Page 67 - Fen Bilimleri Laboratuvarı Öğretmen El Kitabı
P. 67
Laboratuvar Çalışmaları Öncesi Bilinmesi Gerekenler
Bilgi, beceri, tutum ve değerler kategorileri şeklinde toplanan yeterlilikler Görsel 2.15’te verildiği gibi detaylandırıl-
mıştır. Öğrencileri geliştirmek ve dünyalarını şekillendirmek için öğrencilerin hangi bilgi, beceri, tutum ve değerlere
ihtiyacı olacağı ve bu bilgi, beceri, tutum ve değerleri öğrencilere kazandırmak için öğretmenin sistemi etkili bir
şekilde nasıl geliştirebileceği ile ilgili sorulara cevap aranmıştır.
Görsel 2.15: OECD Öğrenme Çerçevesi 2030
21. Yüzyıl Becerileri Ortaklığı (Partnership for 21st Century Skills-P21); K-12 eğitimini 21. yüzyıla hazır hâle getir-
mek, 21. yüzyıl becerilerini belirlemek ve bu becerilerin önemini toplumun gündemine taşımak amacıyla 2002 yı-
lında Amerika’da Amerikan Okul Kütüphanecileri Derneği (American Association of School Librarians), Millî Eğitim
Derneği (National Education Association) gibi derneklerin ve Lego, Microsoft, Pearson, ETS, İntel, HP, Dell, Apple,
Crayola, Cisco gibi birçok şirketin bir araya gelerek oluşturduğu 32 üyeli bir kuruluştur. 21. yüzyıl şartlarına uyum
sağlayabilecek bireyler yetiştirmek amacıyla bir araya gelen kuruluş, ayrıntılı bir araştırma ile “21. Yüzyıl Öğrenme
Çerçevesi” belirlemiştir. 21. yüzyıl becerileri, Tablo 2.14’te verildiği gibi öğrenme ve yenilikçilik becerileri, yaşam ve
kariyer becerileri ve bilgi, medya ve teknoloji becerileri olmak üzere üç ana tema ve her bir temanın altında farklı
beceri grupları olarak sınıflandırılmıştır.
Tablo 2.14: P21 Ortaklığı 21. Yüzyıl Becerileri
21. Yüzyıl Becerileri
Öğrenme ve Yenilik Becerileri Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri Yaşam ve Kariyer Becerileri
Yaratıcılık Bilgi Okuryazarlığı Esneklik
Yenilik Medya Okuryazarlığı Adapte Olabilirlik
Eleştirel Düşünme Teknoloji Okuryazarlığı Girişkenlik
Problem Çözme Kendini Yönetme
İletişim Sosyal ve Kültürler Arası Beceriler
İş Birliği Üretkenlik
Sorumluluk
Liderlik
Avrupa Birliği (European Union-EU), 1950’li yıllarda ekonomi ağırlıklı bir yapı olarak ortaya çıkan bir kuruluştur.
1970’li yıllarda eğitim alanında çalışmalar yapmaya, 1990’ların başında ise eğitim alanına yönelik sistemli program-
lar geliştirmeye başlamıştır. Avrupa Birliği’nin 21. yüzyıl becerilerine ilişkin attığı adımlar, Türkiye’nin eğitim uygu-
lamalarını da doğrudan ilgilendirmektedir. Avrupa Birliği’nin çeşitli birimlerinin çalışmaları sonucu 2006 yılında Av-
rupa Parlamentosu ve Avrupa Konseyi tarafından Hayat Boyu Öğrenme için Temel Yeterlilikler-Bir Avrupa Referans
Çerçevesi (Key Competences for Lifelong Learning-A European Reference Framework) adıyla yaşam boyu öğrenme
stratejisi kapsamında kazanılması gereken beceriler yayımlanmıştır. Bireylere yetişkinlik dönemi ve çalışma hayatı
için gerekli temel yetkinlikler; kendini gerçekleştirme, aktif vatandaşlık, sosyal katılım ve istihdam olmak üzere 4
temel ihtiyaca yönelik olarak 8 temel başlıkta belirlenmiştir.
66