Page 164 - TÜRK İSLAM SANATI TARİHİ 11
P. 164
EKLER
Hollingsworth, M. (2009), Dünya Sanat Tarihi, İstanbul: İnkılap Yayınları.
İnal, G. (1995), Türk Minyatür Sanatı (Başlangıcından Osmanlılara Kadar), Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları.
Mazhar Şevket, İpşiroğlu, M.Ş. (2005), İslam’da Resim Yasağı ve Sonuçları, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Kılıç, A. (2012), Şifahaneler, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
Koç, T. (2009), İslam Estetiği, İstanbul: İsam Yayınları.
Konak, R. (2013), “Tasvir Yasağı Sorunu ve Minyatür Sanatı”, International Journal of Social Science Volume 6 Issue 1, p. 967-988,
January.
Konak,R. (2007), “Minyatür Sanatında Derinlik Anlayışı”, Sanat Dergisi, s. 12.
Kuban, D. (1993), Batıya Göçün Sanatsal Evreleri, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
Kuban, D. (2004), Çağlar Boyunca Anadolu Sanatının Ana Hatları, İstanbul: Yapıkredi Yayınları.
Kuran, A. (1969), Anadolu Medreseleri, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
Kühnel, E. (1952), Doğu İslam Memleketlerinde Minyatür, (Çev. Suut Kemal YETKİN, Melâhat ÖZGÜ), Ankara: Türk Tarih Kurumu
Basımevi.
Leaman, O. (2010), İslam Estetiğine Giriş, İstanbul: Küre Yayınları.
Mülayim, S. (1992), Anadolu Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler (Selçuklu Çağı), Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları.
Ödekan, A. (1994), Türkiye Tarihi, C. IV, İstanbul: Cem Yayınları.
Ögel, S. (1966), Anadolu Selçuklularının Taş Tezyinatı, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
Ögel, S. (1994), Anadolu’nun Selçuklu Çehresi, Ankara: Akbank Yayınları.
Öney, G. (1992), Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Önkal, H. (1996), Anadolu Selçuklu Türbeleri, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları.
Özcan, E.S. (2016), İskit-Türk Aynılığı, İstanbul: Selenge Yayınları.
Özek, A. (2007), Zekât Rehber Pratik Bilgiler, İstanbul: İslami İlimler Araştırma Vakfı Araştırma İnceleme Dizisi.
Özsezgin, K. (2010), Cumhuriyetin Elli Yılında Plastik Sanatlar, İstanbul: Mas Matbaacılık.
Salman, F. (1995), Kurganlarda Bulunan Hun Giysileri, Ankara: Van Çevre ve Kültür Derneği Yayınları.
Sevim, A., Merçil, E. (1995), Selçuklu Devletleri Tarihi, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
Sözen, M. (1972), Anadolu Medreseleri Selçuklu ve Beylikler Devri, İstanbul: İTÜ Matbaası.
Sözen, M. (1985), Türk Mimarlığı, Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları.
Şahinoğlu, M. (1977), Anadolu Selçuklu Mimarisinde Yazının Dekoratif Eleman Olarak Kullanılması, İstanbul: TEV Yayınları.
Şekerci, O.(1996), İslam’da Resim ve Heykel, İstanbul: Nun Yayıncılık.
Şeyban, L. (2013), İspanya’da Endülüs İslam Medeniyetinden Kalan İzler ve Eserleri: Endülüs-İslam Sanatı ve Medeniyetinin Temel
Nitelikleri, International Journal of Social.
Tanındı, Z. (1996), Türk Minyatür Sanatı, İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
Tansuğ, S. (1999), Çağdaş Türk Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Tansuğ, S. (1999), Resim Sanatının Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Tuna, C. ( 2000), Mağaradan Kente Anadolu’nun En Eski Yerleşim Yerleri, İstanbul: İletişim Yayınları.
Turani, A. (1999), Dünya Sanat Tarihi, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Türk Resmi İçin Bir Müze Denemesi. (2003), Sanat Dünyamız Dergisi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, s. 88.
Türkler Ansiklopedisi, (2002), Ankara: Yeni Türkiye Yayınları
Uysal, A.O. (2006), Germiyanoğulları Beyliğinin Mimari Eserleri, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları.
Uzun, D. (2012), Heykel Sanatının Türk Kültürü İçindeki Yeri ve Yervant Oskan Efendi, Journal of Life Sciences, Volüme 1 s.1.
Yetkin, S.K. (1965), İslam Mimarisi, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
Yetkin, S.K. (1984), İslam Ülkelerinde Sanat, İstanbul: Cem Yayınevi.
Yetkin, Ş. (1991), Türk Halı Sanatı, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Yıldırım, M. (2015), 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum “İlk Dönem İslam Sanatının Oluşumu”, Cilt 4, Sayı 10,Bahar 2015 S. 61
162

