Page 148 - Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı
P. 148

Öğretim Programı Okuryazarlığı               EK 2: Türk Dili ve Edebiyatı 10  (Anı) Ders Planı Örneği


            Disiplinler Arası İlişkiler  Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin “Din ve Hayat” ünitesiyle ilişkilendirilir.
                                        Demokrasi ve insan hakları dersinin (9. sınıf) “Demokrasi ve Cumhuriyet” konu-
                                        suyla ilişkilendirilir.

            Kök Değerler                Sorumluluk, yardımseverlik, saygı, sevgi, aile birliğine önem, sabır, vatansever-
                                        lik, barış

            Anahtar Yetkinlikler        Ana dilde iletişim yetkinliği
                                        Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
                                        Dijital yetkinlik
                                        Vatandaşlık yeterliliği
                                        Öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
            Beceriler                   İletişim becerisi
                                        İş birliği ve liderlik becerisi
                                        Eleştirel düşünme becerisi
                                        Karar verme becerisi
                                        Yaratıcı düşünme becerisi
                                        Kültürler arası iletişim becerisi
                                        Bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) becerisi
                                        Görsel okuryazarlık becerisi
                                        Bilgi okuryazarlığı becerisi
                                        Sanat okuryazarlığı becerisi
                                        Esneklik ve uyum becerisi
                                        Kendini yönetme becerisi
                                        Etkin vatandaşlık ve sosyal sorumluluk becerisi



            2. BÖLÜM: Öğrenme Öğretme Süreci

                 Süre: 10 dk.
                 Öğretmen sınıfın durumuna göre aşağıdaki sorulardan uygun olanları öğrencilere sorar.

                 1.  Çocukluğunuza ait sizde derin bir iz bırakan, sizi etkileyen güzel bir olay var mı? Anlatınız.
                 2.  Yaşadığınız güzelliklerin bilinmesi için ne yapabilirsiniz? Yaşadığınız güzel olayları daha önce başkalarıyla
                    yazılı veya sözlü olarak paylaştınız mı? Açıklayınız.
              1-GİRİŞ   3.  Bugüne kadar ders kitapları dışında herhangi bir kişiye ait anıları ya da tanınmış birinin anılarını okudunuz

                    mu? Bu okuma size neler kazandırdı?

                 4.  Anı yazmak, sizce diğer edebî türlere göre daha kolay mıdır? Düşüncelerinizi nedenleriyle paylaşınız.







                Bu bölümde öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgilerini tespit etmek ve onların kendilerini ifade etmelerine olanak tanıya-
                rak ana dilde iletişim yetkinliklerini geliştirmek amacıyla soru cevap tekniği kullanılmıştır.









       146
      146
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153