Page 110 - ESTETİK 11
P. 110
Ders İçi Etkinlik
Etkinlik Adı : Yararlı ve güzel arasındaki ilişki
Etkinlik Amacı : Yararlı ve güzel arasındaki ilişkiyi sanat eserlerinde incelemek
Etkinlik Süresi : 10 dakika
Gerekli Materyaller : Ders kitabındaki 4.23-4.25 arasındaki görseller
Aşağıda verilen sanat eseri örneklerini inceledikten sonra soruları cevaplayınız.
1. Baktığınız eserler sizce yararlı mıdır? Yararlı olarak değerlendirilen ögeler nelerdir?
2. Aşağıdaki eserler faydalı ve güzeli birleştirme çabasına örnek olabilir mi?
3. Platon’a göre “Güzel kullanışlı ve yararlı olandır.” bu düşünceden yola çıkarak eserlerdeki
güzel ve yararlı olanı değerlendirerek nedenleri ile birlikte açıklayınız.
Görsel 4.23: Bauhaus çaydanlık tasarımı
Görsel 4.24: Paketlenmiş Armutlar, 1971,
Janet Fish, 50,8x65,4 cm, Kahverengi doku-
ma kâğıt üzerine pastel boya, Ulusal Sanat Görsel 4.25: Dans Sınıfı, 1874, Edgar Degas, 83,5x77,2 cm, Tuval üzerine
Galerisi, Washington, ABD yağlı boya, Metropolitan Sanat Müzesi, New York, ABD
Görsel 4.12. Pablo Picasso, Guernika, Reina Sofía Müzesi, Madrid
Sınıf Dışı Etkinlik
Güzel olarak değerlendirdiğiniz ama faydalı olmadığını düşündüğünüz nesnelerden oluşan bir
dosya hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
108