Page 110 - ESTETİK 11
P. 110

Ders İçi Etkinlik



             Etkinlik Adı        : Yararlı ve güzel arasındaki ilişki
             Etkinlik Amacı      : Yararlı ve güzel arasındaki ilişkiyi sanat eserlerinde incelemek
             Etkinlik Süresi     : 10 dakika
             Gerekli Materyaller   : Ders kitabındaki 4.23-4.25 arasındaki görseller

             Aşağıda verilen sanat eseri örneklerini inceledikten sonra soruları cevaplayınız.
             1. Baktığınız eserler sizce yararlı mıdır? Yararlı olarak değerlendirilen ögeler nelerdir?
             2. Aşağıdaki eserler faydalı ve güzeli birleştirme çabasına örnek olabilir mi?
             3. Platon’a göre “Güzel kullanışlı ve yararlı olandır.” bu düşünceden yola çıkarak eserlerdeki
               güzel ve yararlı olanı değerlendirerek nedenleri ile birlikte açıklayınız.





















             Görsel 4.23: Bauhaus çaydanlık tasarımı
















             Görsel 4.24: Paketlenmiş Armutlar, 1971,
             Janet Fish, 50,8x65,4 cm, Kahverengi doku-
             ma kâğıt üzerine pastel boya, Ulusal Sanat   Görsel 4.25: Dans Sınıfı, 1874, Edgar Degas, 83,5x77,2 cm, Tuval üzerine
             Galerisi, Washington, ABD                      yağlı boya, Metropolitan Sanat Müzesi, New York, ABD





                                   Görsel 4.12. Pablo Picasso, Guernika, Reina Sofía Müzesi, Madrid
                       Sınıf Dışı Etkinlik

             Güzel olarak değerlendirdiğiniz ama faydalı olmadığını düşündüğünüz nesnelerden oluşan bir
             dosya hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


          108
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115