Page 50 - ANTRENMAN BİLGİSİ 12
P. 50

Antrenman Çeşitliliği

                  Antrenörün antrenmanı tekdüzelikten kurtarmak için sporcunun biyomotor yetilerini farklı hareketlerle
               geliştirmesidir. Antrenmanların da belli öğretim amaçları vardır. Bunlar psikomotorik öğrenme, bilişsel öğ-
               renme, duyuşsal öğrenme amaçlarına göre belirlenir.







                  Psikomotorik  öğrenmede  kuvvet,  çabukluk,  dayanıklı-
               lık, koordinasyon, hareketlilik, denge ve bu motorik özellik-
               lerin birbirleriyle olan bileşkeleri ile  koordinatif yetenek ve
               beceriler geliştirilir (Görsel 3.5).



                                                                             Görsel 3.5: Çabukluk çalışması








                  Bilişsel öğrenmede ilgili spor dalında kullanılan teknik
               ve taktik ögelerin öğrenilmesi gerçekleştirilir ve antrenman
               daha etkin bir biçimde yapılır (Görsel 3.6).



                                                                               Görsel 3.6: Teknik çalışma



                  Duyuşsal  (psikolojik)  öğrenmede    müsabaka  ve  ant-
               renman sırasında karşılaşılabilecek zorluklara karşı irade
               gücü, kendine hâkim olma, güçlükleri yenme, mücadeleyi
               devam ettirebilme, iş birliği yapma vb. değerler kazandırılır
               (Görsel 3.7, 3.8).



                                                                              Görsel 3.7: Duyuşsal öğrenme çalışması




                  Antrenmanlardaki çalışmalar genel geliştirici, spor da-               İşbirliği
               lına özgü ve  müsabaka alıştırmalarını kapsar. Genel ge-  Mücadeleyi                İrade gücü
               liştirici  alıştırmalarda  sporcunun  kondisyonel  özellikleri   devam ettirme
               geliştirilir. Spor dalına özgü alıştırmalarda teknik ve taktik      Duyuşsal öğrenme
               çalışması  yapılır.  Müsabaka  alıştırmalarında  spor  dalına
               özgü beceriler müsabaka ortamında sergilenir.                                Güçlükleri yenme
                                                                        Kendine hakim olma


                                                                             Görsel 3.8: Duyuşsal öğrenme
                                                                                     çalışması






                                                              48
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55