig G-IgM)
             • LDL-Kolesterol                                                      • HBV DNA
                                                                                   • HBV RNA
                                                                                   • Hbe Ag






                                                                                                     147
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30