Page 69 - ÇAĞDAŞ DÜNYA SANATI TARİHİ 12
P. 69

ERKEN 20. YY ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI

            Nabilerin kurucu üyelerinden Paul Serusier, Julian Sanat Okulundaki eğitiminin ardından sanatçılar arasında popüler
            olan Pont-Aven'e gelmiştir. Serusier, Pont-Aven’de bulunduğu sürede Gaguin’in sınırları belirlenmiş yalın biçimleri-
            nin düz renklerle boyanmasına dayalı sentetizm anlayışının etkisi altında çalışmıştır. “Aşk Ormanında Tılsım” bu
            doğrultuda yaptığı ilk resimdir (Görsel 3.29). Paris’e döndükten sonra Gauguin’i çağrıştıran ancak onunkinden daha
            yumuşak  bir  üslup  geliştirmiştir.  Burada  arkadaşlarıyla  bir  araya  gelerek  Nabiler  grubunu  kurmuştur.  Gauguin'in
            Tahiti'ye gidişinden sonra grup dağılmış ve üyeleri farklı alanlarda kendisini geliştirmiştir.
            Almanya ve İngiltere’de arayışlarda olan sanatçının en gözde konusu Breton köylüleri olup figürleri anıtsal ve sağlam-
            dır. Sanatçı; Mısır sanatı, İtalyan primitifleri (ilkel) ve Orta Çağ halıları üzerine çalışmıştır.


























                         Görsel 3.29: Aşk Ormanında Tılsım, Serusier,  Görsel 3.30: Pouldu’daki Çiftlik, Serusier,
                              1888, Orsay Müzesi, Paris            1890, Ulusal Sanat Galerisi, Washington


























                       Görsel 3.31: Çamaşır Yıkayan Kadınlar, Serusier,  Görsel 3.32: Kadın ve Köpeği, Bonnard,
                          1891, Güzel Sanatlar Müzesi, Houston          1891, Orsay Müzesi, Paris
            Paul Serusier’in eserlerinden bazıları “Le Pouldu’daki Çiftlik” (Görsel 3.30), “Çamaşır Yıkayan Kadınlar” (Görsel 3.31),
            “Yılan Yiyiciler”, “Elma Ağacının Altındaki İki Bretonlu Kadın”, “Caddede Kadın”dır.
            Nabiler akımı sanatçısı Pierre Bonnard, eğitimine Julian Sanat Okulunda başlamıştır. Burada ressamlar Maurice Denis
            ve Paul Serusier ile arkadaş olmuştur. 1890’da onlarla birlikte Nabiler grubunu kurmuş ama kısa bir süre sonra gruptan
            ayrılmıştır. Sanatçı; gördüğü yerlerin, evinin, yakından tanıdığı insanların resimlerini yapmıştır. Erken dönem resim-
            leri  Nabiler  akımının  özelliklerini  taşısa  da  daha  sonraki  resimleri  kişiselleşmiştir.  İlk  sergisini  29  yaşında  açan
            Bonnard, 1891’de en iyi eserlerinden biri olan “Kadın ve Köpeği” tamamlamıştır (Görsel 3.32). Portre formundaki bu eser
            Bonnard’ın  Japon  sanatından  fazlaca  etkilendiği  döneme  aittir.  Eser  bu  özelliğiyle  Japonizm  akımının  bir  Fransız
            örneğidir.


            66
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74