Page 115 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 115
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 56
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11
1. Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümlelerde anlatım bozuklukları nasıl giderilebilir? ( )
işareti ile gösteriniz.
“Milyonlarca” kelimesinden sonra “yıl” kelimesi
gelmeli.
a) Milyonlarca öteden gelen bir
tarihimiz var.
“öteden” kelimesinden sonra “beri” kelimesi
gelmeli.
“koruyabilen” kelimesi yerine “savunabilen”
b) O günkü şartlarla daha kolay
kelimesi gelmeli.
mücadele edebilen, daha ko-
lay kendini koruyabilen, bede-
ni bizden çok daha güçlü bir
erkek var. “daha kolay” kelime grubu “kendini” kelimesin-
den sonra gelmeli.
2. Aşağıdaki anlatım bozukluklarını tablodaki harf ve numara ile eşleştiriniz. (Örnek: A5)
Baretsiz inşaata İzinsiz inşaata gir-
girmek yasaktır! mek de yasaktır!
“Mostar Köprüsü’nün resmini çektim.”
a) b)
3. Aşağıdaki cümlelerin hangilerinde anlatım bozukluğu vardır? ( ) işareti ile belirtiniz.
Değil domates doğramak, yemek bile yapamaz.
Biz ve onlar aynı sokakta oturuyoruz.
Köyünü sürekli hatırlıyor ve gitmek istiyordu.
Ben uçaktan, o ise trenden korkar.
Yarın gelemem çünkü sonra gelebilirim.
113
Hazırlayan: Levent ŞEN