Page 12 - Seçmeli Psikoloji | 3.Ünite
P. 12
3. ÜNİTE
SINIF İÇİ ETKİNLİK 6
Aşağıda verilen öğrenme görevlerini başarmak için hangi stratejinin kullanılması daha uy-
gun ve yararlıdır? Bırakılan boşluklara yazınız.
A) Periyodik cetvel 6A grubunun ezberlenmesi
Oksijen (O)
Kükürt (S)
Selenyum (SE)
Tellür (TE)
Polonyum (PO)
Kullanılacak strateji: ……………………………….
B) Zihinsel becerilerine uygun öğrenme tekniklerini seçmek
Hedefe ulaşılıp ulaşılmadığını analiz etmek
Kullanılacak strateji: ……………………………….
C) Çalışmaya uygun ortam hazırlamak
Öğrenme isteğini canlı tutmak
Kaygı ile başa çıkmak
Derslerle ilgili olumlu tutum geliştirmek
Kullanılacak strateji: ……………………………….
Ç) Okunan bir metnin önemli yerlerini hatırlamak
Gürültülü bir ortamda kitap okumak
Kullanılacak strateji: ……………………………….
D) Verilen bir şiiri ezberlemek
Tenis sporunda servis atmak ve gelen servis topunu karşılamak
Kullanılacak strateji: ……………………………….
Öğrenmeyi Öğrenme ve Aktif Öğrenme Teknikleri: Öğrenmeyi öğrenmenin ilk basamağı öğrenmeyi iste-
mektir. Her şeyi bildiğini düşünenler yeni bir şey öğrenmek istemezler. Öğrenmeyi öğrenme; bilme merakı, coş-
kusu ve tutkusu ile başlar. Bilmek sadece yüksek not alıp, iyi bir okul kazanıp, iyi bir işe girmek değildir. Bilmek;
öğrenilen şeyleri yorumlamak, denetlemek, eksikleri görmek ve bu eksikleri gidermek için yeni bilgiler elde etme-
yi istemektir.
Eğitimin amacı düşünen, doğru bilgiye hızla ulaşabilen, çağın değişimine ayak uydurabilen, karşılaştığı prob-
lemleri çözebilen bireyler yetiştirmektir. Bu amaca hizmet eden unsurlardan biri de öğrenme teknikleridir. Aktif
öğrenme tekniklerinin temelinde yaparak ve yaşayarak öğrenme vardır. Aktif öğrenme eğlenceli ve çekicidir. Sa-
dece dinleyerek öğrenmek konu ne kadar ilgi çekici olursa olsun yetersiz kalır. Öğrenenin pasif olduğu bir öğren-
mede dikkati uzun süre toplamak zordur. Öğrenen aktif olduğunda soru sormak, sorulara cevap vermek, konuları
sorgulamak ve derse katılmak ister.
94 ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME