Page 147 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 147

EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10  (Anı) Ders Planı Örneği      Öğretim Programı Okuryazarlığı


                                           C.1.14. Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve konuşmayı takip etme-
                                           yi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
                                           Konuşmacının önemli noktaları vurgulamak ve dinleyicilerin ilgisini canlı tut-
                                           mak için çeşitli geçiş ifadelerini (bundan dolayı, özellikle, kısacası vb.) kullana-
                                           bileceğine dikkat çekilir.
                                           C.1.15. Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır.
                                           Konuşmanın genel iletisinin, konuşmanın sonunda da vurgulanmasının önemi
                                           açıklanır.
                                           C.1.16. Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
                                           C.1.17. Konuşmasında teknolojik araçları etkili biçimde kullanır.
                                           2. DİNLEME
                                           C.2.1. Amacına uygun dinleme tekniklerini kullanır.
                                           Not alarak dinleme, empati kurarak dinleme, seçici dinleme, eleştirel dinleme
                                           vb. tekniklerin kullanılabileceği vurgulanır.
                                           C.2.2. Dinlediği konuşmanın konu ve ana düşüncesini tespit eder.
                                           C.2.3. Dinlediği konuşmada konu akışını takip eder.
                                           Dinlediği konuşmadaki temel kavramların ve ayrıntıların belirlenmesi sağlanır.
                                           C.2.4. Dinlediği konuşmadaki açık ve örtük iletileri belirler.
                                           C.2.5. Dinlediklerini özetler.
                                           C.2.6. Dinlediklerini ön bilgileriyle karşılaştırır.
                                           C.2.7. Dinlediği konuşmanın tutarlılığını sorgular.
                                           Konuşma; konu akışındaki uyum, olaylar, bilgiler ve düşünceler arasındaki
                                           tutarlılık açısından değerlendirilir.
                                           C.2.8. Dinlediği konuşmada öne sürülen düşüncelerin dayanaklarının geçer-
                                           liliğini sorgular.

               Anahtar Kavramlar           Anı, hatıra, izlenim, yaşanmışlık, gözlem,
                                           I. kişili anlatım

               Öğretim Yöntem / Teknikleri  Soru cevap tekniği, tartışma yöntemi, beyin fırtınası, kavram haritası, drama
               Gerekli Materyaller         Etkileşimli tahta, ders kitabı, OGM Materyal , akran değerlendirme formu, öz
                                           değerlendirme formu, kazanım testleri
                                            https://sozluk.gov.tr/
                                            https://islamansiklopedisi.org.tr/yalcin-huseyin-cahit
                                            https://teis.yesevi.edu.tr/madde-detay/atay-falih-rifki
                                            https://islamansiklopedisi.org.tr/atay-falih-rifki
                                            http://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/kavram_calis-
                                            malari/10/edebiyat/tek/index.html
                                            https://ogmmateryal.eba.gov.tr/panel/upload/etkilesimli/kitap/calisma_defte-
                                            ri/f8/10/edebiyat/index.html#p=3
                                            https://ogmmateryal.eba.gov.tr/soru-bankasi-kazanim/tde?s=7&-
                                            d=59&u=0&k=0
                                            https://odsgm.meb.gov.tr/www/10-sinif-kazanim-testleri/icerik/876
                                           Türk Dili ve Edebiyatı 10 Ders Kitabı. (2022). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayın-
                                           ları.
                  Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı’nda kazanımlarla ilişkili olan kavramlar belirtilmiştir.


                  Öğrencilere OGM Materyal’de yer alan çalışma dosyalarından öğretimde kullanabilecekleri ek kaynaklara nasıl ulaşa-
                  bileceklerinin öğretilmesi ve öğrencilerin öğrenmeyi öğrenme yetkinliklerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.

                                                                                                         145 145
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152