Page 50 - ANTRENMAN BİLGİSİ 12
P. 50
Antrenman Çeşitliliği
Antrenörün antrenmanı tekdüzelikten kurtarmak için sporcunun biyomotor yetilerini farklı hareketlerle
geliştirmesidir. Antrenmanların da belli öğretim amaçları vardır. Bunlar psikomotorik öğrenme, bilişsel öğ-
renme, duyuşsal öğrenme amaçlarına göre belirlenir.
Psikomotorik öğrenmede kuvvet, çabukluk, dayanıklı-
lık, koordinasyon, hareketlilik, denge ve bu motorik özellik-
lerin birbirleriyle olan bileşkeleri ile koordinatif yetenek ve
beceriler geliştirilir (Görsel 3.5).
Görsel 3.5: Çabukluk çalışması
Bilişsel öğrenmede ilgili spor dalında kullanılan teknik
ve taktik ögelerin öğrenilmesi gerçekleştirilir ve antrenman
daha etkin bir biçimde yapılır (Görsel 3.6).
Görsel 3.6: Teknik çalışma
Duyuşsal (psikolojik) öğrenmede müsabaka ve ant-
renman sırasında karşılaşılabilecek zorluklara karşı irade
gücü, kendine hâkim olma, güçlükleri yenme, mücadeleyi
devam ettirebilme, iş birliği yapma vb. değerler kazandırılır
(Görsel 3.7, 3.8).
Görsel 3.7: Duyuşsal öğrenme çalışması
Antrenmanlardaki çalışmalar genel geliştirici, spor da- İşbirliği
lına özgü ve müsabaka alıştırmalarını kapsar. Genel ge- Mücadeleyi İrade gücü
liştirici alıştırmalarda sporcunun kondisyonel özellikleri devam ettirme
geliştirilir. Spor dalına özgü alıştırmalarda teknik ve taktik Duyuşsal öğrenme
çalışması yapılır. Müsabaka alıştırmalarında spor dalına
özgü beceriler müsabaka ortamında sergilenir. Güçlükleri yenme
Kendine hakim olma
Görsel 3.8: Duyuşsal öğrenme
çalışması
48