Page 12 - Seçmeli Psikoloji | 3.Ünite
P. 12

3. ÜNİTE




                      SINIF İÇİ ETKİNLİK 6


                      Aşağıda verilen öğrenme görevlerini başarmak için hangi stratejinin kullanılması daha uy-
                   gun ve yararlıdır? Bırakılan boşluklara yazınız.

                      A)  Periyodik cetvel 6A grubunun ezberlenmesi
                         Oksijen (O)
                         Kükürt (S)
                         Selenyum (SE)
                         Tellür (TE)
                         Polonyum (PO)

                         Kullanılacak strateji: ……………………………….


                      B)  Zihinsel becerilerine uygun öğrenme tekniklerini seçmek
                          Hedefe ulaşılıp ulaşılmadığını analiz etmek

                         Kullanılacak strateji: ……………………………….


                      C)  Çalışmaya uygun ortam hazırlamak
                         Öğrenme isteğini canlı tutmak
                         Kaygı ile başa çıkmak
                         Derslerle ilgili olumlu tutum geliştirmek

                         Kullanılacak strateji: ……………………………….


                      Ç)    Okunan bir metnin önemli yerlerini hatırlamak
                          Gürültülü bir ortamda kitap okumak

                         Kullanılacak strateji: ……………………………….


                      D)  Verilen bir şiiri ezberlemek
                          Tenis sporunda servis atmak ve gelen servis topunu karşılamak


                         Kullanılacak strateji: ……………………………….







                 Öğrenmeyi Öğrenme ve Aktif Öğrenme Teknikleri: Öğrenmeyi öğrenmenin ilk basamağı öğrenmeyi iste-
               mektir. Her şeyi bildiğini düşünenler yeni bir şey öğrenmek istemezler. Öğrenmeyi öğrenme; bilme merakı, coş-
               kusu ve tutkusu ile başlar. Bilmek sadece yüksek not alıp, iyi bir okul kazanıp, iyi bir işe girmek değildir. Bilmek;
               öğrenilen şeyleri yorumlamak, denetlemek, eksikleri görmek ve bu eksikleri gidermek için yeni bilgiler elde etme-
               yi istemektir.
                 Eğitimin amacı düşünen, doğru bilgiye hızla ulaşabilen, çağın değişimine ayak uydurabilen, karşılaştığı prob-
               lemleri çözebilen bireyler yetiştirmektir. Bu amaca hizmet eden unsurlardan biri de öğrenme teknikleridir. Aktif
               öğrenme tekniklerinin temelinde yaparak ve yaşayarak öğrenme vardır. Aktif öğrenme eğlenceli ve çekicidir. Sa-
               dece dinleyerek öğrenmek konu ne kadar ilgi çekici olursa olsun yetersiz kalır. Öğrenenin pasif olduğu bir öğren-
               mede dikkati uzun süre toplamak zordur. Öğrenen aktif olduğunda soru sormak, sorulara cevap vermek, konuları
               sorgulamak ve derse katılmak ister.



         94    ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17