Page 148 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 148
Öğretim Programı Okuryazarlığı EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10 (Anı) Ders Planı Örneği
Disiplinler Arası İlişkiler Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin “Din ve Hayat” ünitesiyle ilişkilendirilir.
Demokrasi ve insan hakları dersinin (9. sınıf) “Demokrasi ve Cumhuriyet” konu-
suyla ilişkilendirilir.
Kök Değerler Sorumluluk, yardımseverlik, saygı, sevgi, aile birliğine önem, sabır, vatansever-
lik, barış
Anahtar Yetkinlikler Ana dilde iletişim yetkinliği
Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
Dijital yetkinlik
Vatandaşlık yeterliliği
Öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
Beceriler İletişim becerisi
İş birliği ve liderlik becerisi
Eleştirel düşünme becerisi
Karar verme becerisi
Yaratıcı düşünme becerisi
Kültürler arası iletişim becerisi
Bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) becerisi
Görsel okuryazarlık becerisi
Bilgi okuryazarlığı becerisi
Sanat okuryazarlığı becerisi
Esneklik ve uyum becerisi
Kendini yönetme becerisi
Etkin vatandaşlık ve sosyal sorumluluk becerisi
2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci
Süre: 10 dk.
Öğretmen sınıfın durumuna göre aşağıdaki sorulardan uygun olanları öğrencilere sorar.
1. Çocukluğunuza ait sizde derin bir iz bırakan, sizi etkileyen güzel bir olay var mı? Anlatınız.
2. Yaşadığınız güzelliklerin bilinmesi için ne yapabilirsiniz? Yaşadığınız güzel olayları daha önce başkalarıyla
yazılı veya sözlü olarak paylaştınız mı? Açıklayınız.
1-GİRİŞ 3. Bugüne kadar ders kitapları dışında herhangi bir kişiye ait anıları ya da tanınmış birinin anılarını okudunuz
mu? Bu okuma size neler kazandırdı?
4. Anı yazmak, sizce diğer edebî türlere göre daha kolay mıdır? Düşüncelerinizi nedenleriyle paylaşınız.
Bu bölümde öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgilerini tespit etmek ve onların kendilerini ifade etmelerine olanak tanıya-
rak ana dilde iletişim yetkinliklerini geliştirmek amacıyla soru cevap tekniği kullanılmıştır.
146
146